Håndtering af fjæsinger
Fra : Benny Bech

Dato : 07-08-07 15:47

Hej

Når jeg dykker (primært snorkel) i Kattegat, er der mange fjæsinger.
Da jeg ved de smager godt ville jeg gerne skyde dem med harpunen, men
hvordan håndterer jeg dem derefter bedst, så jeg ikke bliver stukket ?

Benny

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 07-08-07 17:08

Benny Bech skrev noget i stil med:
> Når jeg dykker (primært snorkel) i Kattegat, er der mange fjæsinger.
> Da jeg ved de smager godt ville jeg gerne skyde dem med harpunen, men
> hvordan håndterer jeg dem derefter bedst, så jeg ikke bliver stukket ?

En lille googling gav blandt andet følgende:
http://www.skagenfood.dk/recipe.html?recipeid=1308

Goggle-strengen:
http://www.google.dk/search?q=fj%C3%A6sing+tilberedning&hl=da&start=10&sa=N

--
/Kasper Katzmann

Det er kun i Jeopardy at svaret kommer før spørgsmålet.

Fra : 3140 Abildgaard

Dato : 07-08-07 18:50

Kasper Katzmann wrote:

> En lille googling gav blandt andet følgende:
> http://www.skagenfood.dk/recipe.html?recipeid=1308
>
> Goggle-strengen:
> http://www.google.dk/search?q=fj%C3%A6sing+tilberedning&hl=da&start=10&sa=N

Plejer at spidde en lille håndfuld ad gangen og så er der en land- eller
bådplaceret hjælper, der piller dem af spyddet og smider dem i en spand.

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'