Pas på, kristendommen truer
Fra : Vidal

Dato : 03-07-07 18:58

Fra : Martin Andersen

Dato : 03-07-07 19:38

Vidal wrote:
> http://avisen.dk/blogs/artikel/risikerer-blive-kristen-snart-020707.aspx#215146

Artiklens billede er god underholdning. Lidt ligesom når man ser folk gøre sig
selv til grin når lader sig "hypnotiserer" som del af et sceneshow. Sjovt fordi
man ved at de ikke narrer andre end sig selv.

Jeg skal nok sige til hvis jeg pludseligt bliver frelst, indtil da kan i regne
med mig som en kanariefugl i en kulmine.

Fra : Niels_Bruun@yahoo.dk

Dato : 04-07-07 14:12

On 3 Jul., 19:58, Vidal <v...@webspeed.dk> wrote:
> http://avisen.dk/blogs/artikel/risikerer-blive-kristen-snart-020707.a...
>
> --
> Venlig hilsen,
>
> Villy Dalsgaard

http://www.youtube.com/watch?v=JARF7q2S6ns&mode=related&search=

Vidals mor?

Mvh. Niels Bruun.

Fra : Vidal

Dato : 05-07-07 09:13

On 4 Jul., 15:12, Niels_Br...@yahoo.dk wrote:

> http://www.youtube.com/watch?v=JARF7q2S6ns&mode=related&search=

> Vidals mor?

Jeg tror virkeligt ikke, du aner noget om kristendommen i
Danmark.

Er din familie medlem af en eller anden sekt? Det tyder din
opfattelse på, når du mener dette indlæg siger nogetsom
helst.

Jeg kunne
ikke forestille mig nogen flippe ud som den kvinde, vi
ser i indslaget. Mener du virkeligt, der er noget specielt
kristent ved kvinden, så kunne du måske detaljere det?

Det er et dumt klip og som sædvanligt finder du din
ammunition mod kristendommen fra det amerikanske
overdrev.

Hvorfor opfinder du ikke dine egne indsigelser istedet
for på UTube?

Mon du selv kan svare på det spørgsmål? Jeg tror, jeg
kan.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Per Rønne

Dato : 05-07-07 13:51

Vidal <viidal@gmail.com> wrote:

> Jeg kunne ikke forestille mig nogen flippe ud som den kvinde, vi ser i
> indslaget. Mener du virkeligt, der er noget specielt kristent ved kvinden,
> så kunne du måske detaljere det?

Ser nærmere ud som en psykiatrisk tilfælde ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Andreas Falck

Dato : 05-07-07 13:59

"Per Rønne" skrev i 1i0s8hy.1pahpvan14bf7N%per@RQNNE.invalid:

[ ... ]
> Ser nærmere ud som en psykiatrisk tilfælde ...

Det skulle vel aldrig være Niels Bruun's mor LOL

Hendes opførsel minder jo meget om hans opførsel her i gruppen.

http://bibeltro.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://RUI.ravsted.dk - den lokale ungdoms- & idrætsforening
http://ravsted.dk/ - nok Danmarks mest besøgte landsby-webside i *ny* udgave

Fra : bæ9

Dato : 05-07-07 20:38

Andreas Falck wrote:

> Det skulle vel aldrig være Niels Bruun's mor LOL

ka du ikke finde på dine dumme vitser selv......

Fra : bæ9

Dato : 05-07-07 20:37

Per Rønne wrote:

> Ser nærmere ud som en psykiatrisk tilfælde ...

ja - nogen tror på stemmer og andre tror på stemmer

den ene slags hører dem ud af væggen og de den anden snakker med
vorherre......

Fra : Niels_Bruun@yahoo.dk

Dato : 05-07-07 11:49

On 5 Jul., 10:12, Vidal <vii...@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Det er et dumt klip og som sædvanligt finder du din
> ammunition mod kristendommen fra det amerikanske

Så det er altså ikke din mor ?

> Hvorfor opfinder du ikke dine egne indsigelser istedet
> for på UTube?

Fordi youtube glimrende illustrerer mine synspunkter.
Det er somend ganske enkelt.

> Mon du selv kan svare på det spørgsmål? Jeg tror, jeg
> kan.

Flere løgnagtige anklager ?

Mvh.Niels Bruun.

Fra : Vidal

Dato : 05-07-07 12:07

On 5 Jul., 12:48, Niels_Br...@yahoo.dk wrote:

> Fordi youtube glimrende illustrerer mine synspunkter.
> Det er somend ganske enkelt.

Jo, men de klip du finder på UTube om kristendom er jo
som oftest angreb på amerikanske fundamentalister og
har ikke meget med folkekirke-kristendom at gøre. Forstår
du det?

Hvorfor tror du, det kan rettes mod fokekirken? Du ved
tilsyneladende ikke, at forskellige menigheder har forskellig
forståelse af hvad kristendom er?

> Flere løgnagtige anklager ?

Hehe. Jeg ved ikke, hvad der skal til for at du forstår det. Vil
du selv give et bud?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Andreas Falck

Dato : 05-07-07 12:51

Vidal skrev i 1183633641.541299.15530@57g2000hsv.googlegroups.com:

[ ... ]
> Jo, men de klip du finder på UTube om kristendom er jo
> som oftest angreb på amerikanske fundamentalister og
> har ikke meget med folkekirke-kristendom at gøre. Forstår
> du det?

De klip har ikke noget med kristendom generelt at gøre. Specielle
amerikanske sekter er noget de selv må stå til ansvar for derovre på den
anden side andedammen.

Og da det åbenbart kun er den slags klip han kan finde frem, viser det blot
hvordan han udstiller sin egen uvidenhed, dumhed, kristenhad samt en hel
lang flok af syge og forkrampede fordomme bygget på et helt fejlagtigt
grundlag.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 06-07-07 02:00

Andreas Falck skrev:
> [...]
> blot hvordan han udstiller sin egen uvidenhed, dumhed, kristenhad samt
> en hel lang flok af syge og forkrampede fordomme bygget på et helt

Pssst, Andreas?

Husk Matthæus 10:16 og lad endelig være med at lade dig provokere
unødigt: Kristi "taktiske forskrift" i anden halvdel af dette skriftsted
er faktisk temmelig genial, især når det kommer til steder som
nærværende gruppe, hvor nogle personer uvilkårligt VIL søge at trætte
dig med unødig konfrontation!

Den amerikanske bokser Cassius Clay - som ulykkeligvis konverterede til
Islam og siden blev verdensberømt under navnet "Muhammed Ali" - sagde
engang angående sin egen bokseteknik noget om at "danse som en
sommerfugl og stikke som en bi": Her har vi kristne faktisk - om end i
ganske overført ikke-voldelig forstand - Jesus for knap 2000 år siden
foreskrivende os noget, der næsten til forveksling synes at ligne samme
"kamptaktik", blot i "åndelig udgave"!

"Vær snedig som en slange og blid som en due..."

Som med alle Jesu Kristi øvrige NT-gengivne udsagn er det utvivlsomt
ganske sunde ord at besinde sig på og tage ved lære af.

Anders Peter Johnsen