Problem med temporary internet files
Fra : Tommy Nielsen

Dato : 05-08-07 11:46

Hej ng

Jeg har konstateret at alle billeder, ikoner m.v., browseren passerer,
automatisk gemmes i Temporary internet files.

Jeg har tømt mappen for filer og cookies (via internetindstillinger...) og
kørt Antivir og Ad-Aware.

Problemet er dog ikke løst, idet samtlige billedfiler fortsat gemmes
derinde.

Ved nogen herinde, hvordan man løser problemet?

På forhånd tak

Tommy

Fra : kep

Dato : 05-08-07 12:00

"Tommy Nielsen" <tommynielsen77@*REMOVE*webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> derinde.
>
> Ved nogen herinde, hvordan man løser problemet?

Hej
Prøv om CCleaner kan klare det
http://www.ccleaner.com/download/

kep

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 05-08-07 12:09

"Tommy Nielsen" <tommynielsen77@*REMOVE*webspeed.dk> crashed Echelon
writing news:46b5aa4d$0$69235$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Problemet er dog ikke løst, idet samtlige billedfiler fortsat gemmes
> derinde.
>
> Ved nogen herinde, hvordan man løser problemet?

Sæt cachen til 0 og din browser til at tømme cachen når programmet lukkes.

--
Bjarke Andersen

Fra : Kent Friis

Dato : 05-08-07 12:10

Den Sun, 5 Aug 2007 12:46:10 +0200 skrev Tommy Nielsen:
> [...]
> derinde.
>
> Ved nogen herinde, hvordan man løser problemet?

Hvad er problemet?

Mig bekendt svarer Temporary internet files til
..mozilla/firefox/*/Cache - eller tager jeg fejl?

Mvh
Kent

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 05-08-07 12:20

Kent Friis skrev:

>Hvad er problemet?

Det er for nemt for kæresten at se hvilken porno der kigges på.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Nicolai

Dato : 05-08-07 17:40

> Det er for nemt for kæresten at se hvilken porno der kigges på.

Ja, men mon ikke "hun" er klog nok til at overvåge på anden måde, hvis "hun"
trods alt formåede at lede de mange "lettere" skjulte temp mapper igennem?

> --
> Ivan V. Klattrup
> http://klattrup.dk

nicolai

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-08-07 19:12

Den 05-08-07 18.39 skrev Nicolai følgende:

> Ja, men mon ikke "hun" er klog nok til at overvåge på anden måde, hvis "hun"
> trods alt formåede at lede de mange "lettere" skjulte temp mapper igennem?

Hun behøver ikke lede skjulte mapper igennem. Hun kan bare åbne
historikken i browseren, hvor hun kan se, hvilke sider der er besøgt. Og
bruger hun historikkens søgefelt, søges der i al tekst på de besøgte
sider (dem der stadig ligger i midlertidige internetfileer). Sådan er
det i hvert fald i IE7, jeg kan ikke lige huske, om det er anderledes i IE6.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Sådan skræddersyr du startmenuen.

Fra : Tommy Nielsen

Dato : 05-08-07 15:54

> Hvad er problemet?
>
> Mig bekendt svarer Temporary internet files til
> .mozilla/firefox/*/Cache - eller tager jeg fejl?
>
> Mvh
> Kent
> --
> "So there I was surrounded by all these scary creatures
> They were even scarier than what Microsoft call features"
> - C64Mafia: Forbidden Forest (Don't Go Walking Slow).

Hej

Tak for hjælpen - jeg var overbevist om at jeg havde fået fat i noget virus
eller anden form for hærværk - men jeg kan udlede af jeres mange svar at det
er MENINGEN at filerne lagres i mappen!

Tak for hjælpen.

Tommy

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 05-08-07 13:01

On Sun, 2007-08-05 at 12:59 +0200, kep wrote:
> http://www.ccleaner.com/download/

....CCleaner allows Windows to run faster, more efficiently CCleaner
allows Windows to run faster, more efficiently...

Det gør de så ved bla. at slette indeholdet af Internet Explores
cache.... det bliver ikke dummere.

Fra : kep

Dato : 05-08-07 13:15

"Christian E. Lysel" <christian@examples.net> skrev i en meddelelse
> [...]

allows Windows to run faster, more efficiently...

Det gør de så ved bla. at slette indeholdet af Internet Explores

Der stod jeg lige af - hvad mener du ?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-08-07 13:52

Den 05-08-07 14.14 skrev kep følgende:
> [...]
> allows Windows to run faster, more efficiently...
>
> Det gør de så ved bla. at slette indeholdet af Internet Explores

De midlertidige internetfiler påvirker ikke Windows' ydelse. De påvirker
kun Internet Explorers ydelse - i positiv retning. Sletter man filerne,
skal filerne hentes igen, næste gang man besøger de samme sider.

Man kan så vælge at slette filerne ud fra et privacy-synspunkt, altså at
andre ikke må kunne se, hvilke sider man har besøgt, men det er en helt
anden snak.

Det skal tilføjes, at Internet Explorer kan have problemer med at
håndtere mange internetfiler, men det problem løses bedst ved at
nedsætte den afsatte plads til de midlertidige filer.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Leg med verdens første regneark, VisiCalc, og mærk historiens vingesus.

Fra : kep

Dato : 05-08-07 15:09

> [...]
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen
> Leg med verdens første regneark, VisiCalc, og mærk historiens vingesus.

OK

Fra : kep

Dato : 05-08-07 15:17

> [...]

allows Windows to run faster, more efficiently...

Det gør de så ved bla. at slette indeholdet af Internet Explores

Du glemte lige den sidste del af teksten

CCleaner allows Windows to run faster, more efficiently and gives you more
hard disk space.

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 05-08-07 17:00

On Sun, 2007-08-05 at 16:16 +0200, kep wrote:
> Du glemte lige den sidste del af teksten
>
> CCleaner allows Windows to run faster, more efficiently and gives you more
> hard disk space.

Du glemte "and" :)

Fra : kep

Dato : 05-08-07 17:26

> Du glemte "and" :)

TØ-HØ da

Fra : Per

Dato : 06-08-07 09:27

Tommy Nielsen wrote:
> [...]
> derinde.
>
> Ved nogen herinde, hvordan man løser problemet?

Ja da hent programmet IE-Privacykeeper. Det kan hentes her:

http://spywarefri.dk/vaerktoj.htm#ieprivacy

Du kan sætte det op til bla. at fjerne coockies, temp filer mv. når du fx.
lukker din pc.

Det er et rigtig godt lille program

Mvh. Per