Pæretræ med rust
Fra : @net

Dato : 05-08-07 20:09

Hej

Har hørt noget om en kur mod "rustpletter" på et pæretræ, kan bare ikke
huske hvad. Nogen der kan hjælpe?

Mvh
Anette

Fra : Inger Pedersen

Dato : 06-08-07 21:16

"@net" <kaasing@fjernmig.hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Har hørt noget om en kur mod "rustpletter" på et pæretræ, kan bare ikke
> huske hvad. Nogen der kan hjælpe?

Så vidt vides er der ingen kur - ud over at fjerne diverse enebær i omegnen.
Til gengæld dør ingen af det.

Hilsen Inger

Fra : Kaasing

Dato : 07-08-07 18:47

> [...]
> Hej
>
> Har hørt noget om en kur mod "rustpletter" på et pæretræ, kan bare ikke

Du skal vente til foråret, før træet blomstrer i april/maj. Så skal du tage
ud til fx Plantorama og købe noget pulver mod gitterrust(kan også købes på
andre årstider), som du blander op med vand, og sprøjter træet med et par
gange. Det hjalp for min far, så mon ikke det hjælper dig også?

Vh

Poul

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 07-08-07 21:21

On Tue, 7 Aug 2007 19:47:29 +0200, "Kaasing"
<kaasing@hotmail.erstat_med_com> wrote:

> [...]
>andre årstider), som du blander op med vand, og sprøjter træet med et par
>gange. Det hjalp for min far, så mon ikke det hjælper dig også?

Kan du huske hvad det middel hed?
Jeg kan ikke umiddelbart komme på nogle som er virksomme overfor
(gitter-) rust på pærer.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/