hjemmelavet is og hjemmelavede vafler
Fra : Erling Hansen

Dato : 07-08-07 20:43

Jeg har fået en gevaldig lyst til at prøve mig frem med diverse
hjemmelavede diabetiker-is opskrifter.
Mht. vaflerne er jeg på herrens mark. Skal jeg virkelig ned på knæ
for min lokale is-pusher for at købe nogle vafler? Jeg har været Google
igennem - samt omtrent samtlige isenkræmmer-hjemmesider for at finde en
vaffel-bagnings indretning. Men de er alle uden undtagelse de
almindelige småtykke hjerteformede vafler, som aldrig bliver et
kræmmerhus. Hvordan??
mvh
Erling

Fra : Max

Dato : 07-08-07 20:52

Hej Erling

> de almindelige småtykke hjerteformede vafler, som aldrig bliver et
> kræmmerhus. Hvordan??

Har du kikket på OBH's dessertjern ?

--
Mvh Max

Fra : Tove Krieger

Dato : 07-08-07 20:59

In news:46b8ccc9$0$15874$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Max <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> typed:
> Hej Erling

> Har du kikket på OBH's dessertjern ?

Krumkagejern er også næsten det samme, men jeg ved ikke om de laves
mere.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Tina.

Dato : 07-08-07 21:15

"Erling Hansen" <eh-dh@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vaffel-bagnings indretning. Men de er alle uden undtagelse de
> almindelige småtykke hjerteformede vafler, som aldrig bliver et

Hvad er der i vejen med svarene du fik sidste gang du spurgte om det samme i
denne gruppe? (17-05-07, kl. 21:02)

Tina

Fra : Erling Hansen

Dato : 08-08-07 12:31

"Tina." <sp¯rg@mig> wrote:

> "Erling Hansen" <eh-dh@mail.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvad er der i vejen med svarene du fik sidste gang du spurgte om det samme i
> denne gruppe? (17-05-07, kl. 21:02)
>
> Tina

Hej Tina. Der var det i vejen, at ingen af dem gav mig svaret på hvor
man får et jern til en ganske almindelig isvaffel med rist-mønster.
De andre dessert-horn o.s.v. kender jeg godt. De var det helt store i
min grønne ungdom.
mvh
Erling

Fra : Max

Dato : 08-08-07 13:22

Hej Erling

> man får et jern til en ganske almindelig isvaffel med rist-mønster.

Her

http://www.amazon.com/Chefs-Choice-838-Waffle-Express/dp/B00005KJX0

--
Mvh Max

Fra : Erling Hansen

Dato : 08-08-07 16:13

Max <max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> Hej Erling

> Her
>
> http://www.amazon.com/Chefs-Choice-838-Waffle-Express/dp/B00005KJX0

Jubii - Max. Der var lige præcis hvad jeg manglede. Tusind tak.
Mvh
Erling

Fra : Max

Dato : 08-08-07 17:07

Hej Erling

> Jubii - Max. Der var lige præcis hvad jeg manglede. Tusind tak.

Prøv om du ikke kan finde en tilsvarende model i europa, dem fra
USA køre jo 110 Volt og så skal der jo omformer på.

--
Mvh Max

Fra : Poul Hansen

Dato : 08-08-07 17:40

Max skrev:
> Hej Erling

> Prøv om du ikke kan finde en tilsvarende model i europa, dem fra
> USA køre jo 110 Volt og så skal der jo omformer på.

Kig altid først om det findes i europa (EU).
Ved køb i bl.a USA, løber der 25% toldafgift oveni, som skal erlægges
når du henter din vare på posthuset....
Mvh Poul

Fra : Max

Dato : 08-08-07 17:56

Hej Poul

> Ved køb i bl.a USA, løber der 25% toldafgift oveni, som skal erlægges
> når du henter din vare på posthuset....

Det gør jo heller ikke noget hvis varen er 50% billigere :)

Og hvis det nu er neget der ikke lige er at finde andre steder,
ja så er det jo også fløjtende lige gyldigt.

Det det drejer sig om er at skaffe varen.

--
Mvh Max