Pavens dekret fornærmer protestanter, but ~
Fra : Jesus-loves-you

Dato : 13-07-07 16:33

"Jesus-loves-you" skrev
5759 news:vF5Ug.20$Qa.6@news.get2net.dk

Kristeligt dagblad (og mange andre massemedier) skrev torsdag den 12. juli
2007, forsiden samt lederen:

=== citat start ===

Dekret formærmer protestanter

Den katolske kirkes troslærekongregation har med pave Benedikt XVI's
velsignelse udsendt et skrift, hvor det hedder, at man ikke kan kalde de
protestantiske kirker for "rigtige kirker". Skriftet ses som en stramning af
den katolske teologi i konservativ retning.

(Lederen:)

Sørgeligt at paven blokerer en tværkirkelig samtale

=== citat slut ====

Slap af: Pave Benedikt XVI er jo blot en dødelig skabning ligesom alle os
andre (og således ingen guddom).

Når Jesus siger ...

... "Jeg er opstandelsen og livet; den, som tror
på Mig, skal leve, om han end dør. ..."
(John. 11,25)

.... da er Pavens ord (i denne sammenhæng) *irrelevant*...

And then I heard a voice from Heaven said:
(2007-07-13, friday, CET 17:07, GMT 15:07)
- "Amen."

Apropos Matt. 18,1-5 ...

-

Last file-OUTPUT:
6769 news:m1Lli.43$PW.18@news.get2net.dk

Med venlig hilsen,
Info: 6562 news:Nz%2i.95$7J5.39@news.get2net.dk
(use http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ).
(or http://groups.google.dk/groups?q=Mogens+Kall&start=0&scoring=d& ).
File-number: 6770

Fra : Vidal

Dato : 13-07-07 22:18

"Jesus-loves-you" <John15.13@1.John4.8.Heaven> skrev i en meddelelse
> [...]
af
> den katolske teologi i konservativ retning.

Faktisk var det et af de stridspunkter, der var mellem
ham og den forrige pave, Johannes. Han udtalte, at
der var frelse 'alle af god vilje' , hvilket daværende
kardinal Ratzinger var imod. Det kom til at slags opgør
mellem dem, hvor Ratzinger blev sat på plads.
--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Vidal

Dato : 13-07-07 22:30

> [...]

Faktisk var det et af de stridspunkter, der var mellem
ham og den forrige pave, Johannes. Han udtalte, at
der var frelse for 'alle af god vilje' , hvilket daværende

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 14-07-07 01:29

"Vidal" skrev

[ ... ]

> [...]
> kardinal Ratzinger var imod. Det kom til at slags opgør
> mellem dem, hvor Ratzinger blev sat på plads.

Memory on:

Subject: Re: The Pope is dying
3735 news:7p13e.108939$Vf.4157564@news000.worldonline.dk

> Kan du huske dengang muren braste sammen i Jesu navn ?
>
> Well done ...
>
> Heaven-Break:
> (2005-04-01, CET 03:20)
> - " ... Et evigt Rige° ... "

Ja, vi savner vores gode ven og broder° (og Pave) ...

-

Last file-OUTPUT:
6771 news:SpUli.88$7a.47@news.get2net.dk

File-number: 6772

Fra : bæ9

Dato : 13-07-07 23:31

Jesus-loves-you wrote:

> Dekret formærmer protestanter

pavens sekret - hmmmm - hvorfor tænker jeg på kordrenge - billeder gå væk

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 14-07-07 01:30

"bæ9" skrev

> pavens sekret - hmmmm - hvorfor tænker jeg på kordrenge - ...

Fordi det er noget forbandet svineri - en VEDERSTYGGELIGHED - dét, der er
foregået !!!

> ... billeder gå væk

Nej !!!

3836 news:4gd5e.110419$Vf.4168719@news000.worldonline.dk

> Klagen er *berettiget*!
>
> Min officielle, personlige deltagelse har bestået i ...
> 0118 news:YZQv9.196501$Qk5.6831191@news010.worldonline.dk
> 1292 news:bPxPb.76841$jf4.4942918@news000.worldonline.dk
>
> Jeg *forventer* således, at ...

-