Social Darwinisme i aktion
Fra : Bekan

Dato : 17-07-07 20:09

As Charles Darwin's theory of evolution gained greater support
in the late 1800s, many people decided it held the key to
"improving humanity." Social Darwinians sought to explain
crime, alcoholism, poverty, prostitution, homelessness, and,
of course, insanity as the price paid for the inheritance of
"defective germ plasma."12 That is, all society's problems were
seen as genetic. The way to solve them was through eugenics,
a systematic attempt to increase desirable and decrease undesirable
genetic traits in the population.

To illustrate, British scientist Francis Galton13 promoted these ideas in
two basic ways. "Positive eugenics" encouraged the healthiest and most
intelligent to marry and procreate. "Negative eugenics" included
the institutionalization, castration, and sterilization of those,
including schizophrenics, who were considered "defective" or
"undesirable." Galton's ideas were most readily accepted in
the USA, Canada, Scandinavia, and, of course, Germany.14

They formed Hitler's rationale for liquidating the occupants of Germany's
mental hospitals and all those supposedly showing eugenic social or racial
inferiority, including homosexuals and Jews. In the USA, during the period
1907 to 1940, a total of 18,552 insane individuals were sterilized. Half of
these procedures were carried out in California, with a quarter more
taking place in Virginia and Kansas combined.15 Sterilization
of the mentally ill continued in the USA until the mid 1970s.
At one time or another during the 20th century, 33 states had
statutes permitting involuntary sterilization.

Courtesy. www.hdfoster.com

Fra : Peter B. P.

Dato : 17-07-07 21:35

Bekan <wishwelly2002@yahoo.dk> wrote:

> [...]
> At one time or another during the 20th century, 33 states had
> statutes permitting involuntary sterilization.

Herligt. Så fik Bekan lige anvendt associationstricket med at associere
Darwin og evolutionstilhængere med Hitler, masseudryddelse og
tvangseugenik.

--
regards , Peter B. P.
http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"We don't dial 911 - we dial .357".

Fra : Andreas Falck

Dato : 17-07-07 22:54

Peter B. P. skrev i 1i1f2os.1ih1wwx12yeeurN%peter@DIESPAMMERSCUM.dk:

[ ... ]
> Herligt. Så fik Bekan lige anvendt associationstricket med at
> associere Darwin og evolutionstilhængere med Hitler, masseudryddelse
> og tvangseugenik.

Og kan du dokumentere nogen fejl i det han skrev?

http://bibeltro.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://RUI.ravsted.dk - den lokale ungdoms- & idrætsforening
http://ravsted.dk/ - nok Danmarks mest besøgte landsby-webside i *ny* udgave

Fra : Harald Mossige

Dato : 17-07-07 23:30

Andreas Falck wrote:
> Peter B. P. skrev i 1i1f2os.1ih1wwx12yeeurN%peter@DIESPAMMERSCUM.dk:
>
> [ ... ]
>
> Og kan du dokumentere nogen fejl i det han skrev?

Og, kan du lese det han skrev?

Fra : Andreas Falck

Dato : 17-07-07 23:46

Harald Mossige skrev i 469d3ea5$0$9932$8404b019@news.wineasy.se:

[ ... ]
> Og, kan du lese det han skrev?

På min skærm er bogstaverne sorte på hvid baggrund, så med alindelige
læsebriller er det faktisk ikke noget problem at skille bogstaver fra
baggrund.

Det er muligt at dine hjemmebrændtskadede øjne ikke kan

Fra : Harald Mossige

Dato : 18-07-07 00:23

Andreas Falck wrote:
> [...]
>
> På min skærm er bogstaverne sorte på hvid baggrund, så med alindelige
> læsebriller er det faktisk ikke noget problem at skille bogstaver fra

Det å kunne skjelne bokstavene er ikke det samme som å kunne lese. Jeg
oppfatter svaret som en bekreftelse på at du ikke kan lese teksten.
Venligst, koriger dersom jeg tar feil.

HM

Fra : Andreas Falck

Dato : 18-07-07 00:10

Harald Mossige skrev i 469d4b08$0$9946$8404b019@news.wineasy.se:

[ ... ]
> Venligst, koriger dersom jeg tar feil.

Du ta'r som sædvanlig fejl

God nat og sov godt

Fra : Vidal

Dato : 18-07-07 06:50

"Harald Mossige" <haraldm@hkabel.net> skrev i en meddelelse

> Og, kan du lese det han skrev?

Jo dummere andre mennesker er, jo klogere er Harald.

Og utroligt nok, Harald, er denne tanke 'forfinet' til en
diskussionsteknik, der stort set er underliggende ethvert
argument i enhver diskussion, du deltager i.
--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Bekan

Dato : 18-07-07 09:25

Vidal wrote:
> [...]
> diskussionsteknik, der stort set er underliggende ethvert
> argument i enhver diskussion, du deltager i.

.... godt hjulpet af dig.

Fra : N/A

Dato : 18-07-07 13:45

Fra : N/A

Dato : 18-07-07 13:45

Fra : N/A

Dato : 18-07-07 13:45

Fra : Bekan

Dato : 18-07-07 13:45

Martin Andersen wrote:

> Jeg kan ikke finde et eneste holdbart videnskabeligt argument i det
> pastede, så nej, jeg giver dig tvivlen til gode og holder på at jeg
> ikke har "fattet den".

Selv om det ikke var videnskabeligt, var det et problem for dig?

(videnskabeligt er det jo i og med at det er historisk dokumenterbart)

Men nu ikke arbejde så hårdt på at afspore pointen, vel, Martin.

> For du mener da forhåbentligt ikke at tåbelige folks tåbelige
> handlinger laver om på om naturlig udvælgelse finder sted og er en
> reel mekanisme der har fungeret som primus motor mht. artsdannelse?
> Det ville jo være en appel til konsekvenser, og den slags er du da
> selvfølgelig hævet over, ikke sandt?

Du kan prøve at omformulere hvad /din/ pointe er her?

Umiddelbart er det tåbelige folks tåbelige handlinger som har fungeret som
primus motor for ideen om artsdannelse som igen har fungeret som PM for
flere uheldige konsekvenser...ideen har nærmest ligget til højrefoden for de
meget uheldige konsekvenser som fulgte og som stadig følger. Kan vi sige
det sådan, tror du?

Fra : Vidal

Dato : 19-07-07 08:18

On 18 Jul., 00:30, Harald Mossige <hara...@hkabel.net> wrote:

> Og, kan du lese det han skrev?

Negative påstande om andres evner og viden er som
sædvanlig kernen i dine argumenter. Vi har observeret
denne diskussionsteknik, vi forstår den, vi kender dig,
Harald, jeg tror ikke, den virker mere.
--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Harald Mossige

Dato : 19-07-07 09:22

Vidal wrote:

> Negative påstande om andres evner og viden er som
> sædvanlig kernen i dine argumenter. Vi har observeret
> denne diskussionsteknik, vi forstår den, vi kender dig,
> Harald, jeg tror ikke, den virker mere.

Leseferdigheten Villy.
Jeg stiller et relevant spørsmål, siden AF for et års tid siden har
innrømmet at han ikke leser engelsk.

HM

Fra : Andreas Falck

Dato : 19-07-07 12:37

Harald Mossige skrev i 469f1ac8$0$9941$8404b019@news.wineasy.se:

[ ... ]
> Leseferdigheten Villy.
> Jeg stiller et relevant spørsmål, siden AF for et års tid siden har
> innrømmet at han ikke leser engelsk.

Harald hvorfor skal du altid forvrænge tingene!

Jeghar ikke indrømmet at jeg ikke læser engelsk. Jeg har oplyst at jeg ikke
er særlig god til engelsk. Og der er jo temmelig stor forskel mellem de to
udsagn!

Og det er ikke kun et års tid siden. Det er meget længere siden.

Fra : Harald Mossige

Dato : 19-07-07 18:40

Andreas Falck wrote:
> [...]
> mellem de to udsagn!
>
> Og det er ikke kun et års tid siden. Det er meget længere siden.

Synes du folk her på nettet forvrenger? Meget interessant.

HM

Fra : Andreas Falck

Dato : 19-07-07 23:26

Harald Mossige skrev i 469f9ca0$0$27813$8404b019@news.wineasy.se:

[ ... ]
> Synes du folk her på nettet forvrenger? Meget interessant.

Nogle få gør, og du er en af dem der af og til gør det, især når du vil
forsøge at udstille kristne som lallende idioter!

Men hvorfor svarer du i det hele taget når du så tit påstår at jeg er i dit
killfilter?

Fra : Vidal

Dato : 19-07-07 12:56

Fra : Peter B. P.

Dato : 19-07-07 16:30

Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

> [...]
> sædvanlig kernen i dine argumenter. Vi har observeret
> denne diskussionsteknik, vi forstår den, vi kender dig,

Villy, har du en høne at plukke med Harald siden du går sådan efter ham?

Fra : Harald Mossige

Dato : 19-07-07 18:40

Vidal wrote:
> [...]
> sædvanlig kernen i dine argumenter. Vi har observeret
> denne diskussionsteknik, vi forstår den, vi kender dig,

Leseferdigheten Villy!

HM

Fra : Bekan

Dato : 19-07-07 19:39

Vidal wrote:
[...]
> Negative påstande om andres evner og viden er som
> sædvanlig kernen i dine argumenter. Vi har observeret
> denne diskussionsteknik, vi forstår den, vi kender dig,
> Harald, jeg tror ikke, den virker mere.

Du kan måske et eller andet sted ha en pointe, men gør dig nu ikke selv til
talsmand for alle.

Ku vi i det mindste blive enige om det?

Fra : Vidal

Dato : 19-07-07 20:28

"Bekan" <wishwelly2002@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Vidal wrote:
> [...]
> >

> Du kan måske et eller andet sted ha en pointe, men gør dig nu ikke selv
> [...]

Ja, jeg taler kun på min menigheds vegne.
--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Vidal

Dato : 20-07-07 07:59

On 18 Jul., 10:24, "Bekan" <wishwelly2...@yahoo.dk> wrote:

> ... godt hjulpet af dig.

Bekan, det er nok ikke gået op for dig, at Harald hader
og afskyr den form for kirstendom, du repræsenterer.

Mange af hans argumenter går på, at *alle* kristne
er som du. Diskussionen mellem ham og mig drejer
sig som oftest om det og for at overbevise mig om,
det er sandt, påpeger han min manglende forståelse
af alt, der har med kristendommen at gøre, plus at
jeg er en analfabet, løgner og idiot/psykopat.

Det kan godt ske, du oplever ham som en troende i
samme kategori som dig selv, men mon ikke I i
virkeligheden er komplette modsætninger, selvom I
mener det samme.

Harald er den største kristne fundamentalist, jeg har
oplevet og så er han vist endda ikke kristen. Men det
vil han måske selv gøre rede for?
--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Bekan

Dato : 20-07-07 11:14

Vidal wrote:

> Bekan, det er nok ikke gået op for dig, at Harald hader
> og afskyr den form for kirstendom, du repræsenterer.

Jeg er godt klar over hvor Harald står, tak.

> Mange af hans argumenter går på, at *alle* kristne
> er som du.

....som set fra hvor du står, skal du huske at sige.

> [...]
> af alt, der har med kristendommen at gøre, plus at
> jeg er en analfabet, løgner og idiot/psykopat.

Jeg ved ikke hvad Harald beskylder dig for at være (bortdet fra hvad du her
siger) men jeg synes selv du mangler forståelse af meget af det basale.

Du virker til at mene at sålænge man er indlemmet i folkekirken og har
konsensus til sin fordel er man på den sikre side.

Måske det der er mest suspekt er at du udnævner dig selv som en slags
prototype for kristne, som et talerør for de kristne verdier og meninger som
du
tilsyneladende mener alle burde have. For mig er det implicit suspekt at
/reklamere/ med at man er kristen, og navnligt når man så også melder ud som
du tit gør. Hvorfor det egentlig?

Jeg synes Harald melder klar ud hvor han står, og det kan jeg ikke se noget
galt i. Det betyder ikke jeg er enig med ham.
Hellere det end at luske i græsset, men det kan være jeg tager fejl her
eller noget jeg har opfattet forkert?????

> Det kan godt ske, du oplever ham som en troende i
> samme kategori som dig selv, men mon ikke I i
> virkeligheden er komplette modsætninger, selvom I
> mener det samme.

Jeg vil klart tilkendegive at jeg ikke er uenig med Harald i alt.

> Harald er den største kristne fundamentalist, jeg har
> oplevet og så er han vist endda ikke kristen. Men det
> vil han måske selv gøre rede for?

Det jeg ikke forstår, er, at hvis du mener at Harald er så forfærdelig og så
afskyelig m.m. hvorfor bruger du så meget tid på endeløse snik-snaker og
formålsløse tit-for-tat.
Shakespeare's 'The lady doth protest too much, methinks' comes to mind...

Fra : Vidal

Dato : 20-07-07 12:54

> ...som set fra hvor du står, skal du huske at sige.

At ...?

> jeg synes selv du mangler forståelse af meget af det basale.

Ok? Vil du eventuelt uddybe det, så jeg kan forholde mig til det?

> Du virker til at mene at sålænge man er indlemmet i folkekirken og har
> konsensus til sin fordel er man på den sikre side.

Jeg ser ikke, hvordan du har fået den opfattelse.

> Måske det der er mest suspekt er at du udnævner dig selv som en slags
> prototype for kristne, som et talerør for de kristne verdier og meninger
> [...]

Hvis man diskuterer kristendom eller den rette forståelse
af kristendommen, vil man naturligt udtale sig om ens
egen personlige tro.

Hvis du mener, jeg har opfattet tingene forkert, er du altid
velkommen til at bringe din mening på banen.

Denne gruppe har en fundats, hvor der bl.a. står:

--------------------------------------
Alle emner indenfor kristendommen kan tages op i forumet,
lige fra teologiske diskussioner til vidnesbyrd og forbønsønsker.

Eksempler på relevante emner i gruppen:
* Spørgsmål om Bibelen og kristendom generelt.
* Hvad er tro, og hvor kommer troen fra?
* Ser Paulus ned på kvinder?
* Enhver salig i sin tro - bibelsk begrundet eller ej?
* Abort og Bibelen.
* Homoseksuelle og kristendom.
* Tror muslimer og kristne på samme Gud?

Altså en nyhedsgruppe, hvor alle kristendomsrelaterede spørgsmål,
fortællinger, synspunkter og oplevelser kan tages op.

Forstår du, det her er et forum, hvor man diskuterer
kristendom.

> For mig er det implicit suspekt at
> /reklamere/ med at man er kristen,

Det ville da være skørt at sige, jeg er muslim.

> og navnligt når man så også melder ud som
> du tit gør. Hvorfor det egentlig?

Hvis der kommer et synspunkt, som jeg er uenig i, så er det
for mig naturligt at melde ud.

Jeg er ikke her for at diskutere tempelriddere og mærkelige
sammensværgelser, jeg er her for at give udtryk for min
mening om kristendom og at skælde ud på dem, der har en
anden mening end jeg.

> Jeg synes Harald melder klar ud hvor han står, og det kan jeg ikke se
noget
> galt i. Det betyder ikke jeg er enig med ham.

Men i en *diskussionsgruppe* vil man ofte melde ens uenighed
ud, hvis man finder det væsentligt. Så på en eller anden måde
tager jeg Harald mere alvorlig, end du.

> Hellere det end at luske i græsset, men det kan være jeg tager fejl her
> eller noget jeg har opfattet forkert?????

Jeg ved det ikke, for jeg forstår dig ikke? Vil du formulere
det lidt mere konkret.

> Det jeg ikke forstår, er, at hvis du mener at Harald er så forfærdelig og

> afskyelig m.m. hvorfor bruger du så meget tid på endeløse snik-snaker og
> formålsløse tit-for-tat.

Fordi jeg tager hans problemer alvorligt.
--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Bekan

Dato : 20-07-07 14:37

Vidal wrote:
> "Bekan" <wishwelly2002@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> At ...?

> Ok? Vil du eventuelt uddybe det, så jeg kan forholde mig til det?

> Jeg ser ikke, hvordan du har fået den opfattelse.

Det mener du så ikke, kan jeg forstå.

> Hvis man diskuterer kristendom eller den rette forståelse
> af kristendommen, vil man naturligt udtale sig om ens
> egen personlige tro.

Ja, det synes jeg også. Derfor ville det være godt hvis det var sådan at
hvis jeg f.x. var med i en kristenrelateret fringe-kult der var overfixeret
på et
eller andet, så burde jeg ikke skrive at 'sådan ER kristne pr. def'. I det
tilfælde
ville en specificering være på plads.

> Hvis du mener, jeg har opfattet tingene forkert, er du altid
> velkommen til at bringe din mening på banen.

Tak.

> [...]
> fortællinger, synspunkter og oplevelser kan tages op.
>
> Forstår du, det her er et forum, hvor man diskuterer

jawel hr.

> Det ville da være skørt at sige, jeg er muslim.

Så siger vi det.

> Hvis der kommer et synspunkt, som jeg er uenig i, så er det
> for mig naturligt at melde ud.

ja

> [...]
> anden mening end jeg.

> Men i en *diskussionsgruppe* vil man ofte melde ens uenighed

Ja det gør du nok.

> Jeg ved det ikke, for jeg forstår dig ikke? Vil du formulere
> det lidt mere konkret.

Så var det jo nok forkert.

> Fordi jeg tager hans problemer alvorligt.

Harald har sine problemer, du har dine og jeg har mine.