112% problem ..... :)
Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 04-08-07 21:58

G'aften i hytterne

Et spørgsmål til folket

Bortset fra en veltilpasset knortekæp, hvad findes der til at
forhindre at møgungerne sætter sig ind i en Previa, og tænder
sædevarmen, blot fordi de fryser lidt om nummeren ???

Jeg troede ellers et vidunder, som en 112% Previa, var indrettet på en
slig måde, at sædevarmen ikke kan tændes når bilen ikke står med
tænding på - men ak nej

Køleskabet i drift en lang dag, det klarer den i fin stil - men
sædevarmen var åbenbart prikken over i'et - og til stor morskab for de
resterende efter ædegildet på Bernermarkedet dag ( Hej Ivan !! ) - så
måtte færgen atter engang lege (*1) slæbebåd... Høhø.......

112% .... hmmmmmmm

*1 Det ser åbenbart kosteligt ud, at slæbe en previa med sløj kobling
igang på en græsplæne, omend samme plæne er temmeligt stor.

Venligst

Nu med addeles sommerkulør, efter en hel dag i solen, bare fordi nogen
havde glemt stængerne til forsejlet ;)

--
Jan_stevns

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-08-07 22:07

jan@bygteknik.dk skriver:

> Jeg troede ellers et vidunder, som en 112% Previa, var indrettet på en
> slig måde, at sædevarmen ikke kan tændes når bilen ikke står med
> tænding på - men ak nej

Tænde, er det sådan en momentkontakt og ikke en "omskifter" ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 04-08-07 22:16

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Tænde, er det sådan en momentkontakt og ikke en "omskifter" ?

Jeg mener at huske det er en vippekontakt : 1 - off - 2

--
Jan_stevns

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-08-07 22:24

jan@bygteknik.dk skriver:

> Jeg mener at huske det er en vippekontakt : 1 - off - 2

Så er der fejl i bilen, hvis den ikke slår fra med tændingen. De "112%
biler" jeg har kørt med sædevarme - HiAce (første model efter ratgear)
Corolla, Sportsvan og igen HiAce (2 stk af nyere årgang) har alle
slukket for sædevarmen med tændingen.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 05-08-07 00:14

jan@bygteknik.dk skrev:

> Jeg troede ellers et vidunder, som en 112% Previa, var indrettet på en
> slig måde, at sædevarmen ikke kan tændes når bilen ikke står med
> tænding på - men ak nej

I Camryen slukker det.

Tror sq det er en fejl / ændret ledningsføring på din; var det sådan på min
skulle jeg skubbes i gang hver dag - slukker stort set aldrig for sædevarmen
(er kold i r*ven over for dét )
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Brian

Dato : 05-08-07 10:16

<jan@bygteknik.dk> skrev i en meddelelse
> G'aften i hytterne
> Jeg troede ellers et vidunder, som en 112% Previa, var indrettet på en
> slig måde, at sædevarmen ikke kan tændes når bilen ikke står med
> tænding på - men ak nej

Er det originalt eller eftermonteret?

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 05-08-07 10:25

jan@bygteknik.dk wrote:

> [...]
> Jeg troede ellers et vidunder, som en 112% Previa, var indrettet på en
> slig måde, at sædevarmen ikke kan tændes når bilen ikke står med

Hmm.. Har nogen fusket med el-nettet så der er KONSTANT strøm i
anhængertrækket? (så du kan køre med køleskabet hele dagen).. ;)

Kunne man forestille sig, at den samme fusk tilfældigvis leverer strøm
til sædevarmen? :)

-Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-07 11:00

On Sat, 04 Aug 2007 22:58:05 +0200, jan@bygteknik.dk wrote:

> [...]
>
>Jeg troede ellers et vidunder, som en 112% Previa, var indrettet på en
>slig måde, at sædevarmen ikke kan tændes når bilen ikke står med

Der er vel kun tilbage at foretage en gennemgang af elsystemet med et
multimeter og så tage de fornødne forholdsregler - men du ved da
efterhånden at intet er som forventet )

> [...]
>resterende efter ædegildet på Bernermarkedet dag ( Hej Ivan !! ) - så
>måtte færgen atter engang lege (*1) slæbebåd... Høhø.......

Satans osse, jeg havde travlt ) Men jeg havde jo desværre glemt
kameraet - og jeg fortæller ikke, hvem der var skråsikker på, at den
Previa nok skulle starte selv i dag )

Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
Fiat Punto JTD

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 05-08-07 18:52

Ivan Madsen <> skrev :

>Satans osse, jeg havde travlt )

Du kan jo kuns tage dig sel' til tak ;)

>Men jeg havde jo desværre glemt kameraet - og jeg fortæller ikke,
>hvem der var skråsikker på, at den Previa nok skulle starte selv i dag )

Det skal jeg så gerne berette - det påstod jeg !

Og da vi testede den ved 3 tiden - startede den også som en svedske ,
men ungerne havde bagefter sat sig ind i bilen for at følge vanen og
sove dere sungdom væk - den mindste havde sat tænding til, og dermed
tændt hele baduljen - sædevarme og da 112'eren har amatørkørelys, du
ved typen der ikke venter med at tænde til motoren går, så endte vi
med at lege slæbebåd.

Mht sædevarmen må jeg æde det i mig - den er relæstyret via
tændingsnøglen - min fejl - i skarpt sollys, så det ud som om
indikatoren var tændt.

møgunge !!

--
Jan_stevns

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-07 18:58

On Sun, 05 Aug 2007 19:51:44 +0200, jan@bygteknik.dk wrote:

>Du kan jo kuns tage dig sel' til tak ;)

Sådan er livet - men det var fandme hyggeligt at møde dig - og jeres
dyr.

>Det skal jeg så gerne berette - det påstod jeg !

Okay.....*gg*......men shit happens, som du selv beretter. *suk*

--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 05-08-07 19:49

Ivan Madsen <> skrev :

>Sådan er livet - men det var fandme hyggeligt at møde dig - og jeres
>dyr.

ja - vi overlever da ;)

Nu nåede du jo ikke at møde Tanja - kun Setto, han er nu vennesæl som

Men jeg er nødt til at gentage "112'eren" *er* købt med de ridser i
lakken den har - fremtidige kan jeg ikke nødvendigtvis påtage mig
skylden for.

--
Jan_stevns

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-07 19:55

On Sun, 05 Aug 2007 20:48:40 +0200, jan@bygteknik.dk wrote:

>ja - vi overlever da ;)
>
>Nu nåede du jo ikke at møde Tanja - kun Setto, han er nu vennesæl som
>få

du mener den der jeg kunne have fået med hjem? ) Jow, jow.....og
Laika og afkom var nu heller ikke sådan at skubbe fra sig.....men held
og lykke med dem, de var dejlige allesammen.
Men jeg får stadig et billigt grin over den der med en ny
"færge"-starthjælp....husker du startkabler næste år? )

>Men jeg er nødt til at gentage "112'eren" *er* købt med de ridser i
>lakken den har - fremtidige kan jeg ikke nødvendigtvis påtage mig
>skylden for.

Jow, jow........den så da heller ikke værst ud....selv om "fætter
rust" gnaver hist og her. Og koblingen kender du jo proceduren på, så
hvad venter du på?) At "nogen" bakker 300 m med en campingsvugn og
kigger overrasket fordi det lugter lidt plejer da ikke at genere den
professionelle mobiltelfonkaster )
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 05-08-07 20:04

Ivan Madsen <> skrev :

>Men jeg får stadig et billigt grin over den der med en ny
>"færge"-starthjælp....husker du startkabler næste år? )

Min tankegang er at ønsker folk min hjælp til at få startet deres bil,
må de selv have remedierne med sig.

Ingen kabler ? - jamen så slæber jeg gerne ;)

(Jeg griner hvergang)

>Jow, jow........den så da heller ikke værst ud....selv om "fætter
>rust" gnaver hist og her. Og koblingen kender du jo proceduren på, så
>hvad venter du på?)

At hun får sparet sammen til materialerne - du ved hendes bil, hendes
lommepenge

>"At "nogen" bakker 300 m med en campingsvugn og kigger overrasket fordi
>det lugter lidt plejer da ikke at genere den professionelle mobiltelfonkaster )

Eneste gene er at befinde sig i vindretningen ;)

Phewwwwww en stank

--
Jan_stevns

Fra : Leonard

Dato : 05-08-07 19:10

On Sun, 05 Aug 2007 19:51:44 +0200, jan@bygteknik.dk wrote:

> Mht sædevarmen må jeg æde det i mig - den er relæstyret via
> tændingsnøglen - min fejl - i skarpt sollys, så det ud som om
> indikatoren var tændt.

Så er løsningen jo ligefor:
Inddrag ungernes kopier af tændingsnøgler - for du lader vel ikke nøglen
sidde i en bil du har forladt?

--
Leonard
RC Tamiya King Hauler 1:14 sælges

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 05-08-07 19:44

Leonard <piper28a@gmail.invalid> skrev :

>Så er løsningen jo ligefor:
>Inddrag ungernes kopier af tændingsnøgler - for du lader vel ikke nøglen
>sidde i en bil du har forladt?

Når man tager 3 + 2 halve gødyr's tilstedeværelse i betragtning, har
jeg ingen skrupler i den retning

--
Jan_stevns

Fra : Leonard

Dato : 05-08-07 20:59

On Sun, 05 Aug 2007 20:43:52 +0200, jan@bygteknik.dk wrote:

> Når man tager 3 + 2 halve gødyr's tilstedeværelse i betragtning, har
> jeg ingen skrupler i den retning

Bortset fra at det er ulovligt, så var det heller ikke tyveri eller
lignende jeg tænkte på. Men der skal ikke meget uheld til før en unges
hånd får drejet lidt forlangt, når der lige skal lys i radioen eller
varme i sædet - og hvis der stadig er strøm nok til at trække starteren
rundt, kan der jo hurtigt ske ting og sager.

Jeg efterlader ofte min bil med nøgle, men tager den altid ud af
tændingslåsen, netop for ikke at være årsag til at uvidende kommer til
at dreje den.

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 05-08-07 21:11

> [...]

>varme i sædet - og hvis der stadig er strøm nok til at trække starteren
>rundt, kan der jo hurtigt ske ting og sager.

Jeg ser sådan på det - at ungerne er voksne nok til at bruge
indersiden ... og gør de ikke det, må vi jo så tage den derfra

Ovre ved brugsen er det pø om pø, om jeg tager nøglen med - vil nogen
ind i bilen, må vedkommende lige først forcere 50kg gø-dyr, der
udemærket kan kende forskel på ejeren og fremmede.

Her på farmen er det skam sket, at en der ikke kendte forskel på dit
og mit, måtte have rumpen syet sammen igen. Han var nem at finde,
sporene ledte direkte til hans fordør.

Ikke jeg forsvarer at nogle *skal* bides i måsen - men ham her
fortjente det virkeligt - det var tredie gang han var på færde - denne
gang var hunden så desværre for ham ude i haven
--
Jan_stevns

Fra : Leonard

Dato : 05-08-07 21:35

On Sun, 05 Aug 2007 22:11:16 +0200, jan@bygteknik.dk wrote:

> Jeg ser sådan på det - at ungerne er voksne nok til at bruge
> indersiden ... og gør de ikke det, må vi jo så tage den derfra

Og det er så det du skal til nu

Fra : TDN

Dato : 05-08-07 19:11

<jan@bygteknik.dk> skrev i meddelelsen

> Mht sædevarmen må jeg æde det i mig - den er relæstyret via
> tændingsnøglen - min fejl - i skarpt sollys, så det ud som om
> [...]

Nu er det vel passende med en skriftlig undskyldning til Toyota ledelsen i
Japan for uberretiget at have sværtet Toyota navnet til.....

Mvh
Thomas
Toyota Carina E 1.6 Ginza 112% i orden

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-07 19:44

On Sun, 5 Aug 2007 20:11:19 +0200, "TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk>
wrote:

><jan@bygteknik.dk> skrev i meddelelsen

>Nu er det vel passende med en skriftlig undskyldning til Toyota ledelsen i
>Japan for uberretiget at have sværtet Toyota navnet til.....

Jeg tror du er i drømmeland. Den Yoda har vist i forvejen sværtet
navnet til, så'eh måske en ny Sportsvan som kompensation fra
Yoda-fabrikken ville være et godt svar )
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 05-08-07 19:45

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev :

>Nu er det vel passende med en skriftlig undskyldning til Toyota ledelsen i
>Japan for uberretiget at have sværtet Toyota navnet til.....

Kørelyset er 112% Toyota, så jeg holder den undskyldning tilbage (et
par dage)

--
Jan_stevns