Dagens år er 1995
Fra : Anglachel

Dato : 01-08-07 10:38

Ok så tager vi nogle år tilbage i tiden til 1995, hvor vi for en god ordens
skyld kan starte med altid lytteværdige Faith No More's "King For a day -
fool for a lifetime" album, her med "Evidence"
http://www.youtube.com/watch?v=PFYU0m3617E

Sædvanligvis anmelderroste PJ Harvey udkom med "To bring you my love" her
med "Long Snake Moan"
http://www.youtube.com/watch?v=SUpwSi2-Yv0

Radiohead udsendte the Bends her med "Black Star"
http://www.youtube.com/watch?v=0W5Uu64MM4k

Smashing Pumpkins udsendte "Mellon Collie and the infinite sadness" her med
"Tonight, tonight"
http://www.youtube.com/watch?v=EsZYqaSc4cU

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 01-08-07 11:10

Anglachel skrev:

> Ok så tager vi nogle år tilbage i tiden til 1995,

Det år kom Jethro Tull med "Roots to Branches".
http://en.wikipedia.org/wiki/Roots_to_Branches

Her live fra Santiago de Chile året efter:
http://www.youtube.com/watch?v=kUjRqQlLYLo

--
Herluf :·)

Fra : Peter Westh

Dato : 01-08-07 11:27

"Anglachel" <rune_[nospam]aagaard@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Ok så tager vi nogle år tilbage i tiden til 1995

Aphex Twin udgav det banebrydende album "I care because you do". Et af de
mest ekstreme numre er "Ventolin":
http://www.youtube.com/watch?v=XG4JqP3AnXo

Men jeg synes også denne amatørvideo til nummeret "ICC hedral" bør
fremhæves. Så vidt jeg kan se er billederne hente fra filmen "Pans
Labyrith", men de passer glimrende, og nummeret er fantastisk.
http://www.youtube.com/watch?v=X9PAB7v3SII

Efter Nine Inch Nails' succes med "Downward spiral" året før tegnede
oetus - NINs store inspirationskilde - kontrakt med Sony, som udgav "Gash".
Pladen solgte ikke godt, og Sony opsage kontrakten året efter. Her
"Verklemmt"
http://www.youtube.com/watch?v=eJUTi7nrZGo

Scott Walker vendte tilbage efter ni års tavhed med "Tilt". Desværre findes
"Farmer in the city" ikke på nettet, så her er en liveversion af et af de
mere enkle - men stadigvæk dybt deprimerende -numre, "Rosary"
http://www.youtube.com/watch?v=qKlsnDjv-EM

Og så debuterede Tricky med "Maxinquaye". Ponderosa:
http://www.youtube.com/watch?v=ekpn4mmv9L0

/P

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 01-08-07 13:07

On Wed, 1 Aug 2007 11:37:40 +0200, "Anglachel"
<rune_[nospam]aagaard@yahoo.com> wrote:

> [...]
>skyld kan starte med altid lytteværdige Faith No More's "King For a day -
>fool for a lifetime" album, her med "Evidence"

Jamen så tager vi det år, selv om jeg ikke lige kan se du har fået
det, men jeg kan jo mangle det indlæg.

1995 var det år, hvor Beatles (eller rettere deres pladeselskab)
startede med at ugve deres store "Anthology", men dem kender vi vist
alle, så jeg går videre med

Blues Mobile Band (et blues band fra Georgien) foærede mig deres album
"A New Day Yesterday". Jeg kan desværre kun finde "Marry Had A Little
Lamb" med dem fra 2005
http://www.youtube.com/watch?v=k6cDTTFzUBE

Hanne Boel gav os en "Dark Passion"

David Bowie kom med "1. Outside". Her er "Outside"
http://www.youtube.com/watch?v=LNs_JbUL1E4

Bob Dylan besøgte MTV og kom med albummet "Unplugged"

Meat Loaf sagde "Welcome To The Neighborhood". Her med "I'd Lie For
You (And That's The Truth)"
http://www.youtube.com/watch?v=RbdpXx-PHuM

Alanis Morissette stor hittede med "Jagged Little Pill" med bl.a. "You
Learn"
http://www.youtube.com/watch?v=Mri54t7YpKc
og "You Oughta Know"
http://www.youtube.com/watch?v=hbxNybJ1k0o

Nice Little Penguins var "Flying". Her fra Skanderborg
http://www.youtube.com/watch?v=ViBaoWObEM0

Oasis spurgte "(What's the story) Morning glory?". Derfra hittede de
med denne "Don't Look Back In Anger"
http://www.youtube.com/watch?v=D-ysg62GmFo
og ikke mindst Wonderwall"
http://www.youtube.com/watch?v=-7UnmoTK9bQ

Pink Floyd kom med deres blinkende dobbeltalbum "Pulse"

Queen kom med deres sidste album med Freddie Mercury "Made In Heaven",
her er titelnummeret
http://www.youtube.com/watch?v=UJCIbgi1M5k

The Rolling Stones gav os "Stripped". her er "Street Fighting Man"
http://www.youtube.com/watch?v=oBYx4Tt07cE
og næsten selvfølgelig med Bob Dylan's "Like A Rolling Stone"
http://www.youtube.com/watch?v=9tluNquD6vI

Moonjam og Sebastian kom med musikken til "Aladdin"

Shu Bi Dua kom med "Shu Bi Dua 15"

TV 2 opfordrede os alle til "Kys Bruden"
http://www.youtube.com/watch?v=RxZvLkrdopU

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Erik Gotfredsen

Dato : 01-08-07 13:28

Tav Falco's Panther Burns: The Shadow Dancer
Peter Dopita spillede på sav på
- Invocation of the Shadow Dancer
- Funnel of Love http://www.youtube.com/watch?v=uhQieMg5etg
- Sway

Fra : Peter Westh

Dato : 01-08-07 15:07

"Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.cykeldk> skrev i en meddelelse
> Jamen så tager vi det år, selv om jeg ikke lige kan se du har fået
> det, men jeg kan jo mangle det indlæg.

Det må du gøre, Anglachel har skam fået stafetten på reglementeret vis...

Men i øvrigt var det også i 1995, at Bowie endelig udgav en god plade igen,
nemlig "Outside", med "The Heart's filthy lesson"
http://www.youtube.com/watch?v=BLbxeY5y_xU

Og Björk udgav sit andet album "Post", med bl.a. "Isobel"
http://www.youtube.com/watch?v=lQP4UE241_0

Og så var der noget med Britpop - men det orker jeg slet ikke begynde på.

/P

Fra : Peter Westh

Dato : 01-08-07 15:13

"Peter Westh" <pwesth@fjern.hum.ku.dk> skrev i en meddelelse
> Men i øvrigt var det også i 1995, at Bowie endelig udgav en god plade
> igen, nemlig "Outside", med "The Heart's filthy lesson"
> http://www.youtube.com/watch?v=BLbxeY5y_xU

Godaw do, den havde du jo lige nævnt...

/P

Fra : Peter Westh

Dato : 02-08-07 09:39

"Peter Westh" <pwesth@fjern.hum.ku.dk> skrev i en meddelelse
> Og så var der noget med Britpop - men det orker jeg slet ikke begynde på.

Blur "The Great Escape", med "Country House"
http://www.youtube.com/watch?v=tfDzU7GrH50

Pulp "Different Class", med "Common People"
http://www.youtube.com/watch?v=F39RS3I0D0Y og "Disco 2000"
http://www.youtube.com/watch?v=61ThRHYFQvU

Og så noget fra den anden ende af verden, men lidt i samme ånd: Presidents
of the United States med "Peaches"
http://www.youtube.com/watch?v=19McuaPKjI8

/P

Fra : Anglachel

Dato : 02-08-07 07:45

"Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.cykeldk> skrev i en meddelelse

> David Bowie kom med "1. Outside". Her er "Outside"
> http://www.youtube.com/watch?v=LNs_JbUL1E4
>
> Bob Dylan besøgte MTV og kom med albummet "Unplugged"

Og stafetten går videre til Poul Erik Lindaa

Fra : Carsten Dettmaring

Dato : 01-08-07 14:23

"Anglachel" <rune_[nospam]aagaard@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Ok så tager vi nogle år tilbage i tiden til 1995

Ja, ud over det der allerede er nævnt kan jeg kun komme på
Velvet Underground med deres superboxsæt: "Peel slowly and see"
http://www.youtube.com/watch?v=1UpFGoJHwLI&mode=related&search=

VH
/Carsten

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 01-08-07 22:35

"Anglachel" <rune_[nospam]aagaard@yahoo.com> enriched usenet with:

> Ok så tager vi nogle år tilbage i tiden til 1995

The Rembrandts udgav Albummet L.P., hvor det helt store hit var:
I'll Be There For You
http://www.youtube.com/watch?v=qkrOlUV0P88

Nummeret var også kendingsmelodi på en forholdvis populær serie

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Now playing: Eurythmics - Miracle Of Love