kudahl slægten
Fra : Lars & Helle Kristen~

Dato : 25-07-07 10:50

Hej jeg søger nogen der kender noget til Kudahl slægten i ørslevkloster

Lars Kristensen

Fra : Kurt G

Dato : 07-08-07 14:48

"Lars & Helle Kristensen" <10lkristensen@privat.dk(10)> skrev i en
meddelelse news:46a71c76$0$92936$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej jeg søger nogen der kender noget til Kudahl slægten i ørslevkloster
>
> --
> Med venlig hilsen
> Lars Kristensen
Min søns svigerfar stammer derfra og har lavet en slægtsbog. Men han siger,
at der er flere slægter af det navn derfra!
Han hedder Tage Kudal Hansen og bor i Ålborg. Han er vistnok lige blevet 80
år!

Jeg har lige hentet hans slægtsbog, den hedder/er for efterkommere af homas
Hansen (Kudal) af St. Thorup, Ulbjerg Sogn og Nielsine Christiane Andersen
af Thorup, Simested sogn, så der er måske ikke noget at hente der!

Mvh Kurt

Fra : Lars Grønne Kristens~

Dato : 09-08-07 14:45

Kurt G <kurt_g@guldbaek.net> skrev:
> [...]
>Min søns svigerfar stammer derfra og
>har lavet en slægtsbog. Men han siger,
>at der er flere slægter af det navn derfra!

Hej Kurt

der er ikke lige nogen af dem der lyder bekendt. Men min slægt
kommer fra Ørslevkloster i fjends i viborg amt. Men ellers tak
--
Lars Bjerringbro

Fra : Carsten Fischer

Dato : 12-08-07 21:30

Hej Lars

Jeg kender lidt til slægten (hvis det er den samme ?).

Har du nogle navne ????

mvh

Carsten Fischer

"Lars Grønne Kristensen (slet U5JK1)" <lkristensen@U5JK1privat.dk> skrev i
en meddelelse news:11866674120.738199443923374@dtext.news.tele.dk...

Fra : Lars & Helle Kristen~

Dato : 19-08-07 10:59

Hej Carsten
Jeg har navnet niels kudahl hansen født i 1714 og død 1790 formodenlig i
hald men det er hans forælder jeg ikke er sikker på, jeg mener at det er
hans pedersen 1685 muligvis murmester gift med else nielsdatter født 1685.
Jeg ved at det er den samme familie da vi har mailet sammen før.

Fra : Carsten Fischer

Dato : 19-08-07 22:20

Hej Lars

Iflg. en slægtsbog som hedder "Slægtsbog for efterkommere efter Jacob
Christensen (Koustrup) gæstgiver i Viborg født 1844" er forældrene Hans
Pedersen Murmester og Else Nielsdatter.

Der er kun skrevet meget lidt om ham. Det følger her:

"Er født omkring 1670, og han døde 1717 i Lund, Ørslevkloster sogn, og blev
begravet d. 13. juni.
Han blev gift første gang d. 9. oktober 1692 i Ørslevkloster med Anne
Andersdatter. Hun døde i barselseng 1693, og d. 9. april 1694 blev Hans
Pedersen Murmester gift anden gang i Ørslevkloster med (Else Nielsdatter)"

En anden slægtsbog "Gårdmandsslægter på Skiveegnen af Svend Laustsen" har en
Peder Murmester født ca. 1627 og død i Lund i 1715 (begravet 15-9-1715) og
hustru Maren Christensdatter.
De skulle have 3 kendte børn: Hans (vores), Claus og muligvis en Isaac. Hans
og Isaac er halvbrødre til Claus.
Der står også, at Else Nielsdatter er fra Bøstrup.

Hvis der er skifter så langt tilbage, er der jo her nogle data at gå frem
efter.

mvh

Carsten

Bogen er jo fra Dansk Slægtsforskning, Fredericia, og udgivet i 1979.

Men dette firma skulle/skal man jo være på vagt overfor m.h.t. rigtighederne
af diverse oplysninger.

"Lars & Helle Kristensen" <10lkristensen@privat.dk(10)> skrev i en
meddelelse news:46c81475$0$47910$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Fra : Lars & Helle Kristen~

Dato : 22-08-07 05:52

Hej Carsten
Det hva lige det jeg søgte, så mange tak for det.