Dagens år er 1959
Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 05-08-07 02:24

Det er jo ved at være sparsomt med årene, men jeg tager 1959

Johnny and the Hurricanes udgiver Red River Rock. Her opført af PowerSolo:
http://www.youtube.com/watch?v=ehj56XpVowk

The Isley Brothers udgiver Shout!
http://www.youtube.com/watch?v=VL9xOLpwI0I

Frankie Avalon havde et hit med Venus:
http://www.youtube.com/watch?v=fwW80nB4qQs

April Stevens udgiver Teach Me Tiger,
Her med en Fiona Apple-video som billedside:
http://www.youtube.com/watch?v=RxrE9xWU59Y
Her med en mindre distraherende billedside:
http://www.youtube.com/watch?v=S5x12BGj3pA

Wikipedia fortæller, at 1959 var året, hvor Jimi Hendrix købte sin første
elektriske guitar. http://en.wikipedia.org/wiki/1959_in_music

År der er taget hidtil
1941 Alex Linaa
1957 Erling Jensen
1958 Michael Meidahl Jensen
1959 Lars Kyndi Laursen
1960 Michael lund
1961
1962 Lars Holst
1963
1964
1965
1966
1967 Herluf Holdt
1968 Herluf Holdt
1969 Michael Lund
1970 Herluf Holdt
1971 Poul Erik Lindaa
1972 Michael Lund
1973 Carsten Dettmaring
1974 Alex Linaa
1975 Per Beer Hansen
1976 Poul Erik Lindaa
1977 Michael Lund
1978 Dennis Nielsen
1979 Michael Lund
1980 Peter Westh
1981 Holst
1982 Broegger
1983 Thomas Jespersen
1984 Claus Skaarup
1985 Peter Brandt Nielsen
1986 Poul Erik Lindaa
1987 Lars Kyndi Laursen
1988 Poul Erik Lindaa
1989 Holst
1990 Per Hagemann
1991 Esben von Buchwald
1992 Broegger
1993 Per Beer Hansen
1994 Rasmus M. Jensen
1995 "Anglachel"
1996 Bjarne K.
1997 Peter Westh
1998 Erling Jensen
1999 Poul Erik Lindaa
2000
2001
2002 Peter Westh
2003
2004
2005 Alex Linaa
2006
2007 Peter Westh

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 05-08-07 15:06

On Sun, 05 Aug 2007 03:23:34 +0200, Lars Kyndi Laursen
<spam_me_senseless@mail.dk> wrote:

>Det er jo ved at være sparsomt med årene, men jeg tager 1959

Jacques Brel sangNe "Me Quitte Pas"
http://www.youtube.com/watch?v=Rag_HHqevpg

April Stevens kælede sig gennem "Teach Me Tiger"
http://www.youtube.com/watch?v=S5x12BGj3pA

The Fleetwoods udgav "Come Softly To Me"
http://www.youtube.com/watch?v=Pl0sY4SZd-o

Johnny Preston sang om "Running Bear"
http://www.youtube.com/watch?v=X0cyJYCZ-ww

Conway Twitty kom med "Lonely Blue Boy"
http://www.youtube.com/watch?v=nKgICy5Nk28

Neil Sedaka sang "Oh Carol" til ingen ringere end Carol King
http://www.youtube.com/watch?v=Gtq4cSB6hH8

Duane Eddy leverede "Forty Miles of Bad Road"
http://www.youtube.com/watch?v=lVhmwin7bF8

Perry Como mente "No Christmas Like A Home Christmas"
http://www.youtube.com/watch?v=Y5xV3-rFZIE

Fats Domino - "I Want To Walk You home”
http://www.youtube.com/watch?v=BT_FlZlhHbc

Og så var det, det år, hvor vi mistede 3 af rockens store mestre,
Boddy Holly, Richie Valens og "The Big Bopper" Jiles Perry Richardson,
i en fly ulykke.
3. februar - "The Day The Music Died"
http://www.youtube.com/watch?v=dXJm2hO4_kg

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 05-08-07 18:38

Lars Kyndi Laursen skrev:

> Det er jo ved at være sparsomt med årene, men jeg
> tager 1959

1959 var et godt år. Hvem har ikke hørt om de gode
vine fra det år? Og der var en optimisme i samfundet,
som gjorde at alt fra dette år blev lavet ekstra godt.
Mange af de tekniske produkter blev lavet så godt at
de holdt rigtig længe. Der var fx nogle Philips fjernsyn,
som ikke var til at slide op. Og VW - (folkevognene)
fra det år holdt også forbavsende godt.

Fra jazzens verden kan nævnes "Kind of Blue" af
Miles Davis.

Her "Freddie Freeloader":
http://www.youtube.com/watch?v=4Exz4ZnFR1U

New Rhumba (1959):
http://www.youtube.com/watch?v=rlGbNMt_jzg

Ben Webster Meets Oscar Peterson (1959):
http://www.youtube.com/watch?v=3hYfOlTyESA

Louis Armstrong - Basin Street Blues (1959):
http://www.youtube.com/watch?v=4hk3KyPWipw

--
Herluf :·)

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 05-08-07 21:53

"Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> enriched usenet with:

> [...]
> som ikke var til at slide op. Og VW - (folkevognene)
> fra det år holdt også forbavsende godt.
>
> Fra jazzens verden kan nævnes "Kind of Blue" af

Efter en noget sparsom deltagelse giver jeg stafetten videre til Herluf.
Jazz får mig altid til at tænke på følgende replikskifte fra SpongeBob
SquarePants:
Patrick: You're a man now, SpongeBob, and it's time you started acting like
one.
SpongeBob: Yeah. Oh, but I'm not sure how.
Patrick: Allow me to demonstrate. First, puff out your chest.
[SpongeBob puffs out his chest]
Patrick: Now say, "tax exemption."
SpongeBob: Tax exemption.
Patrick: Now you must develop a taste for free-form jazz.
[Both listen intently to jazz music]
Patrick: Okay, you're ready.

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Now playing: Paul Young - Come Back And Stay