ny tråd om Nedvejning for ikke at ødelægge~
Fra : Joke

Dato : 05-08-07 18:49

"Kent Nielsen" <virker.ikke@findes.ikke> skrev i en meddelelse
> Ved konstruktive ændringer der flytter mere end 50 kg, skal bilen vejes,
> og den nye vægt registreres.

Hej Kent

som du skriver det vil en konstruktiv ændring på f.eks. 25 kilo ikke betyde
andet end at bilen skal have en ny typegodkendelse alt efter hvad det så
koster , er det velrigtigt tænkt vil det jo give gulpladerne endnu en chance
hvis hullet lukkes ved hjælp af den tekniske total vægt, hvis man så laver
en konstruktivændring og dermed får bilen ned med 25 kilo det giver vel så
en teknisk totalvægt på 25 kg mindre som igen vil udløse billig vægtafgift.

Skulle det så koste 5-10000 kroner at lave ændringen er de tjent hjem på 2
år, og sælger man bilen er den jo mere værd på grund af den lavere
misundelsesafgift.

Hilsen

Johnny

Fra : Kent Nielsen

Dato : 05-08-07 22:07

"Joke" <nono@nonono.dkwei> skrev i en meddelelse

> [...]
> betyde
> andet end at bilen skal have en ny typegodkendelse alt efter hvad det så

Nej, det vil der ikke være tale om. (Du kan ikke bestillen en "ny"
typegodkendelse med nye vægte, med mindre du er fabrikanten af køretøjet,
eller dennes repræssentant)
Vi snakkede "egenvægt" i tråden du har hentet ovenstående fra.

> [...]
> en konstruktivændring og dermed får bilen ned med 25 kilo det giver vel så
> en teknisk totalvægt på 25 kg mindre som igen vil udløse billig

Nej, den tekniske tilladte totalvægt er den, fabrikanten siger den er.

> Skulle det så koste 5-10000 kroner at lave ændringen er de tjent hjem på 2
> år, og sælger man bilen er den jo mere værd på grund af den lavere
> misundelsesafgift.

Jeg kan godt se hvad du mener, men det kan jeg ikke se skal kunne lade sig
gør jf ovenstående

Kent Nielsen

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 06-08-07 06:54

Kent Nielsen wrote:

> Nej, den tekniske tilladte totalvægt er den, fabrikanten siger den er.

???

Er den ikke det som bilen er godkendt med?
I mange tilfælde vejet ned med, og dette er for manges tilfælde i øvrigt
25 kg! altså fra 2025kg til 2000kg..

Thore

Fra : Per O.

Dato : 06-08-07 17:17

"SmaRTrxxv" <thore@snaps.dk> skrev i en meddelelse

> ???
>
> Er den ikke det som bilen er godkendt med?
> I mange tilfælde vejet ned med, og dette er for manges tilfælde i øvrigt
> 25 kg! altså fra 2025kg til 2000kg..

Vores kreative skatteminister vil omgås den slags, ved at forholde sig til
den maksimale lovlige vægt en bil kan have ifølge producenten, og dermed er
det ligemeget om der så kun sidder førersædet tilbage inde i bilen.

Per O.
www.billedsnedkeren.dk

Fra : Joke

Dato : 06-08-07 19:19

"Per O." <webmaster@tosseparkering.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den maksimale lovlige vægt en bil kan have ifølge producenten, og dermed
> er det ligemeget om der så kun sidder førersædet tilbage inde i bilen.

jepper vil han helt sikkert men vil det ikke ende ud i at importøren ser
fordelen i at en bestemt bil får en godkendelse på 2000 i stedet for 2025 i
teknisktotalvægt, og dermed billig afgift til følge.

Hilsen

Johnny

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 07-08-07 16:45

> [...]
> den maksimale lovlige vægt en bil kan have ifølge producenten, og dermed er
> det ligemeget om der så kun sidder førersædet tilbage inde i bilen.

Det lyder da yderst positivt, idet min citroen picasso oprindeligt er
født med en totalvægt på 1800 kg! Så ender den jo under 2001 Kg og jeg
må endda have mere på krogen.. eller er jeg helt væk fra vinduet...

Thore