Biblen er død og udskiftet med liv og
Fra : bæ9

Dato : 30-07-07 10:28

Det var da på tide at der begynder at ske noget sjovt i stedet for det
der bibelpladder:

http://www.fyens.dk/article/832357

meeeeen - de hellige er i deres fascistoide galskab på dupperne

- de sku jo nødig få sjove fornemmelser

Fra : Peter Albrecthsen

Dato : 30-07-07 12:50

"bæ9" <kill.filter@me> skrev i en meddelelse

> Det var da på tide at der begynder at ske noget sjovt i stedet for det der
> bibelpladder:

Det eneste tidspunkt hvor jeg har fundet tid og overskud til at læse lidt i biblen er
faktisk på hotelværelser, når dagen aviser er læst. Det gør faktisk at jeg i dag, at
jeg i stand til at kunne deltage i en diskussion på det område. Det er vist en hel
mere end kan sige om Hr. Bæ!

Men skulle jeg komme til at kede mig endnu mere på et hotelværelse, så er der jo
selvføgelig også de underlødige film, - men begynder jeg først at studere den slags,
så ender det vel med at jeg kun er i stand til at diskuterer med, når det foregår
nede på Hr. Bæ's niveau. - Og det må abolut være lidt for kedeligt

Peter

Fra : bæ9

Dato : 30-07-07 19:49

Peter Albrecthsen wrote:
> [...]
> nede på Hr. Bæ's niveau. - Og det må abolut være lidt for kedeligt

Du behøves ikke være på "Hr." med mig.

Og hyg du dig så over biblen og det ævl der står i den. Siderne er
desværre for små til at lave papirflyvere af, så op i røven med biblen.

Men den magt denne skrækkelige bog har over mennesker - uhadada

Fra : vidal@mail.dk

Dato : 30-07-07 13:10

> [...]
> bibelpladder:
>
> http://www.fyens.dk/article/832357
>
> meeeeen - de hellige er i deres fascistoide galskab på dupperne

Såvidt jeg ved, findes der ikke noget tilsvarende protester
i Danmark. TDCs tilbud på tv-kanaler har da også en (blød)
pornokanal, som ingen mig bekendt har protesteret over.

Den eneste, jeg har set protestere over pornokanaler i
Danmark, er Bo Warming, men han er jo også både
katolik og protestant.
--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Andreas Falck

Dato : 30-07-07 15:26

vidal@mail.dk skrev i 46add4f9$0$6266$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Bo Warming, men han er jo også både
> katolik og protestant.

Bo Warming, en katolsk protestant

http://bibeltro.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://RUI.ravsted.dk - den lokale ungdoms- & idrætsforening
http://ravsted.dk/ - nok Danmarks mest besøgte landsby-webside i *ny* udgave

Fra : vidal@mail.dk

Dato : 30-07-07 18:45

"Andreas Falck" <dewnull@tiscali.invalid> skrev i en meddelelse

> Bo Warming, en katolsk protestant

Nej, protestant først, dernæst katolik.
--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Andreas Falck

Dato : 30-07-07 19:00

vidal@mail.dk skrev i 46ae23d4$0$2657$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> "Andreas Falck" <dewnull@tiscali.invalid> skrev i en meddelelse

> Nej, protestant først, dernæst katolik.

En protestantisk katolik

Fra : bæ9

Dato : 30-07-07 19:52

Andreas Falck wrote:

> En protestantisk katolik

og sådan knalder man helt bevidst en tråd der ikke passer ind i de
helliges verdensbillede i stykker.

i to og et par andre har jo osse mange års erfaring i at håndtere denne
gruppe.

det er så fascistisk diktatur på absolut mininiveau.... men mønstret er
der da

tjae - men liv er stadig bedre end religion

Fra : Andreas Falck

Dato : 30-07-07 20:00

bæ9 skrev i 46ae3355$0$19382$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

[ ... ]
> og sådan knalder man helt bevidst en tråd der ikke passer ind i de
> helliges verdensbillede i stykker.

Kan du ikke tåle din egen taktik og adfærd?

Fra : vidal@mail.dk

Dato : 30-07-07 21:20

> og sådan knalder man helt bevidst en tråd der ikke passer ind i de
> helliges verdensbillede i stykker.

Pjat med dig, lille bæ. Mit indlæg startede med, at jeg
fortalte, jeg ikke i dansk regi har oplevet det bigotteri,
der efter din mening præger kristne. Og derefter, at jeg
kun havde oplevet en person, der har gjort indsigelse mod
pornokanaler, dog vistnok ikke på kristent grundlag, det
erindrer jeg ikke.

Det var da et godt svar, synes jeg selv, at du så går ind
i den måske lidt private afsporing mellem AF og mig og
reagerer på den istedet for på mit oprindelige svar, tyder
lidt på ond vilje. Men ligemeget ...

Jeg kan forestille mig, at en som Bartoldy, ville reagere
på den slags, men det er immervæk 60-70 år siden, han
regerede i det missionske og meget har ændret sig siden da.
Ikke for dig, måske, men for de ikke-fundamentalistiske kristne.

Men måske kan du være heldig at finde en kristen, der vil
støtte dig i dit syn på det her i gruppen? Vent dog lidt, så
melder der sig måske en god moralsk mand, der vil fremhæve
det ukristelige i porno. Det er der en lang tradition for, som dog
nok er døende, når selv kristelig folkeparti kan udtale sig positivt
om blød porno.

> tjae - men liv er stadig bedre end religion

Liv = med pornokanaler på kabel-tv?

Du har et temmelig overfladisk, eller urealistisk syn på tilværelsen,
hvis du oplever pornofilm, som liv. Det kan man sikkert ikke
diskutere med dig? Du, som har haft en forkvaklet kristen
opvækst, har dine egne motiver, som jeg vel egentligt også godt
forstår.

Som kristen går jeg og andre kristne ind og bliver en slags
surrogat-faderskikkelse, som efter din natur bliver behandlet
tilsvarende. Og det, synes vi nok alle, er lidt synd for dig, selvom
irritationen godt kan overtage ind i mellem. I god kristen ånd,
vil jeg gerne undskylde for, når det er sket og når det sikkert
vil ske igen.

Det kan jeg forestille mig, du bliver glad for.
--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Bekan

Dato : 01-08-07 08:04

vidal@mail.dk wrote:
[...]
> Pjat med dig, lille bæ.

Interessant, jeg har fået indtryk af en fedladen hvidsnusket sofakartoffel i
undertrøje sidst i 50erne der sidder og ...

Fra : vidal@mail.dk

Dato : 01-08-07 09:08

"Bekan" <wishwelly2002@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> vidal@mail.dk wrote:
> [...]
>>
> Interessant, jeg har fået indtryk af en fedladen hvidsnusket sofakartoffel
> undertrøje sidst i 50erne der sidder og ...

Hehe, Bæ? Så gammelt tror jeg alligevel ikke hans undertøj er.

Men hvis du har fået en vision om det, så er det nok sådan?

FUT dk.snak.mudderkastning
--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : bæ9

Dato : 01-08-07 09:48

vidal@mail.dk wrote:

> FUT dk.snak.mudderkastning

hov hov - dér gider jeg ikke være....

fut; dk.tilbage.igen

Fra : Vidal

Dato : 01-08-07 13:40

bæ9 wrote:

> hov hov - dér gider jeg ikke være....
>
> fut; dk.tilbage.igen

Hov, det var skam Bekans smudsige tanker om
dit undertøj, der røg derover.
--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Bekan

Dato : 01-08-07 14:33

Vidal wrote:

> Hov, det var skam Bekans smudsige tanker om
> dit undertøj, der røg derover.

rettelse

....indtryk af smudsige illelugtende undertrøjer...

Fra : bæ9

Dato : 01-08-07 20:00

Bekan wrote:

> rettelse
>
> ...indtryk af smudsige illelugtende undertrøjer...

det er også bedre end aftryk

Fra : bæ9

Dato : 01-08-07 20:00

Vidal wrote:

> Hov, det var skam Bekans smudsige tanker om
> dit undertøj, der røg derover.

så længe det er mit undertøj og ikke mit underliv....

ellers må bekan ned på pan-bar og bage - jeg takker nej

(og jeg er ikke engang smigret)

Fra : bæ9

Dato : 01-08-07 09:47

Bekan wrote:
> vidal@mail.dk wrote:
> [...]
>>
> Interessant, jeg har fået indtryk af en fedladen hvidsnusket
> sofakartoffel i
> undertrøje sidst i 50erne der sidder og ...

der sidder og hvad?

dine tanker bekan, dine tanker......

men på den anden side - ham jesus har jo påtaget sig dine synder, så
tænk du bare videre

(det er godt at være hellig, for det er gratis at synde da jesus jo har
taget byrden fra de syndiges skuldre....)

Fra : Bekan

Dato : 01-08-07 11:36

bæ9 wrote:

> der sidder og hvad?
>
> dine tanker bekan, dine tanker......

Fortæl lidt om dig selv så, hvordan du ser ud, evt henvis til et billede.

Er det dig det her?
http://www.stutteri-montana.dk/forsvundet.htm

Fra : bæ9

Dato : 01-08-07 19:58

Bekan wrote:

> Fortæl lidt om dig selv så, hvordan du ser ud, evt henvis til et billede.
>
> Er det dig det her?
> http://www.stutteri-montana.dk/forsvundet.htm

MEGALOL - jeg skal da vist ha ordnet frisuren.....

der er VRINSK bæ9

Fra : Vidal

Dato : 01-08-07 20:24

bæ9 wrote:

> (det er godt at være hellig, for det er gratis at synde da jesus jo har
> taget byrden fra de syndiges skuldre....)

Måske skulle du alligevel overveje det, det
kunne være det ville føles lettere for dig.
--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Harald Mossige

Dato : 01-08-07 21:26

Vidal wrote:

> Måske skulle du alligevel overveje det, det
> kunne være det ville føles lettere for dig.

Skjønner du egentelig hva du skriver her?

HM

Fra : bæ9

Dato : 01-08-07 21:51

Harald Mossige wrote:

> Skjønner du egentelig hva du skriver her?
>
> HM

LOL - gud ved om det er noget freudiansk tungetale vidal pludselig
rabler af sig

ak ja - der steg vidal sku i agtelse - hvad behager? - villi er en
syndig mand og herren rydder op efter ham?

- godt villy - du ender sku nok med at blive et helt alindeligt menneske....

Fra : Vidal

Dato : 01-08-07 22:43

Harald Mossige wrote:

> Skjønner du egentelig hva du skriver her?

Hvad tror du, jeg skriver?
--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Harald Mossige

Dato : 02-08-07 00:51

Vidal wrote:

> Hvad tror du, jeg skriver?

Jeg /kan/ lese, og sette det jeg leser inn i den konteksten det står.

Nå var det jeg som spurte deg. Du får svare først.

HM

Fra : Vidal

Dato : 02-08-07 08:23

Harald Mossige wrote:

> Jeg /kan/ lese, og sette det jeg leser inn i den konteksten det står.
>
> Nå var det jeg som spurte deg. Du får svare først.

Selvfølgeligt ved jeg, hvad jeg skriver.
--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : bæ9

Dato : 01-08-07 21:48

Vidal wrote:

> Måske skulle du alligevel overveje det, det
> kunne være det ville føles lettere for dig.

tror du dog at det så blir lettere at synde.

lyder interessant....

Fra : Poul Nielsen

Dato : 31-07-07 08:54

"Andreas Falck" <dewnull@tiscali.invalid> skrev i en meddelelse

> Bo Warming, en katolsk protestant
>
> --

Kan man nu stole på det?.

Fra : Vidal

Dato : 01-08-07 19:24

On 1 Aug., 15:32, "Bekan" <wishwelly2...@yahoo.dk> wrote:

> rettelse
>
> ...indtryk af smudsige illelugtende undertrøjer...- Skjul tekst i anførselstegn -

Hehe, hører det her ikke hjemme i mudderet ved jeg ikke hvor.

FUT dk.snak.mudderkastning
--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : bæ9

Dato : 01-08-07 20:01

Vidal wrote:

> Hehe, hører det her ikke hjemme i mudderet ved jeg ikke hvor.
>
> FUT dk.snak.mudderkastning
> --
> Venlig hilsen,
>
> Villy Dalsgaard