ultimative fps og strategi spil ?
Fra : Ukendt

Dato : 22-06-07 20:40

hvilket spil vil i anbefale som det ultimative fps spil og strategi spil ?

Fra : Lars Jensen

Dato : 22-06-07 21:03

Michael skrev:
> hvilket spil vil i anbefale som det ultimative fps spil og strategi spil ?

Hvis du søger en FPS, hvor der er et element af strategi og teamwork, så
kan jeg ikke lade være med at anbefale Battlefield 2142...

Lars B

Fra : Hagar

Dato : 22-06-07 21:06

"Michael" <michaelavvs.dk> skrev i en meddelelse
> hvilket spil vil i anbefale som det ultimative fps spil og strategi spil ?

Som jeg har det, så er BF2 det bedste fps spil, og Company of Heroes det
bedste strategispil.

Hagar

Fra : Bufferzz

Dato : 22-06-07 21:09

> hvilket spil vil i anbefale som det ultimative strategi spil ?

At all times: StarCraft !
http://www.blizzard.com/starcraft/
http://spilpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=34208

Regner med at vi ser StarCraft 2 inden for 1 års tid
og dét _bliver_ det ultimative!
www.starcraft2.com
http://spilpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=383851

Fra : Bruno

Dato : 22-06-07 23:53

Bufferzz wrote:

> At all times: StarCraft !
> http://www.blizzard.com/starcraft/
> http://spilpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=34208

Det er så ikke et strategi spil, men et RTS og vist egentlig mere et
taktik end et strategi spil

> Regner med at vi ser StarCraft 2 inden for 1 års tid
> og dét _bliver_ det ultimative!
> www.starcraft2.com
> http://spilpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=383851

LOL - du har vist kigget for meget på Blizzards reklamemateriale. Det
kan være SC2 bliver godt eller måske endda rigtig godt, men er det ikke
lidt tidligt at udråbe noget som ultimativt.

Mvh
Bruno

Fra : Michael VF

Dato : 24-06-07 19:48

Bufferzz skrev:

> [...]
> http://www.blizzard.com/starcraft/
> http://spilpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=34208
>

> Regner med at vi ser StarCraft 2 inden for 1 års tid

Jeg blev nu noget skuffet da jeg så starcraft 2 videoerne.. Det ligner
mest af alt et spil der skulle være udkommet for 5 år siden. Udover lidt
anderledes enheder og så ellers ny grafik engine ligner det starcraft 1
til forveksling.. Der er sket MANGE ting i genren siden 97' men det er
Blizzard åbenbart ligeglad med.

Som det er nu vil jeg sige at det bedste rts er Supreme Commander
(Kræver dog en monster computer for at køre perfekt). Company of heroes
is a close second :)

GalCiv 2 er også fedt men manglen på multiplayer trækker dog meget ned.

Fra : Vega

Dato : 24-06-07 20:48

"Michael VF" <Ville@this.is.for.spam.stofanet.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> anderledes enheder og så ellers ny grafik engine ligner det starcraft 1
> til forveksling.. Der er sket MANGE ting i genren siden 97' men det er

Helt enig Michael.

Synes også det bare ligner det gamle, med lidt bedre grafik. :(

Mvh. Vega.

Fra : Bufferzz

Dato : 25-06-07 12:49

> Synes også det bare ligner det gamle, med lidt bedre grafik. :(

Har i ikke set hi res videoerne på sc2.com ?

Hvis det lignede noget andet.. fx et ww2 eller C&C spil tror jeg mange SC
fans ville gå kolde på blizzard.

I SC2 er der meget nyt samtidig med at de er 'true to the original'
Jeg synes det ser lovede ud.

ps.
Vent til i ser Zerg ! - ..og så siger jeg ikke mere.

Vh. SC-fan
Bufferzz

Fra : Michael VF

Dato : 25-06-07 23:21

Bufferzz skrev:

> [...]
> Jeg synes det ser lovede ud.
>
> ps.
> Vent til i ser Zerg ! - ..og så siger jeg ikke mere.

hmm, ok jeg giver den en chance til.. Henter den hi-def film i løbet af
natten så må vi se om den lever op til "hypen" :).
Det kan jo være der var noget jeg missede da jeg sad og kiggede på sc2
videoer på google video.

/Michael

Fra : Bufferzz

Dato : 26-06-07 09:29

> Der er sket MANGE ting i genren siden 97' men det er Blizzard åbenbart
> ligeglad med.

Hvilke af de ting der er sket siden 97 er Blizzard ligeglad med ?
Dx10 ?, Havoc Engine?, 3D ?

> Som det er nu vil jeg sige at det bedste rts er Supreme Commander

Har prøvet det. Synes det er tamt. Man bliver ikke glad i maven af Supreme
Commander
Units taler ikke til en, forskellen på 'racerne' er også størrer i
StarCraft. osv.

> Company of heroes is a close second :)

Det er bare et WWII spil .. som... jah..
Og det er slet ikke meningen at StarCraft skal ligne nogle af de andre,
hverken
Supreme Commander eller Company of heroes.

StarCraft 2 skal udgøre en efterfølger til det dejlige spil StarCraft.
Og den opgave ser det ud til at løse 112% :)

StarCraft er bare sin egen

Check out:
Gameplay Video (1280 x 720)
http://www.starcraft2.com/movies.xml

Fra : Michael VF

Dato : 26-06-07 23:20

Bufferzz skrev:

> Hvilke af de ting der er sket siden 97 er Blizzard ligeglad med ?
> Dx10 ?, Havoc Engine?, 3D ?

Mente ikke grafik men derimod gameplay ændringer. Kan godt se på den
high def video at grafikken er pisse flot og skarp men det betyder ikke
så meget for mig.

På min "sc2 ønskeseddel" står f.eks at jeg gerne vil have en zoom
function som i SC. DEN bliver svær at leve uden når man først er vant
til den :).

Kunne også godt tænke mig en anderledes ressource styring.. Efter at
have spillet meget Dawn of War så synes jeg virkelig krystal harvest er
forældet. Men ok.. SC fans havde nok lynchet blizzard udviklerne hvis de
havde pillet ved den del. Jeg kunne bare godt tænke mig lidt nytænkning.

Synes de flyvende enheder er meget simple og meget sløve, men det
skyldes jo nok de relativt små baner i spillet. Endvidere savner jeg
noget 3d i z-aksen.. Hvorfor kan flyene ikke skifte niveau eller lave
andet end bare "holde" stille og så ellers skyde på hinanden.

Kampene er generelt meget udynamiske og der er ingen respons på når de
bliver ramt.. Det eneste der sker er at de springer i luften på et
tidspunkt. Det gælder egentligt også for marines og zealots (de
efterlader dog en lille blodpøl). Siden de har gjort så meget ud af
grafikken kunne de godt have gjort kampene lige så dynamiske som i Dawn
of War.. Der er det ligefrem underholdene at zoome helt ind og så ellers
se sin dreadnaught brække ryggen på en ork og så ellers bruge den som
kølle :). Det virkede heller ikke som om morale spiller en rolle men det
kan jo skyldes at de marines er så pisseseje at de er ligeglade :).

Endvidere så jeg intet til muligheden for at lave koordinerede angreb
udover at markere hele lortet og så ellers højreklikke på en fjende.
Men det kan jo være det er der alligevel.
Vil gerne have at man kan sætte sine angreb i kø og så ellers aktivere
dem med hotkeys sådan at det er nemmere at time.
Mener at de fik implemteret noget lignende i "behind enemy lines" og
"desperados".

> Har prøvet det. Synes det er tamt. Man bliver ikke glad i maven af Supreme
> Commander
> Units taler ikke til en, forskellen på 'racerne' er også størrer i
> StarCraft. osv.

Enig i det sidste. De forskellige factions er meget ens ihvertfald af
udseende. Men jeg synes stadig at den bredde der er i det spil er helt
fænomenal. Der er alt lige fra at micro sine scout fly til at undgå anti
air og til at styre 600 robotter i et koordineret angreb fra 3 sider og
så lige få sin luftbro til at landsætte bag fjendens linjer. Me like :)
For så lige at krydre angrebet kan ens ubåds fly carrier jo lige komme
op til overfladen og smide 50 fly af så de kan være med. Det bedste ved
det hele er at de er intelligente nok til selv at klare angrebet og
angribe de farligste fjender.
Den største fejl ved det spil er at det er pisse hamrende ressource
krævende og det gør de store baner umulige at spille når man er mere end
2 spillere.

(Du må da indrømme at nukes er federe i Supreme Commander end i den
video med SC2 :)

> Det er bare et WWII spil .. som... jah..

Så Dawn of War da. Same deal bare i et mere SC lignende univers.

> [...]
>
> StarCraft 2 skal udgøre en efterfølger til det dejlige spil StarCraft.
> Og den opgave ser det ud til at løse 112% :)

Men efter 10 år kunne man godt ønske en starcraft 2 istedet for
starcraft 1½ som det indtil videre ligner :)

> Check out:
> Gameplay Video (1280 x 720)
> http://www.starcraft2.com/movies.xml

Det ser nice nok ud men jeg er nu alligevel skuffet :-/ Jeg synes
forresten også at der mangler en ny race. Jeg er da næsten sikker på at
"vi blev lovet" en ny race i starcraft udvidelsen brood war.. Den endte
da med at man stødte på en slags hybrid i nogle specielle tanke. Mener
det var en extra mission eller lignende. Kan det ikke passe?

argh, det er sent.. Must sleep!

Mvh
Michael

Fra : Bufferzz

Dato : 27-06-07 15:20

> På min "sc2 ønskeseddel" står f.eks at jeg gerne vil have en zoom function
> som i SC. DEN bliver svær at leve uden når man først er vant til den :).

Supreme C. zoom er genial ja ;)

> [...]
> forældet. Men ok.. SC fans havde nok lynchet blizzard udviklerne hvis de
> havde pillet ved den del. Jeg kunne bare godt tænke mig lidt nytænkning.

Tror du har ret :)

> [...]
> z-aksen.. Hvorfor kan flyene ikke skifte niveau eller lave andet end bare
> "holde" stille og så ellers skyde på hinanden.

Hehe ja Supreme commander ER noget andet ;) ... men godt vi har supreme så

¨Tror bare StarCraft skal _holdes_ i en bestemt stil :)

> [...]
>

> Vil gerne have at man kan sætte sine angreb i kø og så ellers aktivere dem
> med hotkeys sådan at det er nemmere at time.

Hotkey er og kommmer der :) Det nye ang det bliver at man kan hotkey fx 5
Barracks til 1 knap, og så ellers lave units i alle 5 på samme tid.
(bliver nice. Hvis det da overlever alpha stadiet :) )

> (Du må da indrømme at nukes er federe i Supreme Commander end i den video
> med SC2 :)

Ja det er jeg enig i - men igen er StarCraft en bestemt ''cartoon stil'' :)

> Men efter 10 år kunne man godt ønske en starcraft 2 istedet for starcraft
> 1½ som det indtil videre ligner :)

Hehe ;)
Aj tror og håber da den vil føles som en 2'er ;)

> "vi blev lovet" en ny race i starcraft udvidelsen brood war.. Den endte da
> med at man stødte på en slags hybrid i nogle specielle tanke. Mener det
> var en extra mission eller lignende. Kan det ikke passe?

På StarCraft 2 pressemødet taler de om den 4. race de havde i tankerne og
hvorfor den ikke kom med. Noget med det ville skabe uballance og hvor
grænsen ville gå.. 10 racer ?.. osv..
Tror klippet kan findes på youtube .. :)

Fra : Michael VF

Dato : 27-06-07 15:37

> [...]
> grænsen ville gå.. 10 racer ?.. osv..
> Tror klippet kan findes på youtube .. :)

Damn, sikke en skam. Synes ellers de klarede den del godt i Dawn of War.
Der har de da efterhånden indført 3 nye racer oven i de 4 der kom i det
originale spil. De kæmper godt nok stadigvæk lidt med at holde tingene
balanceret :)
Men mon ikke de nye enheder nok skal give racerne et helt nyt "feel"
alligevel.

Mvh Michael

Fra : Peter T.

Dato : 26-06-07 11:42

Michael VF udviste en rettidig omhu og skrev:

> [...]
> anderledes enheder og så ellers ny grafik engine ligner det starcraft 1
> til forveksling.. Der er sket MANGE ting i genren siden 97' men det er

Grafikken har altid været en minimal faktor hos mig. Så hvis spillet er
fedt, så er alt andet fuldstændig ligegyldigt. Og jeg synes, at for mange
spil har tabt gameplay på bekostning af fancy grafik.

--
Jeg vil hellere, jeg vil hellere... Jeg vil meget meget hellere ha' en

STAR!

Fra : Hagar

Dato : 26-06-07 15:07

> [...]
>
> --
> Jeg vil hellere, jeg vil hellere... Jeg vil meget meget hellere ha' en

Fuldstændig enig, i sær i det med grafik og gameplay.
Det er mig en gåde hvorfor så mange spil kræver så mange ressourcer at der
skal en monster pc til for at spille dem. Jeg har et gammelt spil som hedder
Incoming, hvor grafikken og effekter slår mange af de nye spil, og det kan
køre fint og flydende med alle detaljer på mes en 486 maskine, at spillet i
sig selv er møg kedeligt er noget andet.

Hagar

Fra : Bruno

Dato : 22-06-07 23:51

Michael wrote:
> hvilket spil vil i anbefale som det ultimative fps spil og strategi spil ?

FPS = Deus Ex

Strategi = Galactic Civilization II

Mvh
Bruno

Fra : Peter T.

Dato : 26-06-07 11:51

Michael udviste en rettidig omhu og skrev:

> hvilket spil vil i anbefale som det ultimative fps spil og strategi
> spil ?

To tudsegamle spil: Deus Ex (FPS) og Sudden Strike (RTS).

Godt nok er spil som starcraft fede, men Sudden Strike fejer alle andre
RTS-spil af banen, når det gælder regulær strategi. Men en enkelt bane kan
altså også snildt tage 10-20 timer at gennemføre! For man har tabt på
forhånd, hvis man bygger en gigantisk hær op og forsøger at mose
modstanderens forsvarslinier. Så tiden går bla. med at sende feks. en
scout og en sniper afsted, som tager sig af udvalgte mål i skjul af træerne
osv.. Det lyder pissekedeligt, man er superfedt. :)