Simpsons the Movie / Hollywood må være pis~
Fra : Kanten

Dato : 04-08-07 23:03

Kan se at filmen der havde premiere igår i danmark allerede ligger på
nettet i en DVD-screener udgave ( næsten lige så god som en retail)
Selvfølgelig ikke med det sædvanlige ekstra materiale og
heller ikke undertekster ( endnu) men alligevel. Filmen havde premiere
sidste uge all-over !

Selvfølgelig blev den også optaget i en bif , denne gang i tyskland, den
udgave
har også kørt sin runde i en uges tid. Men den DVD-screener. Det er lidt
imponerende.

Fantastisk de ikke har mere styr på deres sikkerhed. En screener er vel
kun
noget ganske få burde have adgang til og alligevel siver den ud til en
gruppe hardcore filmpirater. Og når een har den har alle den iløbet
af no time.

Fra : Per Hansen

Dato : 05-08-07 12:20

"Kanten" <nosubject@none.dk> mentioned this

> [...]
> noget ganske få burde have adgang til og alligevel siver den ud til en
> gruppe hardcore filmpirater. Og når een har den har alle den iløbet

Så er det ikke en DVD Screener, hvis den er optaget i en biograf, så
er det en såkaldt TeleSync.

DVD Screener er et rip af en promotion DVD der er sendt ud til
filmanmelderne, ikke alle af dem har rent mel i posen, så de ripper
dem og smider dem derefter ud på nettet som en DVD Screener.
Det giver samme kvalitet, som hvis det var en af dine egne DVD'ere
at du selv ripper. Tit følger der også 5.1 lyd med også.

TeleSync er når der kun er tale om noget der er optaget i en biograf
med et videokamera.
Lavere billed kvalitet og ringe lyd. Tit ses også at der pludselig er
objekter i vejen på billedet, typisk en eller andens hovede.

Sikkerhed vil der aldrig være noget videre af ved en biograf.
Politiet har langt mere vigtige opgaver at tage sig til end at stå
ved en biograf og rode folks lommer igennnem og personalet i biografen
må overhovedet ikke lave kropsvisiteringer og hyre vægtere til at stå
der konstant og holde øje med folk er en pisse dyr fornøjelse for en
biograf, det giver flere udgifter end indtægter for biografen.

Filmselskaberne er altid pissed når en af deres film der stadig går
i biografen rammer nettet, så Simspons filmen gør dem ikke mere
pissed end de allerede er iforvejen.

--
Per Hansen

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 05-08-07 13:19

Hej!

Per Hansen wrote:
> Så er det ikke en DVD Screener, hvis den er optaget i en biograf, så
> er det en såkaldt TeleSync.

Eller en CAM.

Som jeg ser det, er:

CAM = indspillet med mennesker i salen via noget skrammel såsom en kameratelefon
e.lign. Lyden går fra ringe til dårlig

TeleSync: Kan variere i kvalitet. Kan f.eks. være lavet med et semi-prof kamera
på stativ i en tom biograf. Lyden kan komme fra mikrofonen i kameraet, eller
evt. via teleslynge-anlægget.

> DVD Screener er et rip af en promotion DVD der er sendt ud til
> filmanmelderne, ikke alle af dem har rent mel i posen, så de ripper
> dem og smider dem derefter ud på nettet som en DVD Screener.

Korrekt. Og der er en screener-DVD ude af Simpsons: The Movie.

Jeg så den dog i biffen istedet - DET skylder man skisme Groening :)

> Det giver samme kvalitet, som hvis det var en af dine egne DVD'ere
> at du selv ripper. Tit følger der også 5.1 lyd med også.

Ikke enig. Screenere er ofte noget klamp med sort/hvide sekvenser og rullende
"Du må ikke kopiere mig"-tekster. Samtidig bruger de ofte en transfer som er
hastet igennem og ikke ordentlig kvalitet. Men bevarres, det kan da også være
iorden med både billede og lyd i 5.1. Som oftest er det dog DD2.0 og nogenlunde
kvalitet billede.

Personligt venter jeg nok med at skaffe Simpsons: The Movie indtil den udkommer
på HD-DVD eller Bluray :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Kanten

Dato : 05-08-07 14:07

"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> det dog DD2.0 og nogenlunde kvalitet billede.
>
> Personligt venter jeg nok med at skaffe Simpsons: The Movie indtil den

Har ikke skrevet at DVD-screener er en CAM eller TS nogen steder. Det er Jer
der ikke
kan læse tilsyneladende. Jeg er sgu godt klar over at en film der er optaget
i bif IKKE
er en screener.

Den udgave fra mvn der ligger på nettet er uden s/h sekvenser og kun med
meget lidt
forstyrrelser hvad angår "advarlser"

En film der allerede har indtjent 200m $ tager åbenbart ikke skade af lidt
piratkopieri.

Fra : Per Hansen

Dato : 05-08-07 21:24

> [...]

> er Jer der ikke
> kan læse tilsyneladende. Jeg er sgu godt klar over at en film der er

Det er jo dig der påstår at der er tale om en tysk DVD-screener optaget
i en biograf og det er altså IKKE en DVD-screener, du er way off med
den forklaring.

Fra din besked:

>Kan se at filmen der havde premiere igår i danmark allerede ligger på
>nettet i en DVD-screener udgave ( næsten lige så god som en retail)

Her påstod du det er en DVD-screener.

>Selvfølgelig blev den også optaget i en bif , denne gang i tyskland, den
>udgave har også kørt sin runde i en uges tid. Men den DVD-screener. Det er
>lidt imponerende.

Her afslørede du at der faktisk kun er tale om en TeleSync eller en CAM
version (tak til Kim for CAM tilførsel) fordi den er optaget i en tysk
biograf og modsiger så dig selv tilsidst med atter at sige det er en
DVD-screener.

Det er dig der skal have styr på de forskellige former for rips og ikke
kan huske hvad du selv har skrevet.

--
Per Hansen

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 05-08-07 21:28

Per Hansen skrev:

> Det er dig der skal have styr på de forskellige former for rips og
> ikke kan huske hvad du selv har skrevet.

Prøv at læse hans indlæg igen. Han taler om to udgaver. Den ene er optaget i
biografen i forventet dårlig kvalitet. Den anden er en dvd-screener i høj
kvalitet.

--
Mvh. Peter

Fra : Peter Heide

Dato : 05-08-07 22:30

"Peter Bjerre Rosa" <usenet@filmsvar.dk> skrev i meddelelsen

> Prøv at læse hans indlæg igen. Han taler om to udgaver. Den ene er optaget
> i biografen i forventet dårlig kvalitet. Den anden er en dvd-screener i
> høj kvalitet.

Enig. Det fremgår klart at der bliver talt om 2 forskellige udgaver.

Fra : Kanten

Dato : 05-08-07 22:43

"Per Hansen" <onoman99****opoetikon@yahoo.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> DVD-screener.
>
> Det er dig der skal have styr på de forskellige former for rips og ikke

Hmmm. Per, jo du er dygtig. Men inden du kom med din belæring burde du
har lært det dér med at læse.

Fra : Dopedog

Dato : 06-08-07 12:55

> Det er dig der skal have styr på de forskellige former for rips og ikke
> kan huske hvad du selv har skrevet.

Jeg kunne nu godt forstå Kanten i den første besked

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 05-08-07 21:26

Hej!

Kanten wrote:
> Har ikke skrevet at DVD-screener er en CAM eller TS nogen steder. Det er Jer
> der ikke kan læse tilsyneladende.

Bemærk lige, at mit svar er en uddybning af det Per skriver.

> Jeg er sgu godt klar over at en film der er optaget i bif IKKE er en screener.

Jamen, det er da godt :)

> [...]
> meget lidt forstyrrelser hvad angår "advarlser"
>
> En film der allerede har indtjent 200m $ tager åbenbart ikke skade af lidt

Nej, næppe. Men de store studier tror alligevel, at de kunne have tjenet en snes
ekstra millioner hvis det ikke var sket...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Per

Dato : 05-08-07 22:07

Her er et billede fra åbningssekvensen i filmen
http://www.thedotfactor.net/wp-content/vlcsnap-10193526.png

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-07 22:50

"Per" <ihate@spam.com> skrev i meddelelsen
> Her er et billede fra åbningssekvensen i filmen
> http://www.thedotfactor.net/wp-content/vlcsnap-10193526.png

Og de danske tekser kan hentes her

http://www.danishsubscene.org/vBoard/downloads.php?do=file&id=894

Jan