Sierraen hopper og hakker
Fra : Christian, Odense

Dato : 04-08-07 12:09

Bilen er en Sierra 2.0i fra 1992.

Når bilen har kørt et par minutter, begynder den at hoppe når jeg
sætter i gang, medmindre jeg laver en mormorstart og virkelig er
forsigtig på speederen.
Under kørslen hakker bilen når jeg giver lidt gas og det bliver værre
jo længere jeg kører. Motoren går derefter ud når jeg holder i
tomgang.

Jeg har tjekket luftfilter, skiftet tændrør og på trods af årstiden
prøvet med at hælde karburatorsprit i tanken mod fugt. Ligemeget hjalp
det.

Har I nogen gode forslag til hvad jeg ellers kunne prøve, før jeg
drøner den til mekkeren?

MVH
Christian

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 04-08-07 12:16

Christian, Odense skrev:

> Har I nogen gode forslag til hvad jeg ellers kunne prøve, før jeg
> drøner den til mekkeren?

Falsk luft?

Prøv at spraye med en startspray omkring flanger og gummitingester ved
indsugningen for at se om der er en revne - motoren vil i så fald stige i
omdrejninger.
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 04-08-07 12:41

> Har I nogen gode forslag til hvad jeg ellers kunne prøve, før jeg
> drøner den til mekkeren?

Nyt benzinfilter? :)

Troels

Fra : Christian, Odense

Dato : 04-08-07 12:47

Det vil jeg prøve!

Mange tak for jeres hurtige respons!

MVH
Christian

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 04-08-07 13:05

Christian, Odense skrev:

> Mange tak for jeres hurtige respons!

Velbekomme

Meld tilbage
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Christian, Odense

Dato : 21-08-07 16:55

On 4 Aug., 14:05, "Hans Paulin \(6310\)" <m...@privacy.net> wrote:

> Meld tilbage

Ævs, det var ikke benzinfiltret, selvom det trængte til en
udskiftning. Det var brændstofpumpen som ikke var helt på toppen. Den
er skiftet, og nu er Sierraen på vejen igen

Med venlig hilsen
Christian