Toiletrens - plastic og gummi
Fra : Optimus Prime

Dato : 06-08-07 08:25

Jeg pønser lidt på at give min (indbygnings)cisterne en WC-tabs eller 2
(købt i Aldi, er nogle tabletter til at rense kummen med) - mit
spørgsmål er om jeg kan gøre det uden problemer... Selve cisternen er af
plastic, der er flyder af flamingo og der er jo gummipakninger osv i
også - kan de tåle det eller skal der noget helt andet til?

cisterning trækker ikke ordentligt - enten lukker den slet ikke eller
også lukker den; men der bliver ved at sive lidt vand ud så den står og
"brummer"

Det er en indbygningscisterne til et Ifö Cera toilet

Fra : Martin Petersen

Dato : 06-08-07 14:02

"Optimus Prime" <Prime@optimus.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> "brummer"
>
> Det er en indbygningscisterne til et Ifö Cera toilet

Skil den ad, og rens mekanisk. Evt. med lidt syre. Det andet er en
nødløsning.

- Martin

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 06-08-07 14:22

> [...]
>
> cisterning trækker ikke ordentligt - enten lukker den slet ikke eller
> også lukker den; men der bliver ved at sive lidt vand ud så den står og

Når du skifter pakning fjerner du lige evt. kalk med en skuresvamp. Men har
den ikke alder til et skift, er det et justeringsspørgsmål, sikkert ikke et
kalkspørgsmål.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Optimus Prime

Dato : 09-08-07 09:49

Preben Riis Sørensen skrev:
> Når du skifter pakning fjerner du lige evt. kalk med en skuresvamp. Men har
> den ikke alder til et skift, er det et justeringsspørgsmål, sikkert ikke et
> kalkspørgsmål.

Den er ikke specielt gammel og jeg har haft hånden nede og mærke omkring
gummiet ved udløbet og der er ikke specielt meget kalk...
HVad er det jeg kan justerer på?
Kan ændre højden på de 2 skyl (flamingoklodserne); men det bør vel ikke
have indflydelse på at toilettet ofte slet ikke lukker igen når alt
vandet er løbet ud af kummen - er som om de 2 flamingokoldser ikke gøre
deres "job" rigtigt

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 09-08-07 11:21

> [...]
> have indflydelse på at toilettet ofte slet ikke lukker igen når alt
> vandet er løbet ud af kummen - er som om de 2 flamingokoldser ikke gøre

Jeg tror du skal pudse en erfaren på det, jeg kan ikke lige give dig det
endelige, gode råd. Det sidder nok skævt (eller stang/rør er bøjede), eller
muligheden for at lukke hæmmes af noget justering i højden?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Optimus Prime

Dato : 10-08-07 11:49

Preben Riis Sørensen skrev:
> Jeg tror du skal pudse en erfaren på det, jeg kan ikke lige give dig det
> endelige, gode råd. Det sidder nok skævt (eller stang/rør er bøjede), eller
> muligheden for at lukke hæmmes af noget justering i højden?

Det lyder som et fornuftigt råd - jeg finder en bliktud