Dagens år er 2007
Fra : Peter Westh

Dato : 30-07-07 23:09

news:ceksa35afn9h65hlv1a9e8rijokj1ebvm9@4ax.com...
> On Sat, 28 Jul 2007 13:25:43 +0200, Alex Linaa <www.linaa.com> wrote:
>

> Esben er åbenbart bortrejst.
> For tråden ikke skal gå helt i stå, giver jeg i stedet stafetten til:
> Peter Westh
>
> /Alex

Nå, jamen så har jeg valget mellem at gå til 1750, hvor Bachs "Kunst der
Fuge" blev udgivet posthumt (dyrk lige
http://www.youtube.com/watch?v=lyNy4EJsZqY - fantastisk, og sært som Glenn
Gould ligner Tom Waits), eller helt op i tiden, til i år. Jeg må hellere
vælge det sidste, for så kan jeg fremhæve den plade som jeg hører hele tiden
i disse dage:

Battles' debutalbum "Mirrored", som udkom i maj. Singles "Atlas" er vistnok
blevet lidt af et hit:
http://www.youtube.com/watch?v=IpGp-22t0lU

MVH

Peter

1941 Alex Linaa
1957 Erling Jensen
1958 Michael Meidahl Jensen
1959
1960 Michael lund
1961
1962 Lars Holst
1967 Herluf Holdt
1968 Herluf Holdt
1969 Michael Lund
1970 Herluf Holdt
1971 Poul Erik Lindaa
1972 Michael Lund
1973 Carsten Dettmaring
1974 Alex Linaa
1975 Per Beer Hansen
1976 Poul Erik Lindaa
1977 Michael Lund
1978 Dennis Nielsen
1979 Michael Lund
1980 Peter Westh
1981 Holst
1982 Broegger
1983 Thomas Jespersen
1984 Claus Skaarup
1985 Peter Brandt Nielsen
1986 Poul Erik Lindaa
1987 Lars Kyndi Laursen
1988 Poul Erik Lindaa
1989 Holst
1990
1991 Esben von Buchwald
1992 Broegger
1993 Per Beer Hansen
1994 Rasmus M. Jensen
1995
1996 Bjarne K.
1997 Peter Westh
1998 Erling Jensen
1999
2000
2001
2002 Peter Westh
2003
2004
2005 Alex Linaa
2006
2007 Peter Westh

Fra : Anglachel

Dato : 31-07-07 15:50

Grinderman med No pussy blues. Dejligt beskidt og diabolsk projekt fra Nick
Cave.
http://youtube.com/watch?v=AO_TjpoHOJc

Arcade Fire: "Neon Bible" her med "My body is a cage"
http://youtube.com/watch?v=Pyp34v6Lmcc

Arctic Monkeys: "Favorite Worrst Nightmare" her med "Do me a favour"
http://youtube.com/watch?v=y5AahFXSqz4

Fra : Peter Westh

Dato : 01-08-07 01:51

"Anglachel" <rune_nospammmingaagaard@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://youtube.com/watch?v=Pyp34v6Lmcc
>
> Arctic Monkeys: "Favorite Worrst Nightmare" her med "Do me a favour"

Eller Rune, som navnet vist er.

MVH

Peter

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 31-07-07 16:11

On Tue, 31 Jul 2007 00:09:25 +0200, "Peter Westh"
<pwesth@fjern.hum.ku.dk> wrote:

>"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i en meddelelse

>Nå, jamen så har jeg valget mellem at gå til 1750, hvor Bachs "Kunst der
>Fuge" blev udgivet posthumt (dyrk lige
>http://www.youtube.com/watch?v=lyNy4EJsZqY

Hmm, godt du ikke valgte det år, for så var jeg helt blank.
2007 er da lidt bedre, selv om det ikke er blevet til så meget, men
året er jo ikke slut endnu.

Everybody's Talking med "Talk Of The Town". Et dansk album a la
Traveling Wilburys. Her er "Everybody's Talking"
http://www.youtube.com/watch?v=sBe1wU9t08g

Jean Michel Jarre kom med albummet "TEO & TEA" Her er titelnummeret
med den originale tegnefilm dertil:
http://www.youtube.com/watch?v=a8vmA9RKjBk

Paul McCartney kan nok ikke huske så meget mere, i hvert fald siger
han "Memory Almost Full"
http://www.youtube.com/watch?v=LDOfzGOVbVE

Runrig udgav "Everything You See", her er nummeret "Year of the Flood"
http://www.youtube.com/watch?v=wy5a2MqOeco

OK, ikke meget, men hvad jeg har lagt mærke til.

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : -= JF =-

Dato : 31-07-07 16:14

Peter Westh skrev:

> Battles' debutalbum "Mirrored", som udkom i maj. Singles "Atlas" er vistnok
> blevet lidt af et hit:
> http://www.youtube.com/watch?v=IpGp-22t0lU

Det var dog noget totalt grimt musik - men enormt fængende!
Dem bli'r jeg nok nødt til at høre mere til.

De minder mig på en eller anden måde om 10cc's musik. Ikke at de to
bands lyder ens, men der er et eller andet?

--
Mvh. John

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 31-07-07 17:24

On Tue, 31 Jul 2007 17:14:29 +0200, -= JF =- <null@null.null> wrote:

>Det var dog noget totalt grimt musik - men enormt fængende!
>Dem bli'r jeg nok nødt til at høre mere til.
>
>De minder mig på en eller anden måde om 10cc's musik. Ikke at de to
>bands lyder ens, men der er et eller andet?

Jamen, så var det da passende, at du bidrager med noget du synes er
"pænt".

Fra : -= JF =-

Dato : 31-07-07 18:30

Poul Erik Lindaa skrev:

> Jamen, så var det da passende, at du bidrager med noget du synes er
> "pænt".

Tag du hellere en anden sukkermad... Den du har fat i nu er
tilsyneladende overpisset.

--
Mvh. John

Fra : Peter Westh

Dato : 31-07-07 17:30

"-= JF =-" <null@null.null> skrev i en meddelelse
> De minder mig på en eller anden måde om 10cc's musik. Ikke at de to bands
> lyder ens, men der er et eller andet?

Jeg får mindelser til flere halvfjerdserbands, såsom Sparks og Yes. 10cc -
hmm, ved ikke, det eneste med dem jeg kan huske er "I'm not in love", men de
må vel have lavet andet og mere...

/P

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-07 18:25

On Tue, 31 Jul 2007 18:30:03 +0200, "Peter Westh"
<pwesth@fjern.hum.ku.dk> wrote:

>10cc - hmm, ved ikke, det eneste med dem jeg kan huske er "I'm not in love", men de
>må vel have lavet andet og mere...

Wall Street shuffle
Life Is A Minestrone
Art For Art's Sake
I'm Mandy Fly Me
Good Morning Judge
Dreadlock Holiday

damn, der er jo rigtig mange hits jeg havde glemt der :)

/Alex

Fra : Ralph

Dato : 31-07-07 22:58

> [...]

På efterskole i Vivild havde vi et band der hed "The 11DD Show", med klar
henvisning til 10CC - i 1981. SJOVT.

--
Ralph

Fra : -= JF =-

Dato : 31-07-07 18:46

Peter Westh skrev:

> Jeg får mindelser til flere halvfjerdserbands, såsom Sparks og Yes. 10cc -
> hmm, ved ikke, det eneste med dem jeg kan huske er "I'm not in love", men de
> må vel have lavet andet og mere...

Årh mand De har lavet oceaner af hits - og lige så mange numre som
var skruet meget underligt sammen, og alligevel blev hits mod alle odds.

Gruppen bestod af fire personer, men var i realiteten to douer som
samarbejdede - men også i høj grad modarbejdede
Den ene halvdel brændte for det meget melodiøse, harmoniske og meget
'pæne' melodier, mens man med den andel halvdel egentlig aldrig vidste
hvordan nummeret ville ende...

Don't hang up: http://youtube.com/watch?v=DaEfAyEQNvk
I'm Mandy - Fly me: http://youtube.com/watch?v=YdTlusUWh0M
Donna: http://youtube.com/watch?v=AjWfX913BRQ
The things I do for love: http://youtube.com/watch?v=WKYpXiKRh8Y

Hvis jeg kun måtte lytte til ét enkelt band i et helt år, ville jeg være
meget i tvivl om jeg skulle vælge 10cc eller Beatles - men jeg tror nu
at det blev 10cc.
Jeg bliver ved med at høre nye ting i selv gammelkendte 10cc-numre!

--
Mvh. John

Fra : Peter Westh

Dato : 31-07-07 18:53

> Årh mand De har lavet oceaner af hits - og lige så mange numre som var
> skruet meget underligt sammen, og alligevel blev hits mod alle odds.
> [...]

Jeg kan godt huske dem allesammen fra dengang, nu jeg hører dem igen.

Hvis jeg skal pege på noget, der minder vagt om Battles, må det være
vokalproduktionen og så den antydning af absurd humor, der ligger og lurer
under overfladen.

/P

Fra : Carsten Dettmaring

Dato : 31-07-07 18:10

"Peter Westh" <pwesth@fjern.hum.ku.dk> skrev i en meddelelse
....2007..

Ja men så vil jeg bidrage med noget fra det jyske moderland
Dúné`s skive : we are in there you are out here
herfra dette
http://www.youtube.com/watch?v=qFjrY87WzZs

Patti Smith kom med "twelve", her må I så nøjes med et uddrag af koncerten
på Christiania 2007
http://www.youtube.com/watch?v=Wr9ttOkqq04

VH
/Carsten

Fra : Michael Lund

Dato : 31-07-07 20:30

Nummeret der burde have vundet det internationale melodi grand-prix Erikur
Hauksson - Valentine Lost http://www.youtube.com/watch?v=Qy4ZUQ655lE

Paul Potts udgav One Chance efter han vandt British got talents med sin
fantastisk flotte - Nessun Dorma http://www.youtube.com/watch?v=1k08yxu57NA

Mic.