Dagens år 1990
Fra : Per Hagemann

Dato : 03-08-07 20:17

Jeg vælger sidste tilbageværende midterår 1990.

Berlinmurens fald i 1989 gav udslag i sangudvalget i 1990:

Scorpions - Wind Of Change

http://youtube.com/watch?v=5muLIq9PqUk

Jørgen Olsen - Berlin

http://youtube.com/watch?v=0p0iIikIIes

Det lykkedes ikke Jørgen Olsen at vinde i det danske melodi grand prix det
år, men temaet sejrede alligevel internationalt med Italiens bidrag:

Toto Cutugno - Insieme

http://youtube.com/watch?v=VwlqNswQJ00

Sammenstyrtning af bygningsværker leder til en aktuel motorvejsbro i
Minneapolis og Prince fra samme by. Prince kom ikke med et album i 1990, men
her er et par numre skrevet af Prince udgivet af andre artister i 1990:

Sinead O'Connor - Nothing Compares 2 U

http://youtube.com/watch?v=9p2mpr1hAFo

Martika - Love Thy Will Be Done

http://youtube.com/watch?v=vNvOerRcY10

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 03-08-07 22:09

"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> enriched usenet with:

> Jeg vælger sidste tilbageværende midterår 1990

ZZ Top udgav Recycler med bl.a. Doubleback, som var med i soundtracket til
Back to the Future 3
http://www.youtube.com/watch?v=3LhzZ0Fj9_Y

Iron Maiden kom med No Prayer for the Dying. Her Holy Smoke:
http://www.youtube.com/watch?v=GHz8ms1TerU
(Bemærk den fikse detalje 2:24 inde i videoen)

Endelig er det sikkert et eller andet sted i verden et sportshold, der er
løbet på banen til lyden af AC/DC's Thunderstruck:
http://www.youtube.com/watch?v=XO5Xd7_MXn4

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Fra : Per Hagemann

Dato : 04-08-07 23:30

"Lars Kyndi Laursen"
> [...]
>
> Endelig er det sikkert et eller andet sted i verden et sportshold, der er
> løbet på banen til lyden af AC/DC's Thunderstruck:

Lars Kyndi får lov at vælge næste år, og i tilfælde af forfald er Lindaa
substitut.

År der er taget hidtil
1941 Alex Linaa
1957 Erling Jensen
1958 Michael Meidahl Jensen
1959
1960 Michael lund
1961
1962 Lars Holst
1963
1964
1965
1966
1967 Herluf Holdt
1968 Herluf Holdt
1969 Michael Lund
1970 Herluf Holdt
1971 Poul Erik Lindaa
1972 Michael Lund
1973 Carsten Dettmaring
1974 Alex Linaa
1975 Per Beer Hansen
1976 Poul Erik Lindaa
1977 Michael Lund
1978 Dennis Nielsen
1979 Michael Lund
1980 Peter Westh
1981 Holst
1982 Broegger
1983 Thomas Jespersen
1984 Claus Skaarup
1985 Peter Brandt Nielsen
1986 Poul Erik Lindaa
1987 Lars Kyndi Laursen
1988 Poul Erik Lindaa
1989 Holst
1990 Per Hagemann
1991 Esben von Buchwald
1992 Broegger
1993 Per Beer Hansen
1994 Rasmus M. Jensen
1995 "Anglachel"
1996 Bjarne K.
1997 Peter Westh
1998 Erling Jensen
1999 Poul Erik Lindaa
2000
2001
2002 Peter Westh
2003
2004
2005 Alex Linaa
2006
2007 Peter Westh

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 05-08-07 01:43

"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> enriched usenet with:

> Lars Kyndi får lov at vælge næste år

Jeg takker for æren

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 03-08-07 22:17

On Fri, 3 Aug 2007 21:16:37 +0200, "Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk>
wrote:

>Jeg vælger sidste tilbageværende midterår 1990.

I 1990 kom Danseorkestret med "Det Flyvende Tæppe"

Dodo & the Dodo'es udgav "Dodo & The Dodo'es 3"

Fleetwood Mac leverede "Behind The Mask". Her er nummeret "Save Me"
http://www.youtube.com/watch?v=TJII-QROaxg"
og "Skies The Limit"
http://www.youtube.com/watch?v=gUI2KJJ5nio

Bob Geldof gav os "The Vegetarians Of Love" med nummeret "Love or
Something"
http://www.youtube.com/watch?v=enN7HMO9_LE

Roger Hodgson kom med "In The Eye Of The Storm". Her med nummeret "In
Jeopardy"
http://www.youtube.com/watch?v=Ev41UUeGuO0

Whitney Houston sang "I'm Your Baby Tonight"
http://www.youtube.com/watch?v=cFXJ9Vhvgfw

Jean-Michel Jarre - "Waiting For Cousteau"

Billy Joel havde succes med albummet "Storm Front" og især nummeret
"Leningrad"
http://www.youtube.com/watch?v=5VsLeK_uNKU

Mark Knopfler og Chet Atkins spillede sammen på albummet "Neck And
Neck". Her er nummeret "Poor Boy Blues"
http://www.youtube.com/watch?v=yCY65TzznKo

Lars Lilholt kom med "Kontakt" bl.a. med landeplagen "Kald Det
Kærlighed"
http://www.youtube.com/watch?v=CZEp9noW1UQ

Anne Linnet og Sanne Salomonsen udgav "Krig Og Kærlighed"
http://www.youtube.com/watch?v=UoUTBYjZ1NM

John Cougar Mellencamp leverede "Big Daddy"

Miss B Haven var "Nobodys Angel"

Moonjam rejste "Bag De Blå Bjerge". Her er nummeret "Gennem Ild og
Vand"
http://www.youtube.com/watch?v=lykcyk6iYWM

Gary Moore hævdede "Still got the blues"
http://www.youtube.com/watch?v=cr0C0ExEJyo

The Notting Hillbillies kom med "Missing....Presumed Having A Good
Time" med nummeret "Railboard Worksong"
http://www.youtube.com/watch?v=0wO_30N4uJI

Sanne Salomonsen udgav "Love is gonna call"

Sebastian viste os "Miraklernes Tid"

Sharing Patrol kom med albummet "The Sharing Patrol"

Traveling Wilburys kom med "Traveling Wilburys, Vol 3" med "Inside
Out"
http://www.youtube.com/watch?v=aKu31q9SBbA
og støtte CD.en "Nobody's Child"

TV 2 opdagede "Vi Bliver Alligevel Aldrig Voksne"

og så var der 2 store koncerter det år

Knebworth'90

og ikke mindst

The Wall in Berlin 21 july 1990
her er Roger Waters "The Trial"
http://www.youtube.com/watch?v=W692H8s75ms
"Another Brick In The Wall - Part II"
http://www.youtube.com/watch?v=NC_6i9V_pUY

som begge er udgivet senere.

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Ralph

Dato : 03-08-07 23:29

"Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.cykeldk> skrev i en meddelelse
> Lars Lilholt kom med "Kontakt" bl.a. med landeplagen "Kald Det
> Kærlighed"
> http://www.youtube.com/watch?v=CZEp9noW1UQ

Du har ret i at "Kontakt" fra 1990 indeholder "Kald det kærlighed", men den
blev udgivet første gang på "Portland" fra 1986 - min kommende - og
nuværende - kone dansede meget tæt - og skrålede meget højt med på sangen
under en koncert på Hover Kro i 1987, med mindst tyve tilskuere, arh, så
nitten da

Alex L., personlig meddelelse (jeg ved du læser disse tråde), jeg er i
Tranbjerg mandag kl 15.00, skal du have en billig (hurtig) 100 kr's
stemning, Chernyen trænger sikkert? (og NEJ, der er IKKE noget obskønt i
denne meddelelse)

--
Ralph

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 04-08-07 16:25

Poul Erik Lindaa skrev:

> og ikke mindst

> [...]

Det var en kæmpeoplevelse at overvære den koncert.
Og meget anstrengende. Desværre var lyden *elendig*.
Det siges at vi var 345.000 publikummer. Vistnok på
det tidspunkt en af verdens største 'enkeltkoncerter'.

Vi 'sad', senere 'stod' så tæt, at det var umuligt at gå
ud at hente en sodavand, eller at gå ud at tisse, hvis
man ville finde tilbage til de andre igen. Med opvarmningen
(elendig musik og lyd) fra kl. ca. 14.30 og til det hele
var overstået kl. ca. 22.30, var det altså lige i overkanten.
Når man havde drukket sine små "papfirkanter" med juice,
var der ikke andet at gøre, end at 'svede' væsken ud igen.
Hjemturen med det overfyldte DSB-nattog den næste nat,
var også lidt af en prøvelse.

Men, som sagt, det var en kæmpeoplevelse.

Roger Waters & Cindy Lauper "Another Brick in the Wall":
http://www.youtube.com/watch?v=zY__s6io5lc&NR=1

--
Herluf :·)

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 04-08-07 16:44

On Sat, 4 Aug 2007 17:24:38 +0200, "Herluf Holdt, 3140"
<herlufholdtFJERN@privat.dk> wrote:

> [...]
>Hjemturen med det overfyldte DSB-nattog den næste nat,
>var også lidt af en prøvelse.
>
>Men, som sagt, det var en kæmpeoplevelse.

Jeg var/er så heldig, at kende en af de øverste af arangørerne, og
havde plads i et VIP område. Det ændrese desværre ikke på lyden, men
vi havde fri adgang til bar og pæne toiletter. Det hjalp en hel del på
opæevelsen, som var som du skriver, en kæmpe oplevelse.

Vi var til fest bagefter med alle kunstnerne. Det var næsten lige så
stort.

Fra : Peter Westh

Dato : 04-08-07 13:46

"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vælger sidste tilbageværende midterår 1990.

Public Enemy udgav albummet "Fear of a black planet" med bl.a."Brothers
Gonna Work it Out" http://www.youtube.com/watch?v=bob22hkZNjY "Burn
Hollywood burn" http://www.youtube.com/watch?v=ri4XQ21QEx0 og "Fight the
Power" http://www.youtube.com/watch?v=CuTi9UZtPbw (dette sidste nummer blev
dog udgivet allerede i 1989, som del af soundtracket til Spike Lee's film
"Do the right thing".

Dee Lite fik dansegulvene til at gløde med "Groove is in the Heart"
http://www.youtube.com/watch?v=mKTCW4oxS6I (Åh, nætterne på U-matic!)

Det var vist også det år the KLF hittede med "What time is love", selvom den
først blev udgivet året før: http://www.youtube.com/watch?v=apjTA2p_Wf8

Cabaret Voltaire blev pludselig poppede og udgav "Groovy, Laidback and
Nasty", med bl.a. "Keep on" http://www.youtube.com/watch?v=3Jw53vSqjXU

Martin Hall udgav det glimrende lo-fi konceptalbum "Imperfect" (ingen video)
og samme år, Irma Victorias album "The Rainbow Theatre" (heller ingen video)

/P