Urban Ottesen Gietzman, Nibe 1690
Fra : Siw Merethe Sværhold~

Dato : 20-06-07 02:18

Kan noen være behjelpelig med å finne hans aner?

Jeg skriver fra Norge.

Den/de jeg leter etter er forfedre til Urban Ottesen Gietzman
1690-1741. Fødested er Nibe, Jylland.
Da han heter Ottesen er det mulig å anta at hans far het Otte/Otto.
Han bodde fra ca 1719 i Norge, Kvinnherad hvor han var offiser i
Søndre Sunnhordlandske Kompani.
Han giftet seg med mademoiselle Dorthea Christiansdatter Lamberg
(datter av en birkedommer ved Rosendal baroni) i 1721 og de fikk 12
barn. Alle barna het Urbanussønn eller Urbanusdatter som mellomnavn,
og med Gietzman som etternavn.

I 'Delgobes' står han oppført som Gedzman og med mulige aner i
Aalborg. (det er svært vanskelig å tyde)
Navnet Urban og Urbanus har blitt brukt i min slekt fra hans tid og
frem til 1900 tallet, i absolutt alle ledd.

i 'Hirsch' finnes en Urban Jacobsen Gesman, dansk soldat som døde i
slaget om Helsingborg i 1710.
Fornavn og etternavn tatt i betraktning antar jeg at han er en
slektning av UOG.

Håper på flere opplysninger fra dere.

Med vennlig hilsen Siw Merethe Sværholdt
--
Postet fra DIS-Norges tjeneste Slektsforum
http://www.disnorge.no/slektsforum/