Løs forbindelse i København
Fra : HANS LYNGBÆK BALDRIA~

Dato : 07-07-01 21:03

Min tændingslås på Kawa z900 har en løs forbindelse, som gør at jeg ikke kan
starte elektisk. Skal på ferie...

Er der nogen i københavn der imorgrn (søndag - mod gode ord og betaling) kan
hjælpe? Jeg har bakset med det et par timer og kan ikke finde fejlen. Jeg
ved hvoromkring den sidder - men så hører videnskaben osse op.

Hvis du kan hjælpe. checker jeg her løbende eller du kan ringe 2578 9106

På forhånd tak

Hans

Fra : Armand

Dato : 08-07-01 01:19

HANS LYNGBÆK BALDRIAN <baldrian@get2net.dk> skrev i en

> [...]
> betaling) kan hjælpe? Jeg har bakset med det et par timer og kan ikke
> finde fejlen. Jeg ved hvoromkring den sidder - men så hører

Så fjernt som siddende i Fredericia, kan jeg ikke være tilstede fysisk;
men jeg skønner at det MÅ være starterens kul der er så nedslidte at de,
her inden helt at svigte, svigter periodisk, hvorved du regner det for
en
løs forbindelse omkring tændingslåsen :-/

Eftercheck af denne tese kan foretages ved: At ved startersvigt at sætte
motoren i gear og trække mc'en et par nyk bagud, og se om starteren ikke
genfinder en smule lyst derved (ved at bevæge motoren baglæns trækkes
starterdrevet også med (=> friløb i normal rotaitonsretning og indgreb
når starteren kører hurtigere end motoren, hvilket "baglæns i forhold
til en stillestående starter" svarer til! Ved motion af starteren, såvel
som bevægelse imod normal retning, kan de ellers nedslidte kul bringes
til kontakt med kommutatoren!)
Men eftersom at dette trick kun giver en stakket frist, skal du nok
berede dig på at skulle benytte den derved praktiske kickstarter på
Z'eren igennem ferietiden

--
Armand.
(Hvis starter gav de første varsler om nedslidte kul efter at der var

Fra : Jakob D

Dato : 08-07-01 12:51

--
Mvh.
Jakob Danielsen

> [...]
> en Kawa 900'er, så var der ikke kickstarter på Ninja'en! (Godt at jeg
> medbragte en "alternativ starter" på bagsædet!!))

Du er sq for hård, Armand.........
Slap af en udredning på det starter-problem.......
Håber sq han er på god " fod" med sin kickstarter............he he.........

Mvh Jakob

Fra : Jes Vestervang

Dato : 08-07-01 15:20

Jakob D <dsl37505@vip.cybercity.dk> skrev i en

> Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev:

[snip - en lang og god udredning om lumske starterkul]

> Du er sq for hård, Armand.........
> Slap af en udredning på det starter-problem.......

NEmlig Der er noget kød på Armands postings

> Håber sq han er på god " fod" med sin kickstarter............he

Høhø
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk