Nye kirkegårde på Find en grav
Fra : Ukendt

Dato : 01-07-07 14:25

Flere har henvendt sig med ønsket om, at vi her i nyhedsgruppen gør
opmærksom på når der bliver lagt nye billeder af gravsteder på
www.findengrav.dk. Dette imødekommes hermed.

www.findengrav.dk indeholder aktuelt 57 kirkegårde med i alt 15528
fotograferede gravsten.

Endvidere er der her i gruppen udtrykt ønske om en opdeling efter amter. Det
imødekommer vi selvfølgelig også, og skal nok give besked når det er gjort.

--
Med venlig campinghilsen
Erik Nielsen - Odense

Fra : Hugh Watkins

Dato : 01-07-07 16:41

Erik M. Nielsen wrote:
> [...]
> imødekommer vi selvfølgelig også, og skal nok give besked når det er gjort.

I walked through Hvidovre kirkegaard yesterday evening and took some
random snapsshots

you are welcome to download them and use them on a website for which
there is no charge to view
part of
http://www.flickr.com/photos/hughw36/sets/72157600574677548/

starting with
http://www.flickr.com/photos/hughw36/675791467/in/set-72157600574677548/
click on the right thumbnal to follow my walk

above the top edge of any picture click on all sizes to see the original

I see many stones fromm the 1970ies are being removed
from
http://www.flickr.com/photos/hughw36/675801481/in/set-72157600574677548/
onwards

enjoy

Hugh W

--

a wonderful artist in Denmark
http://www.ingerlisekristoffersen.dk/

Beta blogger
http://snaps4.blogspot.com/ photographs and walks

old blogger GENEALOGE
http://hughw36.blogspot.com/ MAIN BLOG

Fra : Ukendt

Dato : 01-07-07 18:56

Hugh's tanker vedrørende billeder der er optaget mere eller mindre
organiseret af "nu" nedlagte gravsteder, men med rimelig præcis angivelse af
kirkegård og tid for optagelse; kan de på fornuftig vis indkorporeres i
projektet, eventuelt som et (eller adskillige) appendix? Det ville glæde mig
hvis mine, i nogen grad tilfældige, men dog kirkegårds og tidsmæssigt
sikkert identificerede billeder kunne være andre brugere til glæde. Tænk
hvad der ligger af "gamle" gravstedsbilleder hos os alle - kan de ikke være
til hjælp for fremtidige slægtsforskere og formodentilgt også historikere
med interesse for den form for kulturhistorie. Er tanken værd at arbejde
videre med?

Hugh, tak fordi du fik mig til at tænke en gammel ide lidt længere frem!

Mogens Laursen

Fra : Ukendt

Dato : 06-07-07 23:42

> "Mogens Laursen" <lolle(a)privat.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Hugh Watkins" <hugh.watkins@gmail.com> skrev i en meddelelse

Vi har stor forståelse for de tanker, der ligger bag jeres ideer med at
sikre disse billeder til brug for fremtidens slægtsforskere, men desværre
passer de ikke ind i det idegrundlag der ligger bag "Find en grav". Var det
ikke en ide for dig Hugh, at samle disse billeder på dine hjemmesider?

Samtidig med dette indlæg, er den første kirke på Sjælland lagt på
www.findengrav.dk

Med venlig hilsen
Erik Nielsen - Odense

Fra : Hugh Watkins

Dato : 07-07-07 08:18

Erik M. Nielsen wrote:

> [...]
> ikke en ide for dig Hugh, at samle disse billeder på dine hjemmesider?
>
> Samtidig med dette indlæg, er den første kirke på Sjælland lagt på

they are in my photo blogs
and my flickrhome page

I thbink filming of kirkegaards protocol and digitisation could be just
as useful

I was in Assitens Kirkegaard N since
http://www.flickr.com/photos/hughw36/sets/72157600622602961/
and loked at the losseplads