HJÆÆLLLP Andemad
Fra : Essox

Dato : 04-08-07 12:45

Er der nogen der kan hjælpe, og jeg mener effektivt )

Vores stroe dam bliver kvalt i andemad, hvordan får jeg det væk, udover at
fjerne det med håndkraft.
Det er virkeligt et STORT problem, dammen er begyndt at lugte lidt, da alt i
dammen bliver kvalt uden lys.

Gode ideér modtages med kyshånd.
På forhånd tak.

Fra : KS

Dato : 05-08-07 00:27

"Essox" <essox@FJERNprivat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fjerne det med håndkraft.
> Det er virkeligt et STORT problem, dammen er begyndt at lugte lidt, da alt i

Hvor bor du i landet ?
- jeg vil MEGET gerne have meget af det !

Mvh KS

Fra : Martin Petersen

Dato : 05-08-07 07:45

"KS" <keld.soerensenSLET DETTE@.os.dk> skrev i en meddelelse
> "Essox" <essox@FJERNprivat.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor bor du i landet ?
> - jeg vil MEGET gerne have meget af det !

Akvarier? :)

- Martin

Fra : Jens G

Dato : 05-08-07 07:41

On Sat, 4 Aug 2007 13:44:40 +0200, "Essox" <essox@FJERNprivat.dk>
wrote:

>Vores stroe dam bliver kvalt i andemad, hvordan får jeg det væk, udover at
>fjerne det med håndkraft.

En Google søgning giver bl.a. dette:
http://www.havenyt.dk/forum/kommentarer/761.html

Ellers er det håndkraft der skal til. Og så får man jo også fjernet en
masse næringsstoffer fra vandet.

Men nu er det vel andemad du mener? Nogle kalder jo fejlagtigt
flydende trådalger for andemad.

--
Jens G
Kan anbefale http://www.everlove.dk til IP telefoni.

Fra : Tomas Jensen

Dato : 09-09-07 15:45

Jens G skrev:

> [...]
> masse næringsstoffer fra vandet.
>
> Men nu er det vel andemad du mener? Nogle kalder jo fejlagtigt

Hvis det er andemad, kan du anskaffe nogle koi-karper. De ælsker det.
Det bernikke muligt at gro andemad i vores ellers meget store dam pga dem.