De lange tider.
Fra : Bekan

Dato : 26-06-07 12:27

Så er det vidst på tide - for de gudhjælpemig så røvtunge - at gennemgå
nogle punkter igen.
Når der nu (måske) kommer kommentarer til disse punkter vil man se at
evolutionister (og mange kristne) slet ikke fatter hvad det drejer sig om.
De kværner løs i sit vanvid som de altid har gjort, og har - som sidste
udvej - også altid anvendt løgne og personangreb (som man ikke skal lede
længe efter stjerneeksempler på i disse tråde).
Men kære evolutionister, det er jo ikke videnskab, vel.

Kan vi i det mindste være enige om det?

-----

- Vidste du at de dateringsmetoder som anvedes til at få lange tider -
milliarder af år - faktis ville være korrekt HVIS alle de involverede
formodninger som alle SKAL være intakte ville holde stik.

- Da der ingen måde er at kontroller /hvilke/ formodninger holder, eller i
hvilken grad de holder eller ikke holder, så kan man i realiteten ikke bruge
disse dateringsmetoder til meget. (vi vil evt senere gennemgå hvad dísse
formodninger består af)

- Det drejer sig om forhold tilbage angiveligt milliarder af år, som dermed
/ikke kan/ kontrolleres. Men som vi ser igen og igen, har det slet ingen
betydning om man /intet/ kan kontrollere, bare man har troen og teorien går
det helt fint. Men man ved jo aldrig hvad de kan finde på de evolutionister,
det kan være der har siddet en vagt ved genstanden hele tiden.

- Varme, tryk, vand, elektrisk impulser, nærhed af visse andre elementer
m.m. påvirker i stor grad disse dateringsmetoder.
"There has been in recent years the horrible realization that radio-decay
rates are not as constant as previously thought, nor are they immune to
environmental influences. And this could mean that the atomic clocks are
reset during some global disaster, and events which brought the Mesozoic
[the dinosaur age] to a close may not be 65 million years ago, but rather,
within the age and memory of man." Fredreck B. Jeaneman, "Secular
Catastrophism," in Industrial Research and Development, June 1982, p. 21.

- Vidste du at man i et laboratorium (bl.a.) kan ændre på resultatet af
radiometriske dateringsresultater, i en sådan grad at det helt og komplet
nulstiller uret andre sjove ting?
(H.C. Dudley, "Radioactivity Re-Examined," In Chemical
and Engineering News, April 7, 1975, p. 2.)

- Vidste du at i de professionelle cirkler er man oplært til kun at anvende
de dateringsreslutater som støtter 'de lange tider'? De andre som ikke
passer - ryger i lokummet og tales aldrig om.
"The most reasonable age [from among the many conflicting "dates" offered]
can be selected only after careful consideration of independent
geochronologic data as well as field, stratigraphic and paleontologic
evidence, and the petrographic and paragenetic relations." LR. Stieff, T.W
Stern and R.N. Eichler, "Algebraic and Graphic Methods for Evaluating
Discordant Lead-Isotope Ages," in U.S. Geological Survey Professional
Papers, No. 414-E (1963).

- Evolutionsteorien er 100% afhængig af 'milliarder af år'.

- 'Milliarder af år' betyder /ikke/ evolution.

- Der er INGEN konkrete beviser på evolutionen (transmutation - fra
arkebakterie til menneske).
Hvad er et konkret bevis?
Jo det er noget som ikke læner sig op ad ideologiske synspunkter, filosofi
samt ikke mindste spekulation og løgn.

- Evolutionslæren er ikke videnskab. Ja, du læste korrekt. Evolutionslæren
er spekulation og myter.

- masser af naive og ignorante kristne har købt hele evolutionspakken.

----

Evolutionister siger:

'Se giraffens lange hals - det er bevis på evolution'
'se på fuglens næb - det er bevis på evolutionen'
'Se den restsiente bakterie - det beviser....'
'Se på krokodillens lange næse, det beviser...'
'Mennesker har blindtarm, det beviser...'
'fuglen flyver, det beviser...'
'bjørnen svømmer, den vil snart blive til en hval'
'det tykke menneske - der er nok fordi hun er en halv flodhest'

osv osv

Kan du se det sjove i det? Joohh, troen er stærk den.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-06-07 12:49

Bekan <wishwelly2002@yahoo.dk> wrote:

> - masser af naive og ignorante kristne har købt hele evolutionspakken.

Du kan også sige: "Masser af naive og ignorante kristene har købt hele
kreationist pakken"

Det bedste af det hele er at ingen ved hvem der har ret, men jeg vil
gerne købe "udvikling over millarder af år" over "gud knipser med
fingrene"

/thomas

Fra : Peter B. P.

Dato : 26-06-07 12:52

Bekan <wishwelly2002@yahoo.dk> wrote:

> - Varme, tryk, vand, elektrisk impulser, nærhed af visse andre elementer
> m.m. påvirker i stor grad disse dateringsmetoder.

Har du dokumentation for den påstand?

Alle undersøgelser af rediaktive henfald indtil videre har konkluderet
at disse faktorer IKKE påvirker radioaktive henfald.

--
regards , Peter B. P.
http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"We don't dial 911 - we dial .357".

Fra : Bekan

Dato : 26-06-07 15:04

Bekan wrote:
[...]

Submerged volcanic rocks, produced by lava flows off the coast of Hawaii
near Hualalei in the years 1800-1801, were dated using potassium-argon. The
lava forming those rocks is clearly known to be less than 200 years old, yet
the potassium-argon dating of the rocks yielded great ages, ranging from 160
million to 2.96 billion years! (See *Science, October 11, 1968; *Journal of
Geophysical Research, July 15, 1968).

"As much as 80 percent of the potassium in a small sample of an iron
meteorite can be removed by distilled water in 4.5 hours." *L.A. Rancitelli
and D.E. Fisher, "Potassium-Argon Ages of Iron Meteorites," in Planetary
Science Abstracts, 48th Annual Meeting of the American Geophysical Union
(1967), p. 167.

Fra : Pongo

Dato : 27-06-07 21:02

Bekan wrote:
>"There has been in recent years the horrible realization that
>radio-decay
>rates are not as constant as previously thought, nor are they immune to
>environmental influences.

og

> (See *Science, October 11, 1968; *Journal of Geophysical Research,
> July 15, 1968).

og

>*L.A.
> Rancitelli and D.E. Fisher, "Potassium-Argon Ages of Iron
> Meteorites," in Planetary Science Abstracts, 48th Annual Meeting of
> the American Geophysical Union (1967), p. 167.

1967, 1968 er det hvad man kalder "recent years " ?
Det er trods alt 40 år gammelt. Det kunne dog alligevel være interessant
at se artiklerne.
Hvor har du fundet dem ? Smider du ikke lige et link ?

/Klaus

Fra : Malte Runz

Dato : 28-06-07 00:09

"Pongo" <pongo@hotmailSNOT.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at se artiklerne.
> Hvor har du fundet dem ? Smider du ikke lige et link ?

Mit gæt er at citaterne kommer fra et kreationistisk site, hvor man har en
side med "great quotes you can use in arguments with 'evilutionist'". Det
har alt det andet været.
Det er en vis Frederic B. Jueneman, der er citeret kan jeg oplyse.

--
Malte Runz