Gratis psykologhjælp til kristne -
Fra : Patruljen

Dato : 26-06-07 08:36

Efter endnu engang at have læst lidt af de gode kristne Vidal og
Falckens rablerier, vil jeg gerne slå et slag for gratis tilbud om
behandling til den type religiøse.

Vi burde ikke alene have en behandlingsgaranti til misbrugere, men
også til kristne.

Mvh. Niels Bruun.

Fra : Andreas Falck

Dato : 26-06-07 15:29

Patruljen skrev i 1182843373.320854.267350@q75g2000hsh.googlegroups.com:

> [...]
> behandling til den type religiøse.
>
> Vi burde ikke alene have en behandlingsgaranti til misbrugere, men

Og her viser Niels Bruun endnu engang at han ikke formår andet end
nedladende og hånende udgydelser. Seriøsitet og saglig kender han, og hans
kultfælle Cyril Malka absolut intet til. Som Malka-folkene ofte udslynger
helt ubegrundede og helt misvisende nedladende udgydelser, sådan gør Niels
Bruun det også.

http://bibeltro.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://RUI.ravsted.dk - den lokale ungdoms- & idrætsforening
http://ravsted.dk/ - nok Danmarks mest besøgte landsby-webside i *ny* udgave

Fra : ThomasB

Dato : 26-06-07 15:58

Andreas Falck skrev:

> [...]
> hans kultfælle Cyril Malka absolut intet til. Som Malka-folkene ofte
> udslynger helt ubegrundede og helt misvisende nedladende udgydelser,

Niels Bruun/Patruljen er selv psykisk ustabil/syg og han er vokset op på
bøne- og ungdomshjem.

Han trænger naturligvis selv til behandling, og det er da også derfor han
foreslår at andre skal behandles.

Fra : Andreas Falck

Dato : 26-06-07 18:01

ThomasB skrev i 46812961$0$90273$14726298@news.sunsite.dk:

[ ... ]

> Niels Bruun/Patruljen er selv psykisk ustabil/syg og han er vokset op
> på bøne- og ungdomshjem.
>
> Han trænger naturligvis selv til behandling, og det er da også derfor
> han foreslår at andre skal behandles.

Det er ogå mit entydige indtryk af den mand. Man skulle næsten tro han havde
været under langvarig behandling hos Malka-sekten!!

Fra : Patruljen

Dato : 26-06-07 18:16

On 26 Jun., 16:28, "Andreas Falck" <dewn...@tiscali.invalid> wrote:

> [...]
> helt ubegrundede og helt misvisende nedladende udgydelser, sådan gør Niels

Jeg har somend formåeten del andet end hånende og nedladende
udtalelser. Men når du. Mr. falck begynder at omtale mig som en
selvglad,ateist - tåbe, der lugter -

Må jeg konstatere et behov for støtte

Du aner ikke om jeg er selvglad, sålidt som du kan udtale dig om mine
lugte. med andre ord. Dine superlativer må være hentet et andet sted.
Nemlig i din bovlamme, forstenede bevidsthed.

Så lidt som vi kan have psykisk syge misbrugere rendende rundt uden at
tilbyde dem en form for relevant hjælp, vil jeg da mene, at også du og
dine ligesindede bør have samme mulighed -

Så vi bør indføre behandlingsgaganti for de bog -religiøse,
hvisviendnu vil kalde os et civiliseret samfund.

Mvh.Niels Bruun.

Fra : Andreas Falck

Dato : 26-06-07 18:43

Patruljen skrev i 1182878181.597827.83000@q75g2000hsh.googlegroups.com:

[ ... ]
> Må jeg konstatere et behov for støtte

Jamen når du nu spørger så pænt om det vil vi da gerne give dig noget støtte
så du kan komme på ret køl igen

Fra : ThomasB

Dato : 26-06-07 19:30

Andreas Falck skrev:
> [...]
> [ ... ]
>
> Jamen når du nu spørger så pænt om det vil vi da gerne give dig noget

Ikke engang alverdens guder kan få ham på ret køl igen

Fra : Andreas Falck

Dato : 26-06-07 19:57

ThomasB skrev i 46815b2c$0$90268$14726298@news.sunsite.dk:

[ ... ]
> Ikke engang alverdens guder kan få ham på ret køl igen

Men en frokost på terrassen i det synnejyske vil kunne udrette nærmest
overnaturlige mirakler LOL

Fra : ThomasB

Dato : 27-06-07 10:22

Andreas Falck skrev:

> Men en frokost på terrassen i det synnejyske vil kunne udrette nærmest
> overnaturlige mirakler LOL

Du skal nok ikke satse dine lommepenge på det.

Der er mange pædagoger der har haft fat i ham uden held.

Fra : Andreas Falck

Dato : 27-06-07 20:16

ThomasB skrev i 46822c4d$0$90272$14726298@news.sunsite.dk:

> Du skal nok ikke satse dine lommepenge på det.
>
> Der er mange pædagoger der har haft fat i ham uden held.

Miraklernes tid er endnu ikke forbi - selv om de fleste ateister bil påstå
det LOL

Fra : Vidal

Dato : 03-07-07 12:17

On 3 Jul., 12:01, Patruljen <Patrul...@yahoo.dk> wrote:

> Godt, så.
>
> Er du en Løgnagtigt anklagende kristen, Vidal ?
> Svar venligst -
>
> Mvh. Niels Bruun.- Skjul tekst i anførselstegn -

For mit vedkommende stansede diskussionen, da du truede med
fysisk vold. Yderligere indlæg fra din side i denne tråd bliver
ubesvarede.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Niels_Bruun@yahoo.dk

Dato : 03-07-07 22:30

Fra : Vidal

Dato : 02-07-07 12:07

Fra : Vidal

Dato : 02-07-07 12:10

Fra : Patruljen

Dato : 03-07-07 11:01

Fra : Andreas Falck

Dato : 03-07-07 11:26

[ ... ]

Fra : Patruljen

Dato : 26-06-07 18:18

On 26 Jun., 16:57, "ThomasB" <usenet fjern @ fjern 2ma2 prik dk>
wrote:

> [...]
> bøne- og ungdomshjem.
>
> Han trænger naturligvis selv til behandling, og det er da også derfor han

Mere lomme - ulds - filosofi

Mvh. Niels Bruun.

Fra : ThomasB

Dato : 26-06-07 19:28

Du kan læse om sammensatte ord på www.fiduso.dk

Fra : Andreas Falck

Dato : 26-06-07 19:56

ThomasB skrev i 46815aab$0$90271$14726298@news.sunsite.dk:

[ ... ]
> Du kan læse om sammensatte ord på www.fiduso.dk

hov hov, - gør det nu ikke for svært for ham. LOL

Fra : Vidal

Dato : 26-06-07 20:07

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
On 26 Jun., 16:57, "ThomasB" <usenet fjern @ fjern 2ma2 prik dk>

> Mere lomme - ulds - filosofi

Men det er sandt?
--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Patruljen

Dato : 01-07-07 12:09

On 28 Jun., 22:52, "Vidal" <v...@webspeed.dk> wrote:

> spesiellt
> eksisterer

> Jamen, så må du forklare, hvad du mener, når du betegner
> din diagnose, som forældet? Betyder det, den ikke gælder
> mere? Er jeg holdt op med at være psykopat, men har fået
> en ny diagnose, der kaldes noget andet, endnu ikke oplyst
>
> Psykopatdiagnosen er forældet, men ikke useriøs?
>
> Nu er dit indlæg ikke så norsk idag, så det byder ikke
> på forståelsesproblemer af sproglig natur.

Nemlig psykopat - diagnosen er forældet.
Brug din ordbog Vidal.

Mvh. Niels Bruun.

Fra : Vidal

Dato : 01-07-07 22:02

Patruljen wrote:

> Nemlig psykopat - diagnosen er forældet.
> Brug din ordbog Vidal.

Hvilket jeg jo netop påpeger, du har ofte problemer
med at afkode ganske enkle tekster, synes det mig.
--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Harald Mossige

Dato : 26-06-07 18:40

Patruljen wrote:
> [...]
> behandling til den type religiøse.
>
> Vi burde ikke alene have en behandlingsgaranti til misbrugere, men

I prinsippet er jeg enig, men er der noe mulighet for at en behandling
kan gi resultater, og hvem skal definere hensikten med en behandling, og
hvordan skal vi vurdere om behandlingen gir reslutater eller er ferdig?

Vi er sikkert enige om at psykologihjelp for fargeblindhet er bortkastet.

Vi kan heller ikke bruke psykologihjelp for å kompansere for lite
forstand og dermed lite kunskap.

Psykiatikerene her i landet hevder også at psykopater ikke kan
behandles; det er en uhelbredelig sykdom.

Jeg ser ikke bort fra at psykologhjelp kan være gunstig, og i den grad
det fungerer, så burde det være en del av det offentelige helsetilbudet.

Der er imidlertid et annet aspekt som uroer meg mer.
Vi aksepterer at tanleger skal ha tanlegeutdannelse, og vi krever
offentelig forsvar mot kvakksalverer i faget.

Det blir kanskje noe vanskeligere når vi skal avgjøre om vi kan bruke
"religiøse ekstremister" i den offentlige skolen, og eventuellt hva vi
kan bruke dem til.

Er det "å være kristen" en kvalitet som gjør dem særlig egnet til arbeid
i helsetenesten, som f.eks. barnevernspedagoger. Her i landet har vi
uhyggelig mange eksempler på at "kristne" barnehjem har vert å betrakte
som organisert barnemisshandling. Det mest betenkelige er at dem som har
drevet de instutisjonene fraskriver seg /allt/ ansvar.

Jeg håper at jeg har fremsatt noen tanker som kan debatteres.

HM

Fra : Vidal

Dato : 26-06-07 20:25

"Harald Mossige" <haraldm@hkabel.net> skrev i en meddelelse

> I prinsippet er jeg enig, men er der noe mulighet for at en behandling
> kan gi resultater, og hvem skal definere hensikten med en behandling, og
> hvordan skal vi vurdere om behandlingen gir reslutater eller er ferdig?

Ja, Harald, jeg kan forestille mig, Patrulejn er en mand efter dit
hjerte.

> Vi er sikkert enige om at psykologihjelp for fargeblindhet er bortkastet.

Hvorfor dog det?

> Vi kan heller ikke bruke psykologihjelp for å kompansere for lite
> forstand og dermed lite kunskap.

Nej, men der har vi jo din overlegne viden og intelligens
at læne os op ad.

> Psykiatikerene her i landet hevder også at psykopater ikke kan
> behandles; det er en uhelbredelig sykdom.

Så er der ikke meget håb, kan jeg forstå. Så vi kan ikke
forvente os psykopathjælp fra din side?

I Danmark anses psykopat-diagnosen meget svær at stille,
måske kan vi danskere lære noget af dig. Du er jo usvigelig
sikker til at stille den.

> Jeg ser ikke bort fra at psykologhjelp kan være gunstig, og i den grad
> det fungerer, så burde det være en del av det offentelige helsetilbudet.

Du og patruljen burde oprette en klinik for os stakkels
kristne, I besidder tilsyneladende samme intelligens og
erfaringer.

> Der er imidlertid et annet aspekt som uroer meg mer.
> Vi aksepterer at tanleger skal ha tanlegeutdannelse, og vi krever
> offentelig forsvar mot kvakksalverer i faget.

Det er heldigt, du har en forsvarlig uddannelse i at stille diagnoserne,
så, og Patruljen også.

> Det blir kanskje noe vanskeligere når vi skal avgjøre om vi kan bruke
> "religiøse ekstremister" i den offentlige skolen, og eventuellt hva vi
> kan bruke dem til.

Nej, lad os smide de kristne ud af skolesystemet, så de ikke
smitter eleverne med deres falske synspunkter.

> [...]
> som organisert barnemisshandling. Det mest betenkelige er at dem som har
> drevet de instutisjonene fraskriver seg /allt/ ansvar.

Ja, lad os også smide kristne ud af de offentlige institutioner,
så får vi et bedre samfund. Hvorfor ikke simpelthen internere
de kristne i lejre, så de ikke skader resten af befolkningen?
Så kan de bruges til at lave tøjklemmer og andre fornødenheder.

Det kan måske give visse vanskeligheder, hvor kristne udgør
befolkningsflertallet, men problemer er til for at løses. Kan du
også give et bud på, hvordan man løser det?.

> Jeg håper at jeg har fremsatt noen tanker som kan debatteres.

Ja, bestemt. Dine indlæg er som sædvanligt fornuftige og
velgennemtænkte.

Du og Patruljen er tvillingesjæle, det er tydeligt for enhver, der
læser jeres indlæg. Hvis I slår jer sammen, hvad kan I da ikke
udrette?
--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Harald Mossige

Dato : 27-06-07 00:10

Vidal wrote:
> [...]
>
> Du og Patruljen er tvillingesjæle, det er tydeligt for enhver, der
> læser jeres indlæg. Hvis I slår jer sammen, hvad kan I da ikke

Jeg er meget glad for innlegget ditt Villy.

Jeg ser at du unlater å ta de temaene jeg brakte opp til seriøs
diskusjon. Jeg legger også merke til at du omformer det jeg skriver, og
bruker den nye versjonen din som utgangspunkt for personangrep.

Du bruker en gammel hersketeknikk som er beskrevet i annen mosebok,
gjennom hele resten av bibelen, GT og NT, i de tre trosartikkelene,
gjennom hele katolisismen, gjennom ML og like frem til dagens samfun.

Det beklagelige for dem er at du fortsatt bruker sandkasseutgaven.

Nå, jeg skjønner hvorfor, og jeg forutsetter at du ikke skjønner det
selv. Det er trist for dem, men det er bra for oss. Nei Villy. Vi tar
deg ikke alvorlig, men det er for fristende å "kile" deg på den slette
samvittigheten, - når jeg har tid.

HM

Fra : Patruljen

Dato : 26-06-07 18:34

On 26 Jun., 19:39, Harald Mossige <hara...@hkabel.net> wrote:

> [...]
> drevet de instutisjonene fraskriver seg /allt/ ansvar.
>
> Jeg håper at jeg har fremsatt noen tanker som kan debatteres.

Ja. Du har ret. Stof til debat -

Mvh.Niels Bruun.

Fra : Andreas Falck

Dato : 26-06-07 18:45

Patruljen skrev i 1182879245.526505.182080@c77g2000hse.googlegroups.com:

[ ... ]
> Ja. [ ... ]

Så er der måske en mulighed for at selv du vil efterleve netiketten ved at
gøre anvendelse af anvisningerne om citatteknik.

FUT netiketten

Den rigtige anvendelse forøger risikoen for at graden af
misforståelser bliver væsentlig reduceret

Fra : Patruljen

Dato : 26-06-07 19:26

On 26 Jun., 19:45, "Andreas Falck" <dewn...@tiscali.invalid> wrote:
> [...]
>
> Så er der måske en mulighed for at selv du vil efterleve netiketten ved at
> gøre anvendelse af anvisningerne om citatteknik.

Livet er for kort til den slags bekymringer -

Fra : Patruljen

Dato : 26-06-07 19:35

On 26 Jun., 20:27, "ThomasB" <usenet fjern @ fjern 2ma2 prik dk>
wrote:

> Du kan læse om sammensatte ord på www.fiduso.dk

Mon ikke du opfatter meningen

Fra : ThomasB

Dato : 27-06-07 10:20

Patruljen skrev:

> Mon ikke du opfatter meningen

Jo, det bliver jeg jo nødt til når du ikke kan finde ud af at formulere dig.

Fra : Patruljen

Dato : 26-06-07 19:37

On 26 Jun., 20:30, "ThomasB" <usenet fjern @ fjern 2ma2 prik dk>
wrote:

> Ikke engang alverdens guder kan få ham på ret køl igen

Hvis jeg skal anbringes på jeres niveau, er jeg ret sikker på et par
slag med en lægtehammer skulle kunne gøre jobbet.

Fra : Vidal

Dato : 26-06-07 20:49

>Hvis jeg skal anbringes på jeres niveau, er jeg ret sikker på et par
>slag med en lægtehammer skulle kunne gøre jobbet.

Udrust dig, Helt fra Golgatha
løft høit dit røde Skjold!
thi Niels og Harald,
Du seer det ja
angribe mig med Vold.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Niels_Bruun@yahoo.dk

Dato : 03-07-07 22:40

On 3 Jul., 13:16, Vidal <vii...@gmail.com> wrote:

> For mit vedkommende stansede diskussionen, da du truede med
> fysisk vold. Yderligere indlæg fra din side i denne tråd bliver
> ubesvarede

Du fik svar på tiltale.Ikke andet end svar på tiltale,som lyder ;
Forsøg dine drømme om at hamre mig i hovedet med en lægtehammer -
og jeg knækker nakken på dig - uden en lyd.

Du kunne ikke finde en eneste diagnose,præcis som jeg sagde.
Du er en løgnagtigt anklagende kristen.

Skulle du egentlig ikke i helvede i følge din egen grønspættebog ?

Mvh. Niels Bruun.

Fra : ThomasB

Dato : 27-06-07 10:21

Patruljen skrev:

> Hvis jeg skal anbringes på jeres niveau, er jeg ret sikker på et par
> slag med en lægtehammer skulle kunne gøre jobbet.

Jamen du siger bare hvor jeg skal møde op og give dig et par slag.

Fra : Vidal

Dato : 26-06-07 20:05

> Efter endnu engang at have læst lidt af de gode kristne Vidal og
> Falckens rablerier, vil jeg gerne slå et slag for gratis tilbud om
> behandling til den type religiøse.

Efter dine foreløbige karakteristikker af vor natur og motiver
fremgår det vist tydeligt, at det har du ikke evner til.

> Vi burde ikke alene have en behandlingsgaranti til misbrugere, men
> også til kristne.

Hvor mange kristne er der i verden? Det bliver vist dyrt.
--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaarf

Fra : Patruljen

Dato : 26-06-07 21:47

On 26 Jun., 21:49, "Vidal" <v...@webspeed.dk> wrote:

> Udrust dig, Helt fra Golgatha
> løft høit dit røde Skjold!
> thi Niels og Harald,
> Du seer det ja
> angribe mig med Vold.

Nu stod der ikke noget om at trusle dig med vold.
Der stod, at hvis jeg fik et par kraftige slag i kraniet med en lægte
hammer, ville jeg formentlig efterfølgende befinde mig på jeres
niveau.

Tingene skal virkelig skæres ud i pap og legoklodser før du rigtigt
fatter begivenhederne, hva Vidal

Mvh. Niels Bruun.

Fra : Niels_Bruun@yahoo.dk

Dato : 26-06-07 21:54

On 26 Jun., 21:07, "Vidal" <v...@webspeed.dk> wrote:
> "Patruljen" <Patrul...@yahoo.dk> skrev i en meddelelsenews:1182878261.852824.54810@o61g2000hsh.googlegroups.com...
> On 26 Jun., 16:57, "ThomasB" <usenet fjern @ fjern 2ma2 prik dk>

> Men det er sandt?

Nej. Jeg må bedrøve dig og skuffe. Jeg taler regelmæssigt med guruerne
i kunst og popafdelingen. Dvs nogle af landets dygtigste psykiatere og
psykologer på deres områder. Hvis jeg havde behov for behandling
undslap jeg næppe de`herres klør

Kan vi mon sige det samme om Falcken, dig og Balle ?

Mvh.Niels Bruun.

Fra : Niels_Bruun@yahoo.dk

Dato : 26-06-07 21:58

On 26 Jun., 21:05, "Vidal" <v...@webspeed.dk> wrote:

> Efter dine foreløbige karakteristikker af vor natur og motiver
> fremgår det vist tydeligt, at det har du ikke evner til.

Jeg har læst rigeligt til oprigtigt at erklære,at der er noget galt
med jer -
Hvis i skal udredes nærmere må i gennemgå en lang række tests.

> Hvor mange kristne er der i verden? Det bliver vist dyrt.

Hvis de er lige - så - gennemgribende -ramt som dig, kunne det meget
vel blive dyrere at undlade.

Mvh. Niels Bruun.

Fra : Vidal

Dato : 27-06-07 12:52

On 26 Jun., 22:54, Niels_Br...@yahoo.dk wrote:

> [...]
> undslap jeg næppe de`herres klør
>
> Kan vi mon sige det samme om Falcken, dig og Balle ?

I mit job har jeg et vist samarbejde med psykiatere og
psykologer, - de har ikke kommenteret min tilstand.
--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Patruljen

Dato : 02-07-07 11:38

On 1 Jul., 23:01, Vidal <v...@webspeed.dk> wrote:

> Hvilket jeg jo netop påpeger, du har ofte problemer
> med at afkode ganske enkle tekster, synes det mig.
> --
> Venlig hilsen,

Hvad - der syntes dig - kan nøjagtig ligesågodt være et udtryk for din
begrænsede opfattelsesevne.

Og langt mere sandsynligt også -

Mvh. Niels Bruun.

Fra : Vidal

Dato : 27-06-07 12:54

On 26 Jun., 22:58, Niels_Br...@yahoo.dk wrote:

> Jeg har læst rigeligt til oprigtigt at erklære,at der er noget galt
> med jer -
> Hvis i skal udredes nærmere må i gennemgå en lang række tests.

Kan du så udvide de foreløbige diagnoser?

> Hvis de er lige - så - gennemgribende -ramt som dig, kunne det meget
> vel blive dyrere at undlade.

Skal det genneføres med tvang. Din ven Harald antyder
vel lidt i den retning - med berufsverbot for kristne.
--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Vidal

Dato : 27-06-07 12:54

On 26 Jun., 22:47, Patruljen <Patrul...@yahoo.dk> wrote:

> [...]
> Der stod, at hvis jeg fik et par kraftige slag i kraniet med en lægte
> hammer, ville jeg formentlig efterfølgende befinde mig på jeres

Nå for pokker da. Men hvis du virkeligt tror, det vil hjælpe
dig, skal jeg i kristen kærligheds ånd da gerne hjælpe dig.

> Tingene skal virkelig skæres ud i pap og legoklodser før du rigtigt
> fatter begivenhederne, hva Vidal

Måske når jeg engang ned på dit plan og finder Gud på Utube.
--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaarf

Fra : Niels_Bruun@yahoo.dk

Dato : 27-06-07 14:00

On 27 Jun., 13:51, Vidal <vii...@gmail.com> wrote:

> I mit job har jeg et vist samarbejde med psykiatere og
> psykologer, - de har ikke kommenteret min tilstand.

Ok -

Mvh. Niels Bruun.

Fra : Harald Mossige

Dato : 27-06-07 15:08

Niels_Bruun@yahoo.dk wrote:
> [...]

Du har demonstrert her i gruppen at det du forteller ikke nødvendigvis
er sant.

HM

Fra : Vidal

Dato : 27-06-07 19:46

> Du har demonstrert her i gruppen at det du forteller ikke nødvendigvis
> er sant.

Hør Harald. Jeg er parat til at give patruljen meget lang
snor, men den slags uvederhæftigheder havde jeg trods
alt ikke forventet af dig.
--
Venlig hilsen,

Villy dalsgaard

Fra : Harald Mossige

Dato : 27-06-07 20:50

Vidal wrote:
> "Harald Mossige" <haraldm@hkabel.net> skrev i en meddelelse

> Hør Harald. Jeg er parat til at give patruljen meget lang
> snor, men den slags uvederhæftigheder havde jeg trods
> alt ikke forventet af dig.

Husker du bemerkningen din: "Dette er ingen språkspalte"? Der er
forskjell på: "å ikke vite" og: "å ikke ville vite". Jeg har dortalt deg
tidligere at frasene: "ikke nødvendigvis" og "nødvendigvis ikke" har
forskjellig vetydning på norsk.

Derfor skjønte du ikke det jeg skrev. Du bør ikke bebreide meg for din
slette leseforståelse.

HM

Fra : Niels_Bruun@yahoo.dk

Dato : 27-06-07 14:06

On 27 Jun., 13:53, Vidal <vii...@gmail.com> wrote:

> Kan du så udvide de foreløbige diagnoser?

Diagnoser må virkelig bekymre dig, når du er så optaget af dem

Der er ikke tale om diagnoser, som du efterhånden har fået afvide 3 -
5 gange.
Og heller ikke foreløbige. Så var de nok holdt i et andet sprog. Der
er tale om besvarelser,som er holdt i en tone, jeg er sikker på gør
indtryk.

Dine gentagelser af ordet diagnoser bekræfter flot, at de gør indtryk
-

> Skal det genneføres med tvang. Din ven Harald antyder
> vel lidt i den retning - med berufsverbot for kristne.

Vi kan vel lave en cost/benefit analyse, og begrænse os gennem
statistiske analyser til de mest selvskadende elementer ?

Mvh. Niels Bruun.

Fra : Vidal

Dato : 27-06-07 14:44

<Niels_Bruun@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

meddelelsenews:1182843373.320854.267350@q75g2000hsh.googlegroups.com...

> Kan du så udvide de foreløbige diagnoser?

>Diagnoser må virkelig bekymre dig, når du er så optaget af dem

Nej, det er egentligt ikke så slemt..

>Der er ikke tale om diagnoser, som du efterhånden har fået afvide 3 -
>5 gange.

Skal vi så alligevel frem til noget mudderkastning? Eller hvordan
vil du selv betegne det? For det kan vel ikke være løgne. Et
eller andet må vi kalde det.

>Og heller ikke foreløbige. Så var de nok holdt i et andet sprog. Der
>er tale om besvarelser,som er holdt i en tone, jeg er sikker på gør
>indtryk.

Karakteriserende svar? Jeg tror, vi når frem til at måtte
kalde det mudderkastning.

>Dine gentagelser af ordet diagnoser bekræfter flot, at de gør indtryk

De giver alle andre et indtryk af dig.

> Skal det genneføres med tvang. Din ven Harald antyder
> vel lidt i den retning - med berufsverbot for kristne.

Det leder jo tanken tilbage i historien.

> Vi kan vel lave en cost/benefit analyse, og begrænse os gennem
> statistiske analyser til de mest selvskadende elementer ?

Det er måske en mulighed. Det lyder sådan lidt, hvad skal vi
kalde det, forfølgelse af religiøse, kristenforfølgelse, har du et
bedre ord? Du har jo så mange.

Du har et sundt samfundssyn. Men du har jo også stor
interesse for jødeudryddelserne før og under 2.
verdenskrig. Hvor mange jøder man*egentligt* fik ram
på.

Hvor mange var det , Patrulje? Fandt du frem til et tal?

Verden hænger vist godt sammen for dig, når man tager
et overblik. Du og Harald skal nok blive gode venner,
selvom aldersforskellen er betydelig.
--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Niels_Bruun@yahoo.dk

Dato : 27-06-07 14:10

On 27 Jun., 13:54, Vidal <vii...@gmail.com> wrote:

> Nå for pokker da. Men hvis du virkeligt tror, det vil hjælpe
> dig, skal jeg i kristen kærligheds ånd da gerne hjælpe dig.

Jeg er ikke sikker på,at det vil hjælpe mig, at synke i niveau, til et
leje under grundvandstanden.
Men du kunne godt tænke dig at slå mig i hovedet med en lægtehammer.
Javel, ja.

> Måske når jeg engang ned på dit plan og finder Gud på Utube.

Tror du nu også på,at man kan finde Gud på Utube

Mvh. Niels Bruun.

Fra : Vidal

Dato : 27-06-07 14:25

> [...]

>leje under grundvandstanden.
>Men du kunne godt tænke dig at slå mig i hovedet med en lægtehammer.

Nejda, prøv at læs det, jeg skriver. Hvis *du* tror
det kan hjælpe dig ...

> Måske når jeg engang ned på dit plan og finder Gud på Utube.

> Tror du nu også på,at man kan finde Gud på Utube

Nej, det er vist det, jeg har forsøgt at forklare dig i
snart utallige indlæg.
--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Niels_Bruun@yahoo.dk

Dato : 27-06-07 14:12

On 27 Jun., 11:21, "ThomasB" <usenet fjern @ fjern 2ma2 prik dk>
wrote:
> Patruljen skrev
>
> Jamen du siger bare hvor jeg skal møde op og give dig et par slag.

Så du kunne også godt tænke dig at tildele mig et par slag med en
lægtehammer -
Ærlig talt.Det var jeg egentlig ikke i tvivl om.

Fra : Niels_Bruun@yahoo.dk

Dato : 27-06-07 14:13

On 27 Jun., 11:22, "ThomasB" <usenet fjern @ fjern 2ma2 prik dk>
wrote:

> Du skal nok ikke satse dine lommepenge på det.
>
> Der er mange pædagoger der har haft fat i ham uden held.

Flere fantasier

Fortæl nogle flere ?

Fra : Niels_Bruun@yahoo.dk

Dato : 27-06-07 15:00

On 27 Jun., 15:43, "Vidal" <v...@webspeed.dk> wrote:
> <Niels_Br...@yahoo.dk> skrev i en meddelelsenews:1182949570.651843.176020@c77g2000hse.googlegroups.com...

----------------------------------Snip. en masse udenoms forklarende
vrøvl.--------------------------------------

Konklusion. Vidal er en løgnagtigt anklagende kristen.

> [...]
> verdenskrig. Hvor mange jøder man*egentligt* fik ram
> på.
>
> Hvor mange var det , Patrulje? Fandt du frem til et tal?

Som sagt adskillige gange. Jeg påviste store mangler på solide
argumenter. Og de problemer situationen medfører i visse dele af den
offentlige sketor.

En situation, der efterfølgende er blevet bekræftet af Kreigberg, fra
England, hvor man helt har droppet undervisning i holocaust, da emnet
er for problematisk.

Hvor mange jøde,r der døde, er jeg dybest set ikke mere interesseret i
end hvor mange tyske soldater,der døde under Slaget ved Dannevirke.
Min fokus ligger på det materiale, der er til rådighed.

Mvh. Niels Bruun.

Fra : Vidal

Dato : 27-06-07 20:15

----------------------------------Snip. en masse udenoms forklarende
vrøvl.--------------------------------------

> Konklusion. Vidal er en løgnagtigt anklagende kristen.

Det er påfaldende, så uvillig du er til at besvare direkte
spørgsmål og direkte klipper spørgsmålene væk, og kalder
det for 'udenoms forklarende vrøvl'. Hvorfor vil du ikke
forklare dine egne ord?

Men lad det være, så. Jeg vil hellere kaldes løgner af personer
som du og Harald, end sandhedsvidne.
--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Niels_Bruun@yahoo.dk

Dato : 27-06-07 15:06

On 27 Jun., 15:25, "Vidal" <v...@webspeed.dk> wrote:
> <Niels_Br...@yahoo.dk> skrev i en meddelelsenews:1182949776.637138.145380@w5g2000hsg.googlegroups.com...

> meddelelsenews:1182882993.216696.11500@g4g2000hsf.googlegroups.com...

> Nejda, prøv at læs det, jeg skriver. Hvis *du* tror
> det kan hjælpe dig ...

Hvis Vidal møderet menneske,som mener at et par kraftige slag til
hovedet med en lægtehammer kunne hjælpe vedkommende, svinger Vidal
gerne hammeren.

Du er potientiel voldsmand udover at du er en løganagtigt anklagende
kristen.

Mvh.Niels Bruun.

Fra : Vidal

Dato : 27-06-07 19:54

> [...]

>Hvis Vidal møderet menneske,som mener at et par kraftige slag til
>hovedet med en lægtehammer kunne hjælpe vedkommende, svinger Vidal

Jeg håber snart, jeg får den invitation fra dig, så jeg kan
forklare mine synspunkter for dig.

>Du er potientiel voldsmand

Det er de fleste mennesker. Du er jo så velbevandret i psykologien,
er du ikke stødt på det.

> udover at du er en løganagtigt anklagende
> kristen.

Det mangler du endnu at vise. Jeg har flere gange spurgt
om, hvordan dine bemærkninger om andres mentale
tilstand skal forstås, men du synes uvillig til at kommentere
det.
--
Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Vidal

Dato : 27-06-07 21:19

On Jun 27, 9:50 pm, Harald Mossige <hara...@hkabel.net> wrote:

> [...]
> forskjell på: "å ikke vite" og: "å ikke ville vite". Jeg har dortalt deg
> tidligere at frasene: "ikke nødvendigvis" og "nødvendigvis ikke" har

Det er den mest lamme undskyldning, jeg længe har set.

> Derfor skjønte du ikke det jeg skrev. Du bør ikke bebreide meg for din
> slette leseforståelse.

Nej bevares, du muntre nordmand. Jeg må vist tage mig et nyt
norsk-kursus, så jeg ikke nødvendigvis tror, du kalder mig løgner ...
--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Harald Mossige

Dato : 27-06-07 22:09

Vidal wrote:

> Det er den mest lamme undskyldning, jeg længe har set.

> Nej bevares, du muntre nordmand. Jeg må vist tage mig et nyt
> norsk-kursus, så jeg ikke nødvendigvis tror, du kalder mig løgner ...

Og så er det store spørsmålet:

Hva /betyr/ det inlegget jeg skrev, når du tar bort den
"diplomatiskevendingen"? Noe av svaret finner du i et annet innlegg

HM

Fra : Vidal

Dato : 28-06-07 08:24

On 27 Jun., 23:08, Harald Mossige <hara...@hkabel.net> wrote:

> Og så er det store spørsmålet:
>
> Hva /betyr/ det inlegget jeg skrev, når du tar bort den
> "diplomatiskevendingen"? Noe av svaret finner du i et annet innlegg

Jojo, men det gælder vel de fleste, at de skriver ud fra,
hvad de anser for at være sandt. Så kan en kristen og
en ateist, jo i en uendelighed beskylde hinanden for løgn.

Du har din "sandhed", jeg har min sandhed om verden.'
Vi mener vel begge at vor egen sandhed er den rette,
ellers skulle vi da være nogle skarn, eller løgnere, som
du vel foretrækker at udtrykke det.

Du er jo decideret en mand med din egen mening og jeg
er jo ofte uenig med dig i dit verdensbillede. Men alligevel
beskylder jeg dig ikke for at lyve eller at være uvidende
eller at være psykopat.
--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Harald Mossige

Dato : 28-06-07 10:54

Vidal wrote:

> Jojo, men det gælder vel de fleste, at de skriver ud fra,
> hvad de anser for at være sandt. Så kan en kristen og
> en ateist, jo i en uendelighed beskylde hinanden for løgn.

Ha det bare helt klart, noen ganger lyver du. Ikke fordi du er kristen,
men fordi du er personen Villy som lyver.

Andre ganger er det du forteller ikke sant. Det trenger ikke
(nødvendigvis) bety at du lyver. Der finnes andre muligheter.

> Du har din "sandhed", jeg har min sandhed om verden.

Akkuratt den kjensgjerningen er det som åpner for diskusjon.
'
> Vi mener vel begge at vor egen sandhed er den rette,

Det trenger ikke være noe galt med det.

> ellers skulle vi da være nogle skarn, eller løgnere, som
> du vel foretrækker at udtrykke det.

Det er her du tar feil.

Du kjenner fra elektroteknikken at der finnes masser av faguttrykk. Du
kjenner også fra aviser at når der der skrives om "strøm og strømmers
gang", så oppdager du at skribentene ofte mixer KW og KWH. strøm og
spenning blir forvekslet, begrepet som TWH blir misbrukt.

Dette skyldes kunskapsmangel, og da er det ikke løgn, men det er heller
ikke sant.

> Du er jo decideret en mand med din egen mening og jeg
> er jo ofte uenig med dig i dit verdensbillede.

Det er en naturlig ting. Spørsmålet er bare hvordan du (eller jeg)
behandler uenigheten. Det er mulig å belyse uenigheten fra flere sider
og bruke kunskapsbaserte argumenter for å underbygge meningene sine.

Allerede i annen Mosebok er der beskrevet at Moses og Mose presteskap
brukte død og fordervelse som argument når befolkningen var uenige med
lederene.

Det er samme måten du benytter ved uenighet, "død og fordervelse". Siden
den som som dreper mennesker blir hårt straffet i vårt miljø, bruker du
en symbolsk form for å slå ihel, du bruker en verbal metode, ved å
slenge ut verbale fornærmelset, forvrenge sitater og produsere falske
beskyldninger.

> Men alligevel
> beskylder jeg dig ikke for at lyve eller at være uvidende
> eller at være psykopat.

Det skal andre få lov å bedømme. Jeg tar det for det det er, men jeg
skjønner hva du egentelig å formidle.

Når det gjelder psykopatmerket du har fått, er der bare /en/ måte å
kvitte deg med det på: Du må demonstrere overfor omverdenen at du ikke
bærer psykopatens karakteristiske karaktertrekk.

HM

Fra : Vidal

Dato : 28-06-07 12:37

On 28 Jun., 11:54, Harald Mossige <hara...@hkabel.net> wrote:

> Ha det bare helt klart, noen ganger lyver du. Ikke fordi du er kristen,
> men fordi du er personen Villy som lyver.

Jeg fatter simpelthen ikke, hvad du mener. Jeg lyver da ikke
i mine diskussioner her i news. Hvad skulle kunne jeg opnå
med det?

> Andre ganger er det du forteller ikke sant. Det trenger ikke
> (nødvendigvis) bety at du lyver. Der finnes andre muligheter.

Hvis du mener, jeg som privatperson lyver, fordi alle på
et eller andet tidspunkt lyver, så er det jo banalt. *Alle*
lyver på et tidspunkt.

> [...]
> spenning blir forvekslet, begrepet som TWH blir misbrukt.

> Dette skyldes kunskapsmangel, og da er det ikke løgn, men det er heller

Langt ude, Harald, men ok.

> Det er en naturlig ting. Spørsmålet er bare hvordan du (eller jeg)
> behandler uenigheten. Det er mulig å belyse uenigheten fra flere sider
> og bruke kunskapsbaserte argumenter for å underbygge meningene sine.

Det er jo sjovt nok, du nævner det. Hvis du har et spørgsmål
til det, jeg skriver, åbner jeg jo helt for posen og giver alt, hvad
jeg har. Hvis jeg stiller et spørgsmål til det, du siger, har du
næsten altid besvaret det spørgsmål for flere år siden, eller
så hævder du, jeg er for dum til at forstå det, eller sluttelig
henviser
du mig til et norsk radioforedrag eller en eller anden bog, du
har læst, men som du ikke kan referere.

> Allerede i annen Mosebok er der beskrevet at Moses og Mose presteskap
> brukte død og fordervelse som argument når befolkningen var uenige med
> lederene.

Ok?

> [...]
> den som som dreper mennesker blir hårt straffet i vårt miljø, bruker du
> en symbolsk form for å slå ihel, du bruker en verbal metode, ved å

Det har jeg vist lært af dig. Du jamrer bestandigt over
personangreb, men er dog selv en af de værste til at
gå mod personen og ikke sagen.

Det kan dokumenteres!

> forvrenge sitater

Den forstår jeg ikke helt. Er det når nogen nævner, hvad
dine udsagn i yderste konsekvens betyder?

> og produsere falske
> beskyldninger.

Dokumenter! Det er vel det mindste, jeg kan bede om.

> Det skal andre få lov å bedømme. Jeg tar det for det det er, men jeg
> skjønner hva du egentelig å formidle.

Jamen så spred dog lyset, når du endeligt har set det.

> [...]

I Danmark er det ikke normalt en diagnose, man får pr
korrespondance, måske er det anderledes i Norge. Måske er

Jeg skal bevise, jeg ikke er psykopat, fordi du beskylder mig
for at være?

*Du er en løgner, Harald, bevis du ikke er det.*

Inden den sætning nu får dig til at gå op gennem taget, så
bemærk, det er nøjagtig den metode, du her bruger, for at
nedgøre mig. Synes du det er en rimelig diskussionform?

Jeg ved godt, at I i Norge i News bestandigt beskylder hinanden
for at være psykopater, idioter og løgnere og bruger masser af
nedsættende ord om hinanden, så du er sikkert 'vokset op' i en
anden diskussionskultur, hvor f.eks. fjernediagnoser anses for at
være et godt argument. Du har jo også opmuntret vor lille patruljefyr
til at gøre det samme.

Men i Danmark betragtes den slags som regel som mudderkastning
og hører til i mudderet, specielt når det køres systematisk. Folk
kan blive hidsige og skælde hinanden ud og så kan der godt springe
et par finker af panden, det har jeg det helt fint med. Men det, du
fremviser her, er ikke rimeligt.
--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Harald Mossige

Dato : 28-06-07 18:53

Vidal wrote:

> [...]
> henviser
> du mig til et norsk radioforedrag eller en eller anden bog, du

Din aksept av refferanser er ferdigdebattert.

> Ok?

> Det har jeg vist lært af dig. Du jamrer bestandigt over
> personangreb, men er dog selv en af de værste til at
> gå mod personen og ikke sagen.

Nå er du over i å diskutere person, ikke sak.

> Det kan dokumenteres!

> Den forstår jeg ikke helt. Er det når nogen nævner, hvad
> dine udsagn i yderste konsekvens betyder?

Du finner eksempler /i denne/ tråden.

> Dokumenter! Det er vel det mindste, jeg kan bede om.

Bare bed du. Du får først vise at du godtar og erkjenner dokumentasjon.

> Jamen så spred dog lyset, når du endeligt har set det.
Jeg ser ingen grund til å kverulere. Kanskje, viss du viser at du ønsker
seriøs diskusjon.

> [...]

fremdeles, men med en annen benevnelse.

> Jeg skal bevise, jeg ikke er psykopat, fordi du beskylder mig

Nei.
Vis du ikke /er/ psykopat, så er du istand til å lese den boken jeg har
vist deg, og du er istand til å skjønne hva som er problemet /for
omverdenen/ med psykopater. Da vil normale mennesker forsøke å endre
oppførselen /sin/.

> [...]
> bemærk, det er nøjagtig den metode, du her bruger, for at
> nedgøre mig. Synes du det er en rimelig diskussionform?

Så enkelt er det ikke Villy.

> [...]
> anden diskussionskultur, hvor f.eks. fjernediagnoser anses for at
> være et godt argument. Du har jo også opmuntret vor lille patruljefyr

På news har der alltid vert, der er, og der kommer alltid til å være
ekstremister av alle slag, i alle land, også Norge /og/ Danmark. Det er
news sin natur. Derfor er det leserens eget ansvar å vurdere det som
blir lest.

> [...]
> kan blive hidsige og skælde hinanden ud og så kan der godt springe
> et par finker af panden, det har jeg det helt fint med. Men det, du

Det kommer an på "brillene som leser".

HM

Fra : Vidal

Dato : 28-06-07 19:10

Fra : Harald Mossige

Dato : 28-06-07 19:48

Fra : Vidal

Dato : 28-06-07 21:08

> [...]

personangreb, så læs lige dine svar igennem.

Hint, du slår på dine evner til at stille psykopatdiagnosen,
indrømmer derefter det ikke er en seriøs diagnose, for så
at ende med at hævde den findes endnu, men hedder noget
andet.

Forklar mig så, nu da jeg ikke er psykopat mere, hvad er
min diagnose egentligt.
--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Harald Mossige

Dato : 28-06-07 21:43

Fra : Vidal

Dato : 28-06-07 21:53

Fra : Harald Mossige

Dato : 28-06-07 23:33

Vidal wrote:
> [...]
> mere? Er jeg holdt op med at være psykopat, men har fået
> en ny diagnose, der kaldes noget andet, endnu ikke oplyst

Når "fagfolk" gjev "sjukdommer" navn, så blir navnet oppbyggd etter
bestemte regler. Ein "sjukdom" fek navnet "psykopat", og det blei også
det folkelige navnet; symptomene var greie nok. Etter ei tid med nyare
kunskap og krangling / forhandling med "utlandet" blei der enighet om at
den faglige benevnelsen var "ukorekt" / "missvisande", derfor blei det
faglige /navnet/ endra. Symptona var dei same, og det folkelige navnet også.

Det blir som med "brumlebassen", kva skal vi kalla insektet, som på
norsk, "humle" som er navnet på insektet, men også navnet på ein urt /
plante, eller skal vi bruka det latinske navnet. Det folkelige navnet er
framleis det vanlige, insektet er det same uansett.

Beklager Villy. Det er leseforståelsen din som er mangelfull. Der kan
ikkje eg hje deg noko hjelp.

HM

Fra : N/A

Dato : 29-06-07 13:41

Fra : Vidal

Dato : 29-06-07 13:41

> [...]
> bestemte regler. Ein "sjukdom" fek navnet "psykopat", og det blei også
> det folkelige navnet; symptomene var greie nok.

Måske bruges ordet forskelligt, i Danmark betegnes psykopati som
en karakterafvigelse, ikke som en sygdom. Jeg kan se, du sætter
anførselstegn om 'sygdom' er det en afspejling af det forhold.
Det er kun i populærpsykologi, altså når journalister eller dagligt folk
bruger betegnelsen, der sniger sig sygdom ind i det. *)-se nederst

> [...]
> den faglige benevnelsen var "ukorekt" / "missvisande", derfor blei det
> faglige /navnet/ endra. Symptona var dei same, og det folkelige navnet

Kan du oplyse noget om, hvilken international betegnelse man
så bruger i Norge nu om dage? Er du enig med mig i, at dem,
der bruger det folkelige navn, oftes ikke aner, hvad de taler om?
Altså bruger ordet psykopat som et skældsord, fordi der knytter
sig nogle stærkt negative konnotationer til det?

> [...]
> plante, eller skal vi bruka det latinske navnet. Det folkelige navnet er
> framleis det vanlige, insektet er det same uansett.

Men så er psykopati stadig en sygdom i Norge? Eller er det kun
i din verden, den er det?

> Beklager Villy. Det er leseforståelsen din som er mangelfull. Der kan
> ikkje eg hje deg noko hjelp.

Jeg må erkende, jeg har nogle problemer med din formuleringer,
som jeg ofte finder forvirrede og ubegrundede. Måske går du
for meget i din egen verden og udvikler nogle formuleringer
eller problematikker, som folk 'udefra' måske ikke finder så
indlysende eller åbenbare, som du selv gør det? Eksemplificeret
i dette indlæg med at du fastholder psykopati som en sygdom,
men der findes mange andre eksempler i dine indlæg på det.

Kan du forklare, hvordan du ser forskellen mellem sygdom
og karakterafvigelse? Eller er jeg for dum og psykopatisk
til at forstå din mening om det?

Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard
-----------
Psykopati
-----------
*) psykiatrisk og juridisk betegnelse for en personlighedstype, præget
af følelsesmæssig impulsivitet, hæmningsløshed, viljesvaghed og lav
frustrationstærskel. Det er således ikke en sygdom, men en karakterafvigelse
fra sociale og kulturelle normer; opdages oftest ved overskridelse af
disse normer f.eks. i form af kriminalitet, vold, narkomani eller
perversioner.

Meget taler for, at psykopatien grundlægges i barndommen, specielt i
familier
med svage og inkonsekvente forældrefigurer, eventuelt skiftende forældre,
hvor barnet ikke har mulighed for at opbygge en moral (et over-jeg), der
kan styre dets adfærd som voksen. [...]

Behandling i form af langvarig og intensiv psykoterapi kan være påkrævet,
men er vanskelig at gennemføre."

Fra : Harald Mossige

Dato : 29-06-07 15:11

Vidal wrote:
> [...]
> Det er kun i populærpsykologi, altså når journalister eller dagligt folk
> bruger betegnelsen, der sniger sig sygdom ind i det. *)-se nederst

Når eg bruker anførseltegn, så bruker eg dei korekr, også etter dansk
norm. Det betyr ikkje at eg /aldri/ gjer feil.

> også.
>
> Kan du oplyse noget om, hvilken international betegnelse man
> så bruger i Norge nu om dage?

Det kan eg, men eg meiner at det er irelevant. Du er henvist til
literatur som forklarer fenomenet på eit såpassa høgt nivå at det er til
universitetsbruk. Det flueknulleriet som du nå ønsker å starta gidder eg
ikkje følga opp, fordi det er irelevant for problemet.

> Er du enig med mig i, at dem,
> der bruger det folkelige navn, oftes ikke aner, hvad de taler om?

Nei. Ein av Norges mest anerkjente psykiaterer, Bertold
Grynfeldt(mangler tysk tegnsett), innleder sine utredninger og
forklaringer i massemedia med å pressisera "den faglige korekte
betegnelsen", for deretter å bruka begrepet "psykopat" bidere i
samtalane. Som den kunskapsrike mannen han er, veit han at han må
tilpassa språket sitt slik at mottakeren skjønner budskapet.

Denne måten du nå benytter for å forsøke å avspora debatten er faktisk
beskrevet i "fagliteraturen". Eg gidder analysera det for deg. Den
kunskapen kan du søka sjølv.

> Altså bruger ordet psykopat som et skældsord, fordi der knytter
> sig nogle stærkt negative konnotationer til det?

Du tek feil Villy.
Det du nå forsøker, kallast "på godt dansk": "flueknulleri".

> Men så er psykopati stadig en sygdom i Norge? Eller er det kun
> i din verden, den er det?

Kva relevans har spørsmålet til kva?

> Jeg må erkende, jeg har nogle problemer med din formuleringer,
> som jeg ofte finder forvirrede og ubegrundede.

Eg godtek "forvirrande", men "ubegrunnede" er malplassert.

> Måske går du
> for meget i din egen verden og udvikler nogle formuleringer
> eller problematikker, som folk 'udefra' måske ikke finder så
> indlysende eller åbenbare, som du selv gør det?

Eg har full tillit til dei som gjev meg skryt (anerkjennelse) for
pressis og lettforståelig språk, har rett.

> [...]
>
> Kan du forklare, hvordan du ser forskellen mellem sygdom
> og karakterafvigelse? Eller er jeg for dum og psykopatisk

Dette flueknepperiet /er/ tydelig indikasjon på psykopatens eit
psykopatisk karaktertrekk; du forsøker å ungå hovedspørsmålet ved å
forvilla med uvesentlige detaljer.

> [...]
> kan styre dets adfærd som voksen. [...]
>
> Behandling i form af langvarig og intensiv psykoterapi kan være påkrævet,

Eg skjønner at du har klippa frå "ei bok". Men du unlet å nevna kva bok
du klypper frå. Det har med kvalitetsvurdering å gjera.

HM

Fra : Vidal

Dato : 29-06-07 20:29

> Når eg bruker anførseltegn, så bruker eg dei korekr, også etter dansk
> norm. Det betyr ikkje at eg /aldri/ gjer feil.

Jeg spurgte bare, om din brug af anførselstegn afspejlede,
at vi var enige.

> [...]
> universitetsbruk. Det flueknulleriet som du nå ønsker å starta gidder eg
> ikkje følga opp, fordi det er irelevant for problemet.

Jeg finder det vigtigt at fastlægge betydningen af ordet, når
det nu er din yndlingsbetegnelse for folk, du ikke kan lide
(og selvfølgeligt også når det nu er mig, og måske alle kristne
generelt(?), der bliver ramt af det)

Der er mange ekssempler på, du mener det sidst, dine udfald
mod kristne har jo ofte en meget generel karakter.

> [...]
> samtalane. Som den kunskapsrike mannen han er, veit han at han må
> tilpassa språket sitt slik at mottakeren skjønner budskapet.

Det var ligeså meget brugen af ordet 'sygdom' i forbindelse
med diagnosen psykopat, jeg refererede til.

> Denne måten du nå benytter for å forsøke å avspora debatten er faktisk
> beskrevet i "fagliteraturen".

Vil du give et link eller en forklaring?

> Eg gidder analysera det for deg. Den
> kunskapen kan du søka sjølv.

Så der mangler et 'ikke'? Du gider *ikke* analysere det?

> Du tek feil Villy.
> Det du nå forsøker, kallast "på godt dansk": "flueknulleri".

Du vil med andre ord ikke definere dine begreber, selv om
du bruger begrebet udenfor den autoriserede brug af ordet.
Nu skal vi bruge ordet i den "folkelige" betydning af ordet?

Du plejer jo ellers at være meget korrekt i dit udtryk og håner
folk, hvis de ikke bruger samme definitioner som dig. Men du
vil ikke give *din* betydning af ordet fra dig?

> Kva relevans har spørsmålet til kva?

Mit spørgsmål går på, i hvilken betydning bruger du ordet.

Bruger du det som et lidt ubestemmeligt skældsord eller bruger
du det i den videnskabeligt korrekte betydning? Eller mener du,
det er ligemeget, hvilken betydning, det bruges i? At hvad enten
det ene eller det andet, er det det samme?

> Eg godtek "forvirrande", men "ubegrunnede" er malplassert.

Hehe, ikke forvirrande, men forvirret. Forstår du forskellen på
brugen af de to former?

> Eg har full tillit til dei som gjev meg skryt (anerkjennelse) for
> pressis og lettforståelig språk, har rett.

Har du nogen eksempler på det? En henvisning? Eller er det
privatsfæren, du hentyder til?

> Dette flueknepperiet /er/ tydelig indikasjon på psykopatens eit
> psykopatisk karaktertrekk; du forsøker å ungå hovedspørsmålet ved å
> forvilla med uvesentlige detaljer.

Ok, det, at jeg gerne vil vide nøjagtig, hvad det er, du beskylder
mig for, er et psykopatisk træk i min karakter.

Der tegner sig et tydeligt billede af, hvor langt du vil gå for at sværte
mig til.

Du er i gang med et karaktermord godt hjulpet af en umoden,
forvirret ung mand.

> Eg skjønner at du har klippa frå "ei bok". Men du unlet å nevna kva bok
> du klypper frå. Det har med kvalitetsvurdering å gjera.

Ja undskyld. Det er Lademans leksikon. Det er måske ikke det
højst estimerede, men du er vel ikke i tvivl, om at definitionen er
korrekt? Vil du eventuelt fremlægge din definition?

I starten af indlægget opfordrer du mig til at bruge ordbog, hvis
jeg er i tvivl om ordets betydning, Det er jeg sådan set ikke, det
dit brug af ordet, jeg stiller spørgsmålstegn ved.
--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Harald Mossige

Dato : 29-06-07 22:24

Vidal wrote:
> [...]
> det nu er din yndlingsbetegnelse for folk, du ikke kan lide
> (og selvfølgeligt også når det nu er mig, og måske alle kristne

Villy, du lyg. Deg er den /eineste/ jeg åpent kar kallet psykopat.

> Der er mange ekssempler på, du mener det sidst, dine udfald
> mod kristne har jo ofte en meget generel karakter.

Villy, du lyver.

> Det var ligeså meget brugen af ordet 'sygdom' i forbindelse
> med diagnosen psykopat, jeg refererede til.

For den som har sukkersjuka, eller omverda , er det stort sett
likegyldig om sjukdommen er arva, medfødt eller utvikla gjennom livet.
Konsekvensene og behandlinga er den same.

> Vil du give et link eller en forklaring?

> Så der mangler et 'ikke'? Du gider *ikke* analysere det?

Stemmer.

> [...]
> folk, hvis de ikke bruger samme definitioner som dig. Men du
> vil ikke give *din* betydning af ordet fra dig?

Du er nå i ferd med å avspora debatten. Den metoden har du forsøkt å
bruka før. Første gonga lukkast du. Nå har eg lært.

> er
>
> Mit spørgsmål går på, i hvilken betydning bruger du ordet.

Beklager Villy. Det er ikkje svar på spørsmålet.

> Bruger du det som et lidt ubestemmeligt skældsord eller bruger
> du det i den videnskabeligt korrekte betydning?

Ja.
Gå tilbake til den literaturen du er tilvist, og les.

> Eller mener du,
> det er ligemeget, hvilken betydning, det bruges i? At hvad enten
> det ene eller det andet, er det det samme?

Kor mange fluer treng du for ei full utløysning?

> Hehe, ikke forvirrande, men forvirret. Forstår du forskellen på
> brugen af de to former?

Nynorsk ortografi for same ordet.

> Har du nogen eksempler på det? En henvisning? Eller er det
> privatsfæren, du hentyder til?

Det er frå personer med utdanning, høgare en oss to tilsaman. Men eg
beklager. Dokumentasjonen er "privat".

> Ok, det, at jeg gerne vil vide nøjagtig, hvad det er, du beskylder
> mig for, er et psykopatisk træk i min karakter.

(Fy så rotete eg formulerde meg.)
Neidå.
Du har fått den faglige henvisninga.

> Der tegner sig et tydeligt billede af, hvor langt du vil gå for at sværte
> mig til.

Gå til bake til starten av hovedtråden og les kva du presterer sjølv.
Samanhald det med det første og andre punktet i definisjonen i den
literaturen du er tilvist.

> Du er i gang med et karaktermord godt hjulpet af en umoden,
> forvirret ung mand.

Staker Villy, han gret krokodilletårer :-}

> [...]
> højst estimerede, men du er vel ikke i tvivl, om at definitionen er
> korrekt? Vil du eventuelt fremlægge din definition?

Du /er/ tilvist refferanse. Den refferansen er på universitetsnivå, og
den brukast i undervisninga ved universiteta i Norge.

HM

Fra : N/A

Dato : 29-06-07 15:11

Fra : Vidal

Dato : 28-06-07 12:40

> [...]

> kvitte deg med det på: Du må demonstrere overfor omverdenen at du ikke
> bærer psykopatens karakteristiske karaktertrekk.

Og i øvrigt har jeg ikke 'fået psykopatmærket'. Det er noget,
du bruger, når du synes, du er trængt i diskussionen. Så
griber du til den slags.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Harald Mossige

Dato : 28-06-07 18:56

Fra : Patruljen

Dato : 28-06-07 20:19

On 27 Jun., 21:15, "Vidal" <v...@webspeed.dk> wrote:
> [...]
> forklare dine egne ord?
>
> Men lad det være, så. Jeg vil hellere kaldes løgner af personer

Situationen er somend meget enkel. Du snklsger mig for at
diagnosticere. Men kan ikke finde en eneste diagnose.

Så du er en Løgner.

En løgnagtig fanatisk kristen. Flot Vidal.

Mvh. Niels Bruun.

Fra : Vidal

Dato : 28-06-07 21:21

> [...]

>Situationen er somend meget enkel. Du snklsger mig for at
>diagnosticere. Men kan ikke finde en eneste diagnose.

Altså er det mudderkastning. eller forklar dine karakteristikker.

> Så du er en Løgner.

Hehe, nej, bette patrulje.

> En løgnagtig fanatisk kristen. Flot Vidal.

En ud af tre, det var rigtig godt præsteret.
--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Patruljen

Dato : 28-06-07 20:38

On 27 Jun., 20:53, "Vidal" <v...@webspeed.dk> wrote:
> [...]
> forklare mine synspunkter for dig.

> Det er de fleste mennesker. Du er jo så velbevandret i psykologien,

Selvfølgelig er jeg stødt på adskillige voldspersoner. Og jeg kan da
også kun svare dig og Balle i samme tone, som je altid svarer
potientielt voldelige psykopater.

I kommer bare og forsøger hvad i må forsøge. Jeg skal somend fint
sørge for at i knækker nakken undervejs

Mvh. Niels bruun.

Fra : Vidal

Dato : 28-06-07 21:18

> [...]
> forklare mine synspunkter for dig.

> Selvfølgelig er jeg stødt på adskillige voldspersoner.

Har du ikke været ude med voldelige trusler på news?

> Og jeg kan da
> også kun svare dig og Balle i samme tone, som je altid svarer
> potientielt voldelige psykopater.

Er det diagnosen nu: potientielt voldelige psykopat?

Fra : Patruljen

Dato : 01-07-07 12:05

Fra : Vidal

Dato : 01-07-07 13:31

Fra : Patruljen

Dato : 01-07-07 12:06

On 28 Jun., 22:20, "Vidal" <v...@webspeed.dk> wrote:
> [...]
>
> meddelelsenews:1182952819.904396.268600@o61g2000hsh.googlegroups.com...

> Altså er det mudderkastning. eller forklar dine karakteristikker.

Jo. lille bondeknold. Du er en gemen løgner. Eller du fandt måske en
diagnose ?

Mvh. Niels bruun.

Fra : Vidal

Dato : 01-07-07 13:39

Patruljen wrote:

> [...]

Du vil ikke besvare direkte spørgsmål?

> Jo. lille bondeknold. Du er en gemen løgner. Eller du fandt måske en
> diagnose ?

Prøv nu at besvare spørgsmålet, er dine
"karakteristikker" mudderkastning eller diagnoser,
eller i din egen uforlignelige stil, simple løgne?

Det må du da kunne forholde dig til. Så enkle
spørgsmål kan du vel ikke brække nakken på?
--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Patruljen

Dato : 02-07-07 11:30

Fra : Patruljen

Dato : 02-07-07 11:36

On 1 Jul., 14:38, Vidal <v...@webspeed.dk> wrote:

> Du vil ikke besvare direkte spørgsmål?

Det ville klæde en god kristen, at besvare de spørgsmål, der er
stilletvedkommende, dig, før du stilles øvrige spørgsmål -

> Prøv nu at besvare spørgsmålet, er dine
> "karakteristikker" mudderkastning eller diagnoser,
> eller i din egen uforlignelige stil, simple løgne?

Du kaldte dem - diagnoser. Er de det Vidal eller er du en løgner ?

> Det må du da kunne forholde dig til. Så enkle
> spørgsmål kan du vel ikke brække nakken på?

Din nakke knækker før min. Svar på de spørgsmål, du har modtaget, før
du forvilder dig længere ud i dine fantasier. Vi holder os til det
enkle. Dvs et spørgsmål af gangen.

Er du en løgner eller blot en realitetsbenægtende fantast ?

Mvh. Niels Bruun.

Fra : Niels_Bruun@yahoo.dk

Dato : 04-07-07 13:49

wrote:

> Jamen du siger bare hvor jeg skal møde op og give dig et par slag.

Du kender min adresse. Du møder bare op, medbringende din lægtehammer.
Så må vi se, hvordan lægerne finder ud af at operere den ud af din
endetarm efterfølgende.
Det bliver da morsomt. Du er velkommen.

Mvh. Niels Bruun.