/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
drosling
Fra : carsten


Dato : 06-08-07 07:54

Hej NG

Drosling



Jeg har haft en mindre diskussion med en kammerat, som lige har fået lille
MC kort. Han påstår at når man drosler f.eks. en 500 ccm, vil den have den
samme bundtræk (moment) som uden drosling. Så vidt jeg ved følges HK & NM ad
på en eller anden måde, men da jeg ikke helt ved hvad et drosle kit gør,
ville jeg godt lige være sikker på at jeg ikke påstår noget som er løgn.



Carsten



 
 
Rune Larsen (06-08-2007)
Kommentar
Fra : Rune Larsen


Dato : 06-08-07 08:34

On Aug 6, 8:53 am, "carsten" <chelniel...@hotmail.com> wrote:
> Hej NG
>
> Drosling
>
> Jeg har haft en mindre diskussion med en kammerat, som lige har fået lille
> MC kort. Han påstår at når man drosler f.eks. en 500 ccm, vil den have den
> samme bundtræk (moment) som uden drosling. Så vidt jeg ved følges HK & NM ad
> på en eller anden måde, men da jeg ikke helt ved hvad et drosle kit gør,
> ville jeg godt lige være sikker på at jeg ikke påstår noget som er løgn.
>
> Carsten

Normalt består en drosling af en indsugningsbegrænser, dvs. man
indsætter et sted i indsugningen en indsnævring således der ikke kan
flyde så meget luft igennem. I praktikken gør den det samme som
gasspældet, dvs sænker luftgennemstrømningen. Med dette i baghovedet
kan du jo spørge din kammerat om motoren har lige meget moment uanset
hvor meget gas han giver.

Effekten i en rotation er momentet gange vinkelfrekvensen. Det findes
der masser af sider omkring på nettet.

/Rune


Ukendt (06-08-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-08-07 09:07

On Mon, 06 Aug 2007 07:33:30 -0000, Rune Larsen wrote:

> Normalt består en drosling af en indsugningsbegrænser, dvs. man
> indsætter et sted i indsugningen en indsnævring således der ikke kan
> flyde så meget luft igennem. I praktikken gør den det samme som
> gasspældet, dvs sænker luftgennemstrømningen. Med dette i baghovedet
> kan du jo spørge din kammerat om motoren har lige meget moment uanset
> hvor meget gas han giver.

Jup, en drosling skal være meget avanceret udført for at bevare fuld
trækkraft/moment op til de magiske 34 Hk. :-/ Men med CV-karbunader/sprøjt
vil en acceleration nok ikke føles væsentlig reduceret da karbunader/sprøjt
alligevel regulerer kraftigt i det lave område.

Alle, der har prøvet at køre med gammeldags spjældkarbunader, har vel
prøvet hvor ringe en "fuldgas" fra tomgang udarter sig. Her skal Du jo selv
"drosle" for at komme nogen vejne, et job CV-erne overtog.

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/clearout restdele til salg

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste