Jim Jones og Folkets Tempel
Fra : Peter

Dato : 18-06-07 19:37

TV sender mandag aften en dokumentarudsendelse om den katolske præst Jim
Jones. Samme var udover et tragisk masse-selvmord også kendt for at kunne
give folk store åndelige oplevelser. Selv sagde Jones "Mange af jer ser Gud
i mig"!.

Fra : Cyril Malka

Dato : 18-06-07 21:24

Peter wrote:

> TV sender mandag aften en dokumentarudsendelse om den katolske præst Jim
> Jones.

Jim Jones var ikke _katolsk_ præst.

--
Venligst,

Cyril

Det nye Testamente - fortæller man dig alt? : http://www.nytestamente.org/
.... Windows doesn't just crash - it opens a dialog box and lets you
press OK first.

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 18-06-07 22:22

Cyril Malka skrev:
> Jim Jones var ikke _katolsk_ præst.

Kom 30 min. for sent til at optage hele programmet da jeg først så
tråden nu. Holder et vågent øje med hvornår den evt. genudsendes...

Ellers må jeg sakse den fra Sputnik.

Henrik, Dianalund
Sikker kontaktformular til din hjemmeside: www.voupti.com/cs-formular
Prisen? *Kun* 7$ (knap 40,-)

Fra : Peter

Dato : 18-06-07 23:50

"Cyril Malka" <news@nytestamente.org> skrev i en meddelelse

> Jim Jones var ikke _katolsk_ præst.
> Venligst,

Cyril

Jo jo se selv her http://www.tagryggen.dk/show_article.php?num=341

Fra : Cyril Malka

Dato : 19-06-07 08:26

Peter wrote:

> Jo jo se selv her http://www.tagryggen.dk/show_article.php?num=341

"Tagryggen" kan næppe tages som seriøs kilde.

Mig bekendt har Jim Jones været på katolsk skole som barn, men han blev
uddannet "minister", altså protestansk. Bevægelsen var en protestansk
retning (som de fleste sekter).

--
Venligst,

Cyril

Det nye Testamente - fortæller man dig alt? : http://www.nytestamente.org/

.... If the enemy is in range, so are you.

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 19-06-07 09:57

Cyril Malka skrev:
> [...]
> Mig bekendt har Jim Jones været på katolsk skole som barn, men han blev
> uddannet "minister", altså protestansk. Bevægelsen var en protestansk

En bedre kilde er Rick Ross, og han beskriver også den "pæne start" med
arbejde til gavn for det omkringliggende samfund. Historien om hvad der
gik galt, og ledte til Jonestown kan læses her:
http://www.rickross.com/reference/jonestown/jonestown4.html

Øvrige info om sekten: http://www.rickross.com/groups/jonestown.html

Fra : Cyril Malka

Dato : 19-06-07 10:13

Henrik Vestergaard wrote:

> [...]
> arbejde til gavn for det omkringliggende samfund. Historien om hvad der
> gik galt, og ledte til Jonestown kan læses her:

Vi havde lavet en særudgave om dødens sekter, hvor vi havde behandlet
emnet i sin tid: http://etsectera.com/tidligere/20020930.html

Men det korte af det lange er, at Jim Jones var pastor, prtestansk
inspireret, gift havde barn m.m. og ikke var katolik :)

--
Venligst,

Cyril

Det nye Testamente - fortæller man dig alt? : http://www.nytestamente.org/
.... Conscience is what hurts when everything else feels good.

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 19-06-07 14:52

Cyril Malka skrev:
> Vi havde lavet en særudgave om dødens sekter, hvor vi havde behandlet
> emnet i sin tid: http://etsectera.com/tidligere/20020930.html

Det er rigtigt. Husker godt at have læst den, nu du nævner det.

> Men det korte af det lange er, at Jim Jones var pastor, prtestansk
> inspireret, gift havde barn m.m. og ikke var katolik :)

Jeps. Korrekt, naturligvis.

Links var også mere til de der skeptiske bevis-det drenge. At de så ikke
føler samme forpligtelse, skal jeg nok undlade at nævne....

Fra : Cyril Malka

Dato : 19-06-07 15:05

Goddag Henrik,

Henrik Vestergaard wrote:

> Jeps. Korrekt, naturligvis.
> Links var også mere til de der skeptiske bevis-det drenge. At de så ikke
> føler samme forpligtelse, skal jeg nok undlade at nævne....

No problema

--
Venligst,

Cyril

Det nye Testamente - fortæller man dig alt? : http://www.nytestamente.org/
.... Life is wonderful. Without it, you wouldn't know me.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 19-06-07 11:53

> TV sender mandag aften en dokumentarudsendelse om den katolske præst
> Jim Jones. Samme var udover et tragisk masse-selvmord også kendt for

Prøv at få styr på fakta!

JJ har *ALDRIG* været katolsk præst. For at kunne blive præst i den katolske
kirke kræves minimim et præsteseminar fra et katolsk pastoralcenter samt en
præstevielse af en biskop eller kardinal.

Claus

Fra : Peter B. P.

Dato : 21-06-07 17:35

Claus Tersgov <nospamnews@tersgov.dk> wrote:

> [...]
> kirke kræves minimim et præsteseminar fra et katolsk pastoralcenter samt en
> præstevielse af en biskop eller kardinal.

....samt at man synes at små drenge er søde... :D

--
regards , Peter B. P.
http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"We don't dial 911 - we dial .357".

Fra : struer

Dato : 10-07-07 21:41

On 21 Jun., 18:35, p...@DIESPAMMERSCUM.dk (Peter B. P.) wrote:

> ...samt at man synes at små drenge er søde... :D

den hænger vist under beltstedet og for egen regning

erik

Fra : Lyngeparabol-service

Dato : 10-07-07 22:38

"struer" <erikelarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> ...samt at man synes at små drenge er søde... :D

den hænger vist under beltstedet og for egen regning

erik

Overhovedet ikke det der ligner.
http://www.youtube.com/watch?v=VABSoHYQr6k

Fra : bæ9

Dato : 11-07-07 10:39

struer wrote:

> den hænger vist under beltstedet og for egen regning

der er vist meget der hænger på katolske præster.....

......undtagen når de er sammen med kordrengene...