On Mon, 06 Aug 2007 07:33:30 -0000, Rune Larsen wrote:
> Normalt består en drosling af en indsugningsbegrænser, dvs. man
> indsætter et sted i indsugningen en indsnævring således der ikke kan
> flyde så meget luft igennem. I praktikken gør den det samme som
> gasspældet, dvs sænker luftgennemstrømningen. Med dette i baghovedet
> kan du jo spørge din kammerat om motoren har lige meget moment uanset
> hvor meget gas han giver.
Jup, en drosling skal være meget avanceret udført for at bevare fuld
trækkraft/moment op til de magiske 34 Hk. :-/ Men med CV-karbunader/sprøjt
vil en acceleration nok ikke føles væsentlig reduceret da karbunader/sprøjt
alligevel regulerer kraftigt i det lave område.
Alle, der har prøvet at køre med gammeldags spjældkarbunader, har vel
prøvet hvor ringe en "fuldgas" fra tomgang udarter sig. Her skal Du jo selv
"drosle" for at komme nogen vejne, et job CV-erne overtog.
--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/clearout restdele til salg