Udskifte bil men til hvad ?
Fra : Ukendt

Dato : 04-08-07 21:55

Hej
Jeg overvejer at udskifte min Ford Escort 1998 1.8 Monaco ud,men til
hvad? Skal helst være samme størrelse fysisk,og gerne til en
diesel,prismæssigt omkring de 1000000,- Har kigget lidt på Citroen
xzara og Ford Focus er der nogle pro's og con's på de to eller skal
jeg kigge på noget helt andet?
/gubbi

Fra : (-Peter-)

Dato : 04-08-07 21:57

On 4 Aug., 22:55, gubbi wrote:
> [...]
> diesel,prismæssigt omkring de 1000000,- Har kigget lidt på Citroen
> xzara og Ford Focus er der nogle pro's og con's på de to eller skal

formodentligt mener du 100.000 - satte lige et punktum så det var
lettere at overskue :)

/peter

Fra : Ukendt

Dato : 04-08-07 22:02

>formodentligt mener du 100.000 - satte lige et punktum så det var
>lettere at overskue :)
>
>/peter

Ups ja det var det jeg mente tak Peter

/gubbi

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-08-07 22:14

gubbi skriver:

> [...]
> diesel,prismæssigt omkring de 1000000,- Har kigget lidt på Citroen
> xzara og Ford Focus er der nogle pro's og con's på de to eller skal

Een ting er helt sikkert - undgå en Focus med 1,6TDCI. Den motor er
totalt sløv i den bil.
Nååh ja, multifunktionsinstrumentet med forbrugsmåling og "estimeret,
hvor mange km er der tilbage inden jeg skal tanke" er eddermanme ikke
særligt dygtig til at regne ud, hvor mange km der er til itanken.

Xsara skal jeg ikke udtale mig om. Har aldrig kørt i en, men har en
kollega der har en Picasso ("forlæns og baglæs"), han er vældigt glad
for den. Det gælder vidst de fleste Picasso ejere.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Anders Thorup

Dato : 04-08-07 23:04

> [...]
> kollega der har en Picasso ("forlæns og baglæs"), han er vældigt glad
> for den. Det gælder vidst de fleste Picasso ejere.

Når jeg ser en Picasso, har jeg altid synes den så lidt spøjs ud, og nu fik
du(Klaus) endelig sat ord på!!
Den ligner nemlig lige nøjagtig "forlæns og baglæns" fra børneserien Bamse.
Tak!!

Mvh
Anders

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-08-07 06:35

Anders Thorup skriver:

> Når jeg ser en Picasso, har jeg altid synes den så lidt spøjs ud, og nu fik
> du(Klaus) endelig sat ord på!!
> Den ligner nemlig lige nøjagtig "forlæns og baglæns" fra børneserien Bamse.

Er det fra Bamse ?

Jeg husker noget med en underlog planet og en mand med sangeteksten "Jeg
har lynende travlt, men jeg tar den med ro..."

Fra : Brian

Dato : 05-08-07 10:20

> Anders Thorup skriver:

> Er det fra Bamse ?

Ja

> Jeg husker noget med en underlog planet og en mand med sangeteksten "Jeg
> har lynende travlt, men jeg tar den med ro..."

Bamse rejste til mars (eller var det månen) og bagte brød i en sjov ovn, og
her snakkede han med "forlæns og banglæns". Dyret sagde Goe'Nøf

Fra : Brian

Dato : 05-08-07 10:55

Brian wrote:

> Bamse rejste til mars (eller var det månen) og bagte brød i en sjov
> ovn, og her snakkede han med "forlæns og banglæns". Dyret sagde
> Goe'Nøf

Det var ikke Bamse der rejste derop, men Arthur der havde forrygende travlt,
men tog den med ro - noget mange af os nok kunne lære noget af nu om dage

Emnet har pudsigt nok været diskuteret før i gruppen, og vender sjovt nok
altid til overfladen, når Xsara Picasso nævnes

/Brian

Fra : Frøken Jensen

Dato : 04-08-07 22:43

On 04/08/07 22:55, in article mkp9b3ditfict25b4fmc5oniu58vq0kmvo@4ax.com,
"gubbi" <gubbi> wrote:

> [...]
> diesel,prismæssigt omkring de 1000000,- Har kigget lidt på Citroen
> xzara og Ford Focus er der nogle pro's og con's på de to eller skal

For en million får man rimelig meget bil, så der skulle være nok at vælge
mellem

Fra : Leo_Jensen

Dato : 05-08-07 07:45

On 5 Aug., 07:34, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> Anders Thorup skriver:

> Er det fra Bamse ?
>
> Jeg husker noget med en underlog planet og en mand med sangeteksten "Jeg
> har lynende travlt, men jeg tar den med ro..."
>
> Klaus
> --
> Modelbane Europas hjemmeside:http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
> http://home6.inet.tele.dk/moppe

I forhold til forrige indlæg er dette ikke OT, men i forhold til
tråden og gruppen...

http://www.dr.dk/p3/morten_old/popup/forlaens.asp

Klip fra nettet:

Der er ialt 13 afsnit med bamse på planeten.

ang. Arthurs sang, så mener jeg, at den fulde tekst lyder nogenlunde
sådan:

Mit rigtige navn det er arthur
men det er der ingen som ved
min mor var et glimrende kukur
Min far var en gammel planet
Jeg boede i malmø til jeg var halvtreds
men der blev jeg aldrig helt rigtig tilfreds
Så brugte jeg lidt af min fantasi
og nu er jeg bare en dreng på ti

Omkvæd:

Jeg har lynene travlt
men jeg tar' den med ro
fantasi, fantasi, fantasien er go'

Jeg brugte lidt mer og fik job på en måne
og det var jo sjovere end hjemme i skåne
nu passer jeg atten planetter om dagen
og netop for mig, er det lige sagen

Jeg har lynene travlt
men jeg tar' den med ro
fantasi, fantasi, fantasien er go.

MVH Leo

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-07 08:36

<gubbi> skrev i en meddelelse
> [...]
> diesel,prismæssigt omkring de 1000000,- Har kigget lidt på Citroen
> xzara og Ford Focus er der nogle pro's og con's på de to eller skal

Citronen er rimelig kedelig at køre i. Der er forholdsvis meget støj i.
Citroen har et stort værditab og mange fejl især i det elektriske.
Forden skal du i givet fald kigge efter i en 1,8 version. 1,6 er
underdimensioneret - den er simpelthen for sløv.
Dernæst skal du kigge efter rust! Mange af dem (selv når de kun er 3 år
gamle) har rust. Kig efter sealingen i dørene (åben døren og kik at
"ombukningen" er helt glat og regelmæssig. Hvis der er "buler" er der rust
på vej. Mange af dem er så rustne i dørene at sealingen er ved at falde af)
Der er imildertid masser af Ford'er der ikke ruster. Hvorfor nogen gør det
så udtalt og andre ikke, ved jeg ikke. Et gæt er at de er lavet på
forskellige fabrikker.
Uanset, så gem lidt penge til en undervognsbehandling - de er godt givet ud!

Mvh Tommy

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-07 19:05

"TBJ" <bruussnabelaosprikdk> skrev i en meddelelse

> Uanset, så gem lidt penge til en undervognsbehandling - de er godt givet
> ud!

Jeg har tænkt på, hvorfor forhandlerne ikke i rabat
giver en komplet behandling mod rust ?
Det gavner jo bilen rimelig meget, og
undervogns-centret får også en del at lave,
samtidig med de måske har fået en ny tilfreds kunde.

En behandling til 3-4000,- burde kunne komme
med ind over ved handel af ny bil, når man alligevel
prutter osv.

Fra : KASO

Dato : 05-08-07 20:28

> [...]
>
> Citronen er rimelig kedelig at køre i. Der er forholdsvis meget støj i.
> Citroen har et stort værditab og mange fejl især i det elektriske.

Mine forældre har nu kørt 8½ år i en Xsara med meget få reparationer
(sliddele) - og intet elektrisk. Faktisk er en Xsara en ganske driftsikker
bil - men derudover ret kedelig og med begrænset plads. Støjniveauet i mine
forældres (bovlamme) 1.6 (den gl. 8V m. 90hk) er meget begrænset.

En Mégane 1.6 16V er et fornuftigt alternativ i prisklassen....

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 08-08-07 13:16

KASO wrote:

> [...]
> meget begrænset.
> En Mégane 1.6 16V er et fornuftigt alternativ i prisklassen....

....medmindre man har bruger over størrelse 45 i sko. Der er meget mindre
plads ved pedalerne i en Megane end der er i en Xsara. Det var faktisk den
væsentligste grund til at vi valgte Xsara for små fem år siden.

Ebbe

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-07 15:07

On Wed, 8 Aug 2007 14:15:57 +0200, "Ebbe Kristensen"
<ebbe@ekologic.dk> wrote:

> [...]
>plads ved pedalerne i en Megane end der er i en Xsara. Det var faktisk den
>væsentligste grund til at vi valgte Xsara for små fem år siden.

Lyder som om at Xzara er det bedste valg,skal ud imorgen og se på et
par stykker,er der noget jeg skal kigge ekstra på??
Er der nogen som har gode erfaringer med forhandlere på Sjælland??
/gubbi

Fra : Leo_Jensen

Dato : 05-08-07 20:28

On 5 Aug., 20:04, "eque" <n/a> wrote:

> [...]
>
> En behandling til 3-4000,- burde kunne komme
> med ind over ved handel af ny bil, når man alligevel

Det gør de da også. Jeg har da mere end 1 gang fået vinterdæk og
undervognsbehandling med i prisen. Jeg sparer 7-8.000 kr,
forhandlerens udgift er noget míndre og han får den pris han gerne
ville have, alle er glade...

Leo