Hvor finder man legatstiftere?
Fra : Kurt G

Dato : 15-07-07 20:26

Jeg søger efter oplysninger på en person, som for mange år siden har stiftet
et legat. Legatet er blevet 'ædt op' af inflationen og findes ikke mere, men
indgik i en større pulje under kommunen for mange år siden. Nu er kommeunen
også 'ædt op'!
Er der et centralt register over legater og deres stiftere?

Mvh Kurt

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 15-07-07 23:17

"Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> er kommeunen også 'ædt op'!
> Er der et centralt register over legater og deres stiftere?

Der udgives diverse legatbøger af forskellig art. Søg i google på legat +
bog. Så får du en masse muligheder.
Bl.a.
http://www.saxo.com/item/549877
Du skal selvfølgelig så finde en bog fra dengang da legatet var aktivt.
Jeg er rimelig sikker på, at biblioteket har de tidligere udgaver.

Kurt