Flere a:hover´s
Fra : Jes Rehder

Dato : 07-07-01 23:50

Er det muligt at have flere forskellige a:hover, i den forstand
at nogle links skifter fra sort til hvid når man går hen over
dem, og andre skifter fra hvid til sort når man går hen over dem.

M.V.H.
Jes Rehder

--
Brug Validator service: http://www.html.dk/validator
- Tast din URL én gang, og validér dokumentet hos 12 validatorer

Fra : Martin

Dato : 07-07-01 23:53

On Sat, 7 Jul 2001 22:50:29 +0000 (UTC), Jes Rehder <jes.r@get2net.dk>
wrote:

>Er det muligt at have flere forskellige a:hover, i den forstand
>at nogle links skifter fra sort til hvid når man går hen over
>dem, og andre skifter fra hvid til sort når man går hen over dem.

Ja det er det da..
Fx:
A:end:HOVER { color: blue; }
A:HOVER { color: enellerandenfarve; }
A:tekst:HOVER { color: black; }

Så kan du lave et alm link

FX

Lig mærke til classen i <a> tagget.. det referere til det i
stylesheetet

--
Bye for now Martin
http://wizprod.com - Billigt webdesign findes her

Fra : jes rehder

Dato : 08-07-01 00:04

Martin wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Ja det er det da..
> Fx:
> A:end:HOVER { color: blue; }
> A:HOVER { color: enellerandenfarve; }
> A:tekst:HOVER { color: black; }
>
> Så kan du lave et alm link
>
> FX

Du er en skat:)
Der var bare lige lidt fejl i din kode: det er a.end:hover og så er det
class="end", fandt jeg ud af efter en del roden rundt...

M.V.H.
Jes Rehder

Fra : Martin

Dato : 08-07-01 18:17

On Sat, 7 Jul 2001 23:04:13 +0000 (UTC), jes rehder <jes.r@get2net.dk>
wrote:

> [...]

RETTELSE:
A.end:HOVER { color: blue; }
A.end:HOVER { color: enellerandenfarve; }
..^... Punktum istedet for semikolon

Oops.. Min fejl

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 08-07-01 00:24

Ja, du skal bare bruge forskellige class'es.
F.eks.:
a:hover.black {font-color: black}
a:hover.white {font-color: white}

<a class="black" href="side.htm">link</a>
<a class="white" href="side.htm">link</a>

Fra : Martin

Dato : 08-07-01 18:16

On Sun, 08 Jul 2001 01:23:51 +0200, Jens Peter Karlsen
<jpkarlsen@mvps.org> wrote:

> [...]
>a:hover.white {font-color: white}
>
><a class="black" href="side.htm">link</a>
><a class="white" href="side.htm">link</a>

Disse kan dog give problemer *hvis man har en alm <a> Uden class

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 08-07-01 20:42

Kommer an på hvad der står først.

Fra : Gunnar Vestergaard

Dato : 09-07-01 13:45

> [...]

> at nogle links skifter fra sort til hvid når man går hen over
> dem, og andre skifter fra hvid til sort når man går hen over dem.

En anden person har givet et svar som virker i Internet Explorer. Men i
Netscape Navigator 4.x virker det ikke. Der skal man bruge noget
Javascript med onmouseover. Jeg kender ikke lige detaljerne.

--
Gunnar Vestergaard
668 - Neighbour of the Beast

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-07-01 15:37

Mon, 9 Jul 2001 14:44:40 +0200, skrev post@gunnar-v.dk (Gunnar
Vestergaard):

>Men i
>Netscape Navigator 4.x virker det ikke. Der skal man bruge noget
>Javascript med onmouseover. Jeg kender ikke lige detaljerne.

Alm. onmouseover er ikke nok til Netscape 4, medmindre man bruger
grafik istedet for tekst.

På gruppens OSS står der lidt om Netcape 4 og henvisning til en
løsning med NN 4, men det er frygtelig arbejde at lave den.
<http://www.usenet.dk/oss/dk.edb.internet.webdesign/style.html#Hover>

med venlig hilsen
Knud
--