Spørgsmål om kældertrappe
Fra : HamSelv

Dato : 06-08-07 06:52

Hej.

Vi skal have en trappe etableret til vores kælder.
Det skal være en ligeløbstrappe, som kommer til at ende mod en væg, hvor
meget
plads skal man beregne fra slutningen af trappen og til væggen?

På forhånd tak
Jan Østergaard

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 06-08-07 07:17

HamSelv wrote:
> [...]
> hvor meget
> plads skal man beregne fra slutningen af trappen og til væggen?

vel nok til at døren ind til kælderen kan være der...?

Rasmus
sorry mom:
http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw

Fra : Martin Bak

Dato : 06-08-07 07:41

"HamSelv" <nejnej@ikke.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> meget
> plads skal man beregne fra slutningen af trappen og til væggen?

Så meget som muligt. Især hvis kælderen kan komme til at blive brugt til
opmagasinering. I såfald vil man jo skulle kunne få større ting ned af
trappen og rundt om hjørnet.

Det lyder som om der er begrænset plads? Hvorfor så ikke lave et kvart sving
i bunden af trappen?

Martin

Fra : HamSelv

Dato : 06-08-07 11:14

> [...]
> trappen og rundt om hjørnet.
>
> Det lyder som om der er begrænset plads? Hvorfor så ikke lave et kvart

Kvart sving er udelukket pga. af højden i kælderen.
Ang. opmagasinering, så har vi allerede en kælderdør med indgang udefra.
Trappen vi skal have lavet er indendøre.
Er der ikke en standard for hvor stor/lille en sådan "platform" skal være?
Mener at have hørt ml. 70-80 cm

Jan

Fra : Armand

Dato : 06-08-07 15:51

> Trappen vi skal have lavet er indendøre.
> Er der ikke en standard for hvor stor/lille en sådan "platform" skal være?
> Mener at have hørt ml. 70-80 cm

Trappens bredde er vel et godt mål at bruge dér Hvis bredden mellem nederste
baluster og væggen er smallere end trappen vil det virke trangt, og modsat
alt der er bredere end trappebredden vil virke (plads-)ødselt :-/

Jeg bor i stueetagen af et to-familieshus og lige udenfor min entredør er
der en "platform"/sats hvor trappen vender 180° - Jeg har lige været ude at
måle: Satsen har samme bredde som trappen!

--
Armand.