Ny leg: Dagens Cover - CCR "I put a spell ~
Fra : Ukendt

Dato : 07-08-07 15:26

Det er varmt, og jeg keder mig lidt igen. Stafetten "Dagens År" har
ikke så mange år tilbage at tage af, og er vist kørt lidt træt i
sommervarmen generelt.

Jeg vil forsøgsvis skyde en ny stafet i gang, som jeg vil kalde
"dagens cover".
Det er enormt mange cover-versioner af kendte numre, som er bedre,
værre, anderledes, grimmere, særere..... ja find selv på begundelserne
for at netop denne cover-version er værd at høre.
Det skal selvfølgelig være kendte mumre som mange kender, og som en
del har kopieret for konceptet holder.
Man kan bruge http://www.coversproject.com/ til hjælp, men ideen er at
finde numrene på YouTube som i Dagens År, og promovere numrene med
sine egne holdninger.
Stafetten går vidre efter de samme principper som i "Dagens År", med
den tilføjelse at stafetholderen skal lægge et link til
originalversionen i den nye sang han/hun starter, efter at have fået
stafetten.

Jeg vil lægge ud med Creedence Clearwater Revival's monsterhit: "I Put
A Spell On You":
http://youtube.com/watch?v=627KJ1U1jPQ
Ingen over og ingen ved siden af, originalen er imø i særklasse.

En skrækversion af nummeret, indspillet i det samme år som originalen,
er med Nina Simone:
http://youtube.com/watch?v=ORSzfw8FE-o
"Stoneface" er vist for mildt et udtryk om denne performance :)

Katie Melua har lavet en ret ok version af nummeret, og flyttet den
ind i en helt anden genre:
http://youtube.com/watch?v=ZjUyv_wP_KQ
Læg mærke til den noget specielle teknik keyboardspilleren bruger ca.
3 minutter inde i nummeret

/Alex

Fra : Carsten Dettmaring

Dato : 07-08-07 16:19

> [...]
> sommervarmen generelt.
>
> http://youtube.com/watch?v=627KJ1U1jPQ
> Ingen over og ingen ved siden af, originalen er imø i særklasse.

Hmm, er det nu originalen - læs her
http://en.wikipedia.org/wiki/I_Put_a_Spell_on_You

derudover: jo CCR har en rigtig god udgaveaf nummeret

VH
/Carsten

Fra : Allan Krautwald

Dato : 07-08-07 18:01

"Carsten Dettmaring" <dettmaring@fjerndettemail.dk> skrev i en meddelelse

> Hmm, er det nu originalen - læs her
> http://en.wikipedia.org/wiki/I_Put_a_Spell_on_You
>
> derudover: jo CCR har en rigtig god udgaveaf nummeret

Næeh det er ikke originalen. Men versionen er helt sikker kanongod.
Den var nu heller ikke et monster hit, den var ihvertfald ikke på listen
hverken i US eller UK. Men jeg har den da på en single
Var iøvrigt til en herrefed koncert med John Fogerty i Odense for en måneds
tid siden...det kan godt anbefales næste gang han kommer til DK.

Fra : aab

Dato : 07-08-07 19:29

"Allan Krautwald" <krautwald@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> måneds
> tid siden...det kan godt anbefales næste gang han kommer til DK.

Det er nu ikke helt rigtigt at CCR ikke var på listen i USA med
»I Put A Spell On You«. Ifølge Joel Whiteburn's bog om Hot 100
nåede den op som nr. 58 den 28. december 1968 og lå på Hot 100
i ialt 9 uger.
Og med hensyn til hans koncerter. Jeg var ikke i Odense; men var i
Forum i september 1998 og det var et brag af en koncert. Hans koncert
i Valbyhallen i marts 2005 var til gengæld en katastrofe; men O.K. lyden
i Valbyhallen er jo heller i noget at råbe hurra for.

Med venlig hilsen
Anker Andreasen

Fra : Allan Krautwald

Dato : 07-08-07 20:12

"aab" <reknaaa@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> i Valbyhallen i marts 2005 var til gengæld en katastrofe; men O.K. lyden
> i Valbyhallen er jo heller i noget at råbe hurra for.

Okay, jeg støttede mig til bogen om Billboards Top 40 Hits...det er så
forklaringen.
Koncerten i Odense var fantastisk. Gaffa gav koncerten 5 stjerner og jeg er
helt enig

http://gaffa.dk/anmeldelser/view.php/mreview_id=33951/artist_focus=19177

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 08-08-07 12:06

aab wrote:
> [...]
> i Valbyhallen i marts 2005 var til gengæld en katastrofe; men O.K.
> lyden i Valbyhallen er jo heller i noget at råbe hurra for.

jeg var til fogerty koncert i skovdalen i aalborg... var det i foråret eller
måske sidste år...
men fordælen da en kanon fed koncert og lyden var perfekt...

Rasmus
sorry mom:
http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw

Fra : Erling Jensen

Dato : 07-08-07 18:34

Fra : Michael Lund

Dato : 07-08-07 18:38

Ud af de versioner jeg fandt, vil jeg fremhæve en typisk sofistikeret Bryan
Ferry version. http://www.youtube.com/watch?v=_epCYlzTqOA

Mic.