BF2 vil ikke installeres ?
Fra : Dopedog

Dato : 31-07-07 12:13

Hej.

Jeg havde afinstalleret Battlefield 2 for noget tid siden grundet
harddiskplads (eller mangel på samme .

Jeg ville så installere det igen igår, men kunne jeg ikke. Når jeg satte
DVD'en i, så kom "menuen" frem, hvor jeg valgte INSTALL. Derefter skete der
intet ! Jeg har også prøvet at gå manuelt ind på DVD'en og vælge SETUP.exe,
men med samme resultat. Der sker ingenting! Jeg har prøvet at genstarte,
scanne for spy/adware o.s.v. o.s.v. men uden resultat.

Hvad kan jeg gøre ?

-Ronnie

Fra : Hagar

Dato : 31-07-07 18:25

"Dopedog" <ostejorgenskimSLETDETHER@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> SETUP.exe, men med samme resultat. Der sker ingenting! Jeg har prøvet at
> genstarte, scanne for spy/adware o.s.v. o.s.v. men uden resultat.

Jeg har prøvet noget nær det samme, men ikke om jeg kan komme på hvad jeg
gjorde for at løse problemet.
Kan man mon installere det under fejlsikker tilstand ?

Hagar

Fra : Bjarne K.

Dato : 31-07-07 18:24

> [...]
> SETUP.exe, men med samme resultat. Der sker ingenting! Jeg har prøvet at
> genstarte, scanne for spy/adware o.s.v. o.s.v. men uden resultat.

Var ude for noget lignende for nyligt. Det virkede ikke i en pc, men fint i
en anden. Løsningen var at kopierer alle filer og biblioteker over på
c:\xxxxx og så installere derfra. I mit tilfælde kom der dog en fejlmelding
(som jeg ikke kan huske). Mistænker det ældre dvd drev for at have problemer
med kopi beskyttelse. Ved ikke om det løser dit problem, men det skader ikke
at prøve.

Prøv eventuelt også at skifte til PIO på den ide kontroller som dvd drevet
sidder på. Det gøres under XP i enhedshåndteringen. Og er sikkert den
sekundære ide kanal. eller promære hvis du kører med sata diske. _Husk_ at
skifte tilbage til DMA igen.

Bjarne K.

Fra : Dopedog

Dato : 01-08-07 16:11

> [...]
> fejlmelding (som jeg ikke kan huske). Mistænker det ældre dvd drev for at
> have problemer med kopi beskyttelse. Ved ikke om det løser dit problem,

Det hjalp desværre intet. Samme resultat som før.

> [...]
> sidder på. Det gøres under XP i enhedshåndteringen. Og er sikkert den
> sekundære ide kanal. eller promære hvis du kører med sata diske. _Husk_

Hvor gøres det hen præcist i enhedshåndtering ? Synes ikke lige jeg kan
finde det derinde ...

Fra : Bjarne K.

Dato : 01-08-07 18:13

> Det hjalp desværre intet. Samme resultat som før.

> Hvor gøres det hen præcist i enhedshåndtering ? Synes ikke lige jeg kan
> finde det derinde ...

Hvis det er i XP dk, Helt fra start: "Højre klik på denne computer >
egenskaber > fanebladet hardware > Enhedshåndtering > IDE ATA/ATAPI > og
så er der en eller to primære og sekundære kanaler. > Avancerede egenskaber"

Ved dem der har noget tilsluttet, vil stå noget i nuværende
overførselstilstand. Prøv at skifte til PIO mode.

Men når det er sagt, så tror jeg ikke det vil hjælpe, når tricket med at
kopiere filer over på c: ikke virkede. For så har det ikke noget med dvd
drevet at gøre.

Har du checket at: BF2 er helt afinstalleret (led i regedit efter BF2).

Check at du ikke har virus eller spyware.

Kommer der forøvrigt en setup process i taskmanager ?

Står der noget i event loggen ?

Har du prøvet at dræbe dit antivirus program, og så køre setup?

Prøv eventuelt at stille samme spørgsmål i alt.games.ea.battlefield, for det
er sq da træls ikke at kunne køre BF2

Bjarne K.

Fra : Dopedog

Dato : 01-08-07 21:58

[SNIP]

Der lå noget BF2 uninstall i regedit, så det slettede jeg, og nu er det
igang med at installere, så tror det virker nu

Mange tusind tak for hjælpen !

Fra : Bjarne K.

Dato : 01-08-07 22:58

> [SNIP]
>
> Der lå noget BF2 uninstall i regedit, så det slettede jeg, og nu er det
> igang med at installere, så tror det virker nu
>
> Mange tusind tak for hjælpen !
Velbekom. Så er der forhåbentlige snart en mere, der skal kanøfles på
slagmarken.

Bjarne K.

Fra : Dopedog

Dato : 02-08-07 00:23

[SNIP]

Well det sagde jeg vidst lidt for hurtigt ... Spillet er installeret og
opdateret med nyeste patch, men det vil ikke starte ... Der kommer bare
en sort skærm og derefter vender den tilbage til Windows

-Ronnie

Fra : Dopedog

Dato : 02-08-07 19:43

> [...]
> opdateret med nyeste patch, men det vil ikke starte ... Der kommer
> bare en sort skærm og derefter vender den tilbage til Windows

Nå jeg afinstallerede, slettede alt i regedit (igen) og genstartede. Prøvede
så at installere uden problemer, og spillet virker nu. Mystisk ... Nå men nu
skal der games