shaverstik ?
Fra : Ukendt

Dato : 07-08-07 22:25

Hej NG.

Hvad er lige fidusen ved et shaverstik fremfor en alm. stikkontakt ?

Mvh. Per.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 07-08-07 22:47

Per Olsen wrote:

> Hvad er lige fidusen ved et shaverstik fremfor en alm. stikkontakt ?

Der sidder en skilletrafo bag forpladen, så du ikke står i direkte
forbindelse med elværket, hvis der skulle ske overgang. Desuden er det
begrænset, hvor meget effekt, du kan trække ud af stikket, så du får ikke
helt så slemt et rap over nallerne, hvis du gør noget dumt.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 07-08-07 22:54

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammeplease.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> begrænset, hvor meget effekt, du kan trække ud af stikket, så du får ikke
> helt så slemt et rap over nallerne, hvis du gør noget dumt.

Heldigt med det lille rap, hvis man har for vane at shave andre steder

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-07 16:18

Preben Riis Sørensen wrote:
> [...]
> meddelelse news:46b8e82d$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...

> Heldigt med det lille rap, hvis man har for vane at shave andre

Rigtige mænd har hår, bare ikke i hovedet...

Fra : Ivar

Dato : 08-08-07 19:01

Per Olsen skrev:

> Rigtige mænd har hår, bare ikke i hovedet...

Ja, så kan jeg godt forstå, at du ikke kan se fidusen ved et
shaverstik.
Tidligere var det ikke lovligt med almindelige stikkontakter i
badeværelser. I dag er det tilladt under visse forudsætninger, og
man ser sjældent shaverstik i nybygninger mere.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 08-08-07 19:07

I Suppen ?

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-07 16:16

Jamen er det ikke det HFI/HPFI´eren skulle klare ?

Per.

Fra : Gamle

Dato : 08-08-07 16:38

Per Olsen wrote:
> Jamen er det ikke det HFI/HPFI´eren skulle klare ?

Ikke helt.

Hvis du i stedet for f.eks. en lampe i enden af den strømførende ledning,
bare holder på de 2 ledninger, fungerer du som en strømforbruger. Og så slår
relæerne ikke.
Relæerne slår hvis du rammer den strømførende ledning og samtidig har
jordforbindelse.

Mvh.
Torben

Fra : Ukendt