Dacor Viper Metal - meget "vådt" dyk
Fra : Jan Riis Sørensen

Dato : 08-08-07 08:42

Hej gruppe

Jeg har købt en brugt regulator, en Dacor Viper Metal. Regulatoren har haft
under 10 dyk, men har ligget ubrugt et par år. Da jeg skulle teste den, var
det en temmelig blandet fornøjelse. For hver mundfuld luft fik jeg samtidig
en god sjat havvand.

Nogen der har erfaring med denne regulator og som har oplevet det samme ?

/Jan

Fra : olav.bro@googlemail.~

Dato : 08-08-07 09:10

On 8 Aug., 09:41, Jan Riis Sørensen <janr...@the-dot.dk> wrote:
> [...]
> en god sjat havvand.
>
> Nogen der har erfaring med denne regulator og som har oplevet det samme ?

Prøv lige at kigge efter om udblæsningsventilen/envejsventilen eller
mundstykket ikke er utæt eller førstnævnte ikke sidder rigtigt. Kan
ved et uheld være "krøllet" lidt sammen.
Du kan teste det ved at tage regulatoren i munden uden den er
tilkoblet og kommer der falsk luft ind, har du fundet problemet og
nemt kan lokalisere defekten.

Venlig hilsen
Olav Bro

www.easydive.dk

Fra : olav.bro@googlemail.~

Dato : 08-08-07 11:05

On 8 Aug., 10:10, olav....@googlemail.com wrote:

> [...]
> Du kan teste det ved at tage regulatoren i munden uden den er
> tilkoblet og kommer der falsk luft ind, har du fundet problemet og

Du skal selvfølgeligt suge

Fra : Jan Riis Sørensen

Dato : 08-08-07 17:33

Hej Olav

Du er genial, den blå bløde gummimembran (det var vist en spiritusprøve
sad lidt skævt, så der sivede luft ind. Ved at skubbe lidt rundt med den fik
jeg den på plads og nu lader det til at det virker. Må snart ud og dykke med
den

/Jan

Du skal selvfølgeligt suge

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 08-08-07 17:36

Jan Riis Sørensen wrote:
> [...]
> sad lidt skævt, så der sivede luft ind. Ved at skubbe lidt rundt med
> den fik jeg den på plads og nu lader det til at det virker. Må snart ud

Det var jo godt... men pas på at det ikke sker igen... når det er et
brugt sæt (alder?) så kan det være det er bedst at skifte denne membran
inden en dykkertur. Det er trælst at måtte aflyse dyk pga. defekt udstyr

Thomas