Fra : Jesus-loves-you

Dato : 19-06-07 12:21

"Jesus-loves-you" skrev

Sent: Sunday, May 13, 2007 CET 11:49, GMT 09:49
Subject: Led børnene i den rigtige retning - Was: Sex og kærlighed
6523 news:SaB1i.18$Zt4.15@news.get2net.dk

[ ... ]
> Bekræft barnets unikke værdi ved at tale *dets* kærlighedssprog, fremfor
> at tæve det sønder og sammen!

News:

=== citat start ===

DR1 s133 tir 19 jun (2007, CET) 09:40:33

00:26 (CET, red.)

Ombudsmand vil redigere Bibelen

Den norske børneombudsmand mener, at
bibelens ord om tugt er "legitimering
af vold", og opfordrer til, at ordet
slettes fra de kristnes hellige bog.

- At kirkens folk tager afstand fra
vold er en vigtig sejr i kampen mod
vold mod børn, siger børneombudsmand
Reidar Hjarmann til avisen Vårt Land.

Den norske biskop Laila Riksaasen Dahl
siger, at børneombudsmanden har
misforstået de bibelske begreber. Hun
henviser til, at "tugt" i den nyeste
bibeloversættelse fra 1978 kun findes i
det gamle testamente.

Hun roser dog børneombudsmanden for at
tage problemstillingen op.

=== citat slut ====

Øh ... Der findes mange måder at tugte på.

Personlig har jeg gudskelov ikke været udsat for fysisk overgreb i min
barndom.

Men eksempelvis kan psykiske overgreb, fx. et overdrevent
belønning-og-straf-system jo også give skade i form af fx. de såkaldte
*falske* skyld- og skam-følelser, som kan præge et menneske - in worst
case - igennem hele livet!

Her på nyhedsgruppen har vi desværre også engang haft et kedeligt eksempel
på direkte fysisk overgreb ifølge Villy Dalsgaards udsagn ...

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 19-06-07 12:51

"Jesus-loves-you" skrev
6621 news:L_Odi.24$%Z5.13@news.get2net.dk

[ ... ]
> [...]
>
> 12:59
> - "JA!"
>
> ... ned i *skraldespanden, apropos Esajas 42,8 (Ned med idolerne)!

En religion bliver jo IKKE mere rigtig af, at dets tilhængere flipper ud
med vold mig her-og-der og allevegne samt trusler (, herunder
Fatwa-dødsdommen på forfatteren Salmanm Rushdie)...

ET-Break:
(2007-06-19, Tuesday, CET 13:31:36, delay 0, GMT 11:31:36)
- "Amen."

Memory on:
6602 news:pbidi.107$3A5.96@news.get2net.dk

> Input Washington Square (Philadelphia) into WTC 911 picture, see ...

At Muhammed har begået denne sin *afslørende* brøler, dét kan vi andre jo
ikke gøre for, vel ?

Input memory:
4428 news:C3aYe.68450$Fe7.230701@news000.worldonline.dk

> [ ... He.4,12 ... ]

> Glæder mig at høre, Per. Personlig læser jeg heller ej 'Land og Folk' ...

Altså:
Hvis du ikke kan snuppe Land-og-Folk (eller hvad det nu kan være), så la'
vær' med at købe avisen!

Lev vel ...

-

Last file-OUTPUT:

File-number: 6622

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 19-06-07 13:12

"Jesus-loves-you" skrev
6622 news:HqPdi.25$Wa6.15@news.get2net.dk

[ ... ]
> [...]
>
> ET-Break:
> (2007-06-19, Tuesday, CET 13:31:36, delay 0, GMT 11:31:36)

You just can't blame the mirror, if Your face looking awful !!!

(This is *reality*.)

Leave this planet, al-Qaeda (and Your friends) - in the name of the Father!

DADDY-Break:
(2007-06-19, Tuesday, CET 14:02, GMT 12:02)
- "My son."

Yes, Heavenly Father...

14:02
- "I love you."