ManHunt 2 udkommer ikke.
Fra : Ukendt

Dato : 22-06-07 18:59

Jeg har lige læst på txttv at dette spil ikke udkommer, det er for barsk,
sikke en gang ævl det er kun et spil.

--

Med Venlig Hilsen

Kimila.

Fra : Mads

Dato : 22-06-07 19:46

On Fri, 22 Jun 2007 19:58:33 +0200, "kimila" <kimila snabel a mail dot
dk> wrote:

>Jeg har lige læst på txttv at dette spil ikke udkommer, det er for barsk,
>sikke en gang ævl det er kun et spil.

Det udkommer ikke i England. Her i DK er der da
ingen problemer

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 22-06-07 23:17

Hmm... kan ikke huske om det er omtalte spil vi taler om... Men jeg læste,
at man i en scene, ser de virkelige overvågningsbilleder fra dengang en
to-årig dreng blev bortført og derefter tæsket ihjel af to ti-årige, som
derefter smed liget på nogle togskinner. Hvis det er det samme spil, mener
jeg sgu at bunden er nået, og at det er tilpas usmageligt og idiotisk til at
man kunne ønske at "forfatterne" kunne få en omgang med det baseball bat,
der bliver brugt i spillet. Det er da totalt mangel på respekt overfor den
lille drengs famile at vise sådan noget i et lorte spil.

Undskyld for mit lidt "spidse" svar, men jeg er selv far til en lille dreng,
og jeg tænder lidt af over sådan noget

/Jasper

Fra : Bruno

Dato : 22-06-07 23:40

Jasper Norman Ahrensbach wrote:

> [...]
> der bliver brugt i spillet. Det er da totalt mangel på respekt overfor den
> lille drengs famile at vise sådan noget i et lorte spil.

Du mener altså at nogen skulle havde en omgang med et baseball bat, men
bassere det på "kan ikke huske". Jeg håber godt nok du opdrager din
dreng til at havde lidt mere fornuft end det!

Inden du ønsker nogen udsat for vold, så synes jeg helt ærligt du burde
sætte dig ind i tingene.

http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=25983

Efterfølgende så kun passende overveje hvor dobbeltmoralsk din tankegang er.

> Undskyld for mit lidt "spidse" svar, men jeg er selv far til en lille dreng,
> og jeg tænder lidt af over sådan noget

"Undskyld" er ikke meget værd hvis nogen er blevet udsat for et
basseball bat, tænk dig dog om.

Mvh
Bruno

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 24-06-07 23:14

> [...]
> til at havde lidt mere fornuft end det!
>
> Inden du ønsker nogen udsat for vold, så synes jeg helt ærligt du burde

Tag dig dog sammen... Er du en af medforfatterne til spillet? Det her er jo
på et ldit teoretisk plan? Jeg skrev jo udtrykkeligt "HVIS" det er
selvsamme spil der er tale om så...

Og nej... jeg agter ikke at tage ordene i mig igen. Nu er det jo ikke fordi
jeg har hyret en gruppe på Nørrebro uden hus, til at opsøge en "uskyldig"
forfatter til et spil, og bedt dem om, at afstraffe personen. Men jeg mener
stadig, at personer der er så syge i hovedet, at de ikke kan skelne imellem
hvad der er "sejt" i et spil, og hvad der er totalt og aldeles krænkende
overfor en 2 årigs dereng famile + minde, stadig trænger til en omgang med
et bat. Gerne af støbejern hvis de findes

/Jasper

Fra : Bruno

Dato : 25-06-07 21:39

> Tag dig dog sammen... Er du en af medforfatterne til spillet? Det her er jo
> på et ldit teoretisk plan? Jeg skrev jo udtrykkeligt "HVIS" det er
> selvsamme spil der er tale om så...

Og du kan slet ikke se det dobbeltmoralske i at fordømme et spil, som du
forøvrigt blandede sammen med et andet, og så samtidige ønske at nogen
får tæv med et baseball bat? Så kan du kalde det "teoretisk plan" eller
hvad du nu vil, dine ytringer omkring spil og dit "teoretiske" ønske om
vold er ikke ligefrem noget der får dig til at fremstå positivt.

> [...]
> overfor en 2 årigs dereng famile + minde, stadig trænger til en omgang med
> et bat. Gerne af støbejern hvis de findes

Dine begrundelser for mene nogen trænger til en omgang med et bat bunder
i en hel folk fordomme og uvidenhed, du bør vist sætte dig lidt ind i
sagerne inden det bliver endnu mere pinligt. Hvor er det fx. lige en 2
årig dreng kommer ind, hverken det ene eller det andet af de to spil har
på noget tidspunkt været tænkt til to årige og de ville heller på nogen
blive mærket til det.

http://www.pegi.info/en/index/

Forøvrigt så er det ligegyldigt hvilken mærkning et spil måtte havde,
det fritager ikke forældre fra et ansvar - desværre er der nogen
forældre der ikke er deres ansvar bevidst og i stedet overlader det
ansvar til samfundet. Forhåbentlig er dine indlæg i denne tråd et tegn
på at du ikke er en af dem, så er næste skridt bare at du sætter dig ind
i tingene og forøvrigt dropper dine udgydelser om brug af vold.

Mvh
Bruno

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 25-06-07 22:41

> [...]
> årig dreng kommer ind, hverken det ene eller det andet af de to spil har
> på noget tidspunkt været tænkt til to årige og de ville heller på nogen

Jeg håber da for din egen skyld, at du kan se det usmagelige i, at man
bruger bortførelsen og drabet på en to-årig som reklame film for et spil? Så
er det da totalt ligegyldigt om spillet er mærket til +12 eller +70 år.

>så er næste skridt bare at du sætter dig ind i tingene og forøvrigt dropper
>dine udgydelser om brug af vold.

Tjo... selv det gl. testamente mente jo også at "øje for øje, tand for tand"
var vejen frem

/Jasper

Fra : Simon Nejmann

Dato : 26-06-07 19:20

On Mon, 25 Jun 2007 23:41:14 +0200, "Jasper Norman Ahrensbach"
<jasper@FJERNESahrensbach.com> wrote:

>Jeg håber da for din egen skyld, at du kan se det usmagelige i, at man
>bruger bortførelsen og drabet på en to-årig som reklame film for et spil?

Jamen, hvis nogen havde gjort det, så ville det da også være temmeligt
usmageligt. Problemet med dine tirader er bare at det er der altså
ikke nogen der har gjort...

Manhunt 2 har ikke nogen overvågningsbilleder af nogen døde to-årige,
og kan derfor heller ikke bruge sådanne som reklame.

Derimod blev et billede af James Patrick Bulger og hans to kidnappere,
taget af et overvågningskamera, fundet i computerspillet Law & Order
II: Double or Nothing fra 2003.
Her er billedet heller ikke blevet brugt til markedsføring, men var
åbentbart sat på en opslagstavle i baggrunden. Bemærk også at billedet
først blev opdaget 3½-4 år efter at spillet kom ud, og at spilfirmaet
har undskyldt og udsendt en patch der fjerner billedet.

http://en.wikipedia.org/wiki/Murder_of_James_Bulger
http://www.gamasutra.com/php-bin/news_index.php?story=14423
http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=25983
http://www.imdb.com/title/tt0098844/

Simon Nejmann

Fra : bo

Dato : 25-06-07 22:38

>Tag dig dog sammen... Er du en af medforfatterne til spillet? Det her er jo
>på et ldit teoretisk plan? Jeg skrev jo udtrykkeligt "HVIS" det er
>selvsamme spil der er tale om så...

Forældre er ski de værste, de har deres lille guldklump i tanken OG
KUN den,,, op i røven med resten af verdenen osv

Set bort fra det er jeg bedøvende med de game, sæt alders begrænsning
på, og så er de 2 syge drenge der slog den lille dreng ihjel ikke
normale, straffen, tja den kan jeg ikke udtale mig om når de er så
unge, havde de været over 18, så kunne de jo passende få 'et øje for
et øje'

Fra : Bruno

Dato : 22-06-07 23:45

Mads wrote:
> [...]
Du har næppe prøvet det, så hvordan kan du vurdere dets indhold? I
betragtning af hvad der plejer at komme på gaden, så må det vist være
temmelig slemt.

> Det udkommer ikke i England. Her i DK er der da
> ingen problemer

Jo. Take-Two har sat udgivelsen på hold.

http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=26025

Helt fornuftigt de lige overveje sagen vil jeg mene, det er ikke fordi
verden bliver et bedre sted af at der kommer ultra voldelige
computerspil på hylderne.

Mvh
Bruno