Grafik til Dell Dimension 1100
Fra : Michael Nørgaard

Dato : 03-08-07 11:56

Min søn har en Dell Dimension 1100, som er født med integreret grafik (op
til 64 Mb på bundkortet).Nu vil vi gerne opgradere grafikken til spil, men
det givermig visse hovedbrud?!

- der er ikke et AGP-slot på bundkortet (og jeg har ikke erfaring med andet)
- der er (vel?!) PCI-slot til netkort, men kan de umiddelbart bruges til
grafik? (kan finde enkelte på edbpriser - men hvilken type PCI?)
- vil computeren overhovedet acceptere et grafikkort, da den jo
tilsyneladende ikke er skabt til det?

vh
Michael

Fra : mop

Dato : 04-08-07 01:48

alm pci kan gøre det

her er lidt om din pc "
http://support.euro.dell.com/support/edocs/systems/dim1100/EN/SM/specs.htm#wp1076752
"
og her er en manual
http://support.euro.dell.com/support/edocs/systems/dim1100/EN/SM/index.htm
der er flere "gode" grfx kort til PCI husk at det ikke er et PCI Express
X16 du skal have ..

Mogens som har arbejde for DELL

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 04-08-07 14:01

mop skrev:

> der er flere "gode" grfx kort til PCI[...]

Kan du ikke nævne et par af de gode?

Jeg synes ikke at der er så mange at vælge imellem. Jeg har en bekendt
der også har en Dell (dog vidst Dimension 3000), som udelukkende har PCI
udvidelsespladser. Ham har jeg lovet at finde et "godt" grafikkort til,
da han har problemer med et spil der kræver DirectX 9c.

Det eneste jeg indtil videre har fundet, er et XFX GeForce FX 5200 i en
PCI udgave(1), som kan fåes hos ganske få forhandlere. Jeg er derfor
meget spændt på at se om der kommer bedre forslag her i tråden, inden
valget falder på dét grafikkort.

1) <URL: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=153741 >

--
Michael Rasmussen
»If you don't fail at least 90 percent of the time,

Fra : Nicolai

Dato : 05-08-07 18:08

> Et som dette ser jo umiddelbart "billigt" ud - er der en særlig grund til
> det ??

Tja, måske at kun 3 ud af de 4 har det på lager og den som har det på lager
skriver at lagerstatus er 100+, hvilket jeg personligt finder mystisk med en
grafikkort teknologi som er udfaset for længe siden. Det var i øvrigt
komplett.dk, som så også lige er 100 kr dyrere, der har det på lager.
Personligt fraråder jeg at handle hos Getmore da du ikke kan stole på deres
leveringstider. De har stort set intet varelager selv og skriver bare
standard 1 til 3 dages levering ved alle varer, uanset om de så kan holde
det eller ej.

> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=211444

Ellers er det fint og vel også en klar forbedring.

> vh
> Michael

nicolai

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 06-08-07 10:18

> [...]
> leveringstider. De har stort set intet varelager selv og skriver bare
> standard 1 til 3 dages levering ved alle varer, uanset om de så kan holde

Personligt kan jeg klart anbefale Getmore... Jeg har handlet der, fine
leveringstider, fin service og ingen bøvl med at få ombyttet.

/Ole

Fra : Michael Nørgaard

Dato : 06-08-07 13:57

"/Ole (6000)" <x@xx.xxx> skrev i en meddelelse

> Personligt kan jeg klart anbefale Getmore... Jeg har handlet der, fine
> leveringstider, fin service og ingen bøvl med at få ombyttet.

Tja, jeg har også handlet der og kun med positive erfaringer.

Jeg har bestilt et der

Fra : Nicolai

Dato : 06-08-07 22:07

> Tja, jeg har også handlet der og kun med positive erfaringer.

> Jeg har bestilt et der

Sidst jeg kiggede på linket i går, havde Getmore den stående som "2-3 dages"
levering. Nu står der spørgsmålstegn og på Getmore's side skriver de "5-8
dage". Men I har jo haft gode erfaringer med Getmore, så "no worries" der.
:).

Men du kan jo gøre min oplevelse med Getmore til skamme, ved lige at vende
tilbage om de leverer og hvornår?

nicolai

Fra : Michael Nørgaard

Dato : 07-08-07 06:54

"Nicolai" <example@example.invalid> skrev i en meddelelse

> Men du kan jo gøre min oplevelse med Getmore til skamme, ved lige at vende
> tilbage om de leverer og hvornår?

Jeg vender tilbage med en fyldig rapport om mine oplevelser

Fra : Nicolai

Dato : 08-08-07 04:16

"Michael Nørgaard" <nyhedsgruppe@hejza.dk> skrev i en meddelelse

> "Nicolai" <example@example.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg vender tilbage med en fyldig rapport om mine oplevelser

Tak. :)

I øvrigt, tjekker man Getmore's link endnu engang, så er leveringsdagene
allerede ændret igen igen. Nu er det 6-7 dages levering og er prisen i
øvrigt ikke steget næsten 100,- kr i forhold til første gang?

Tja, det firma kan da ikke betragtes som seriøst.

Fra : Michael Nørgaard

Dato : 08-08-07 21:05

> I øvrigt, tjekker man Getmore's link endnu engang, så er leveringsdagene
> allerede ændret igen igen. Nu er det 6-7 dages levering og er prisen i
> øvrigt ikke steget næsten 100,- kr i forhold til første gang?

Du har ret, prisen er steget knap 100,- kr. - lidt spooky..... Nå men jeg
åber så de finder en til "gammel pris" jeg har fået oplyst en forventet
levering (eller var det afsendelse....) til 17. august

Fra : Michael Nørgaard

Dato : 10-08-07 19:54

Nå!!

Så fik jeg besked om, at den er udgået fra producenten, så det blev ikke til
noget grafikkort fra Getmore.......

Fra : Nicolai

Dato : 10-08-07 20:11

> Nå!!
>
> Så fik jeg besked om, at den er udgået fra producenten, så det blev ikke
> til noget grafikkort fra Getmore.......

Tak for info. Så kan man jo se at jeg fik ret. Hehe. Pudsigt, at de for et
par dage siden kan have leveringstid "2-3 dage" og så er den udgået fra
producenten. Men dejligt at få bekræftet endnu engang, at Getmore's metoder
er for ringe. Med mindre man har bestilt noget helt ordinært som alle kan
levere.

Held og lykke i din søgen.

nicolai

--
Støt Red Barnets landsindsamling den 9. september og meld dig som indsamler.

Fra : Kristian

Dato : 11-08-07 08:55

"Michael Nørgaard" <nyhedsgruppe@hejza.dk> skrev i en meddelelse
> Nå!!
>
> Så fik jeg besked om, at den er udgået fra producenten, så det blev ikke
> til noget grafikkort fra Getmore.......

Har også lige bestilt et Readon X1950XT kort hos Getmore..........og fået
samme besked om at kortet var udgået fra producenten

Kristian

Fra : Michael Nørgaard

Dato : 11-08-07 15:25

"Kristian" <kristianrasmussenSLETKUNDETMED@STOREBOGSTAVERprivat.dk> skrev i
en meddelelse news:46bd6b59$0$69193$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Har også lige bestilt et Readon X1950XT kort hos Getmore..........og fået
> samme besked om at kortet var udgået fra producenten
>
> Kristian

Hvad vælger du så i stedet??

Fra : Nicolai

Dato : 06-08-07 22:13

"/Ole (6000)" <x@xx.xxx> skrev i en meddelelse

> Personligt kan jeg klart anbefale Getmore... Jeg har handlet der, fine
> leveringstider, fin service og ingen bøvl med at få ombyttet.

Til din information, kan du jo tjekke edbpriser's brugerbedømmelse og hvad
angår kundesupport er deres indekstal så lavt som 55 ud af 100, med 10477
besvarelser. Så selvom du kan mønstre en god oplevelse, så taler tallene for
sig selv. Jeg kan ikke finde nogle som har et dårligere kundesupport indeks
end Getmore.

> /Ole

nicolai

Fra : Michael Nørgaard

Dato : 05-08-07 15:50

"mop" <junk.mop@hofsted.com> skrev i en meddelelse
> alm pci kan gøre det

> [...]

Hej Mogens,

Takker mange gange - også for de gode links, jeg kunne ikke rigtig finde
noget, men det var jo nok fordi jeg kiggede på .dk

Vi finder noget brugbart

Fra : mop

Dato : 06-08-07 02:23

eller´s ring til dell suport der er livs til telefon support på en dell de
vill altid prøve at hjælpe dig. eller give dig et bud på hvad der er galt og
en pris.... tel er 70 23 01 82

Mogens