Dagens år 1988
Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 23-07-07 12:53

Jamen, så må jeg jo prøve at finde en nyt år,

Tænke, tænke, tænke.....

Jo jeg vælger, tænke igen, jo 1988 og derfra kan jeg så nævne:

Peter Cetera kom med albummet "One More Story" hvorfra nummeret "One
Good Woman" stammer fra
http://www.youtube.com/watch?v=L0B_UDPYAz8

Tracy Chapman dukkede op ud af intet med numre som "Talkin bout a
revolution"
http://www.youtube.com/watch?v=SKYWOwWAguk
og "Fast Car"
http://www.youtube.com/watch?v=Orv_F2HV4gk

Crosby, Stills, Nash and Young levere the "American Dream"
Desværre kan jeg mærkeligt nok ikke finde noget fra den.

Dodo & the Dodo'es kom med deres andet album "Dodo & The Dodo'es 2"

Michael Falch sang om "De Vildeste Fugle"

Eddie Grant hittede med "Gimme Hope Jo'anna"
http://www.youtube.com/watch?v=j7EIhN1KSEM

Hall & Oates udgav "Ooh Yeah!" med nummeret "Talking All Night"

Bruce Hornsby and The Range sang om "Scenes From The Southside"

Mick Jagger var i "State Of Shock", men da det vist alle er
genindspillinger af ældre numre, vælger jeg her "Brown Suger" i en
version sammen med Tina Turner
http://www.youtube.com/watch?v=LnJBlqoW1z0

Jean-Michel Jarre mente det var tid til "Revolutions" her er en live
version af "Industrial Revolution"
http://www.youtube.com/watch?v=c9GtSa4xSgM

Johnny Hates Jazz Stillede tiden tilbage på "Turn Back The Clock"
http://www.youtube.com/watch?v=juAlj0MBVi0

C.V. Jørgensen sang om noget vi må håbe vi får, da vi ikke har haft
for meget sommer hidtil "Indian Summer"

Kim Larsen og Bellami sagde "Yummi Yummi"
http://www.youtube.com/watch?v=uzrjzOPyVkc

Level 42 stirrede mod solen "Staring At The Sun". Her er "Take A Look"
http://www.youtube.com/watch?v=7Of7QUmIvr4

Anne Linnet - "Jeg er jo lige her" med bl.a. "Forårsdag"
http://www.youtube.com/watch?v=BFi0e-4_WKo

Bobby McFerrin synes om "Simple Pleasures" og lavede en landeplage med
"Don't Worry, Be Happy"
http://www.youtube.com/watch?v=yjnvSQuv-H4

Miss B. Haven sang om "It.s Magic"

Moonjam udgav "Østen For Solen"

News fortalte om "Den Blå Kanal"

Rocazino ville "Sejle Med Dig"

The Sandmen - "Western Blood"
http://www.youtube.com/watch?v=FjW-kp5R9Rk

Sebastian udgav musikken til "Det Gode Menneske Fra Sezuan"

Supertramp kom med ders live album "Live '88" Her vælger jeg nummeret
"FRee As A Bird", som godt nok er fra albummet af samme navn fra 1987
http://www.youtube.com/watch?v=Bkv2SmmrNu0

Toto udgav "The Seventh One". Her er nummeret "Pamela"
http://www.youtube.com/watch?v=MMon7LzYLxQ

Traveling Wilburys kom med albummet "Traveling Wilburys, Vol 1". Her
er stor hittet "Handle With Care"
http://www.youtube.com/watch?v=CLipHoBSbJY

TV 2 var "Nærmest Lykkelig". Her er nummeret "Kys Det Nu (Det Satans
Liv)"
http://www.youtube.com/watch?v=E5xO3loQmkA

U2 kom ed et af deres (efter min mening) album og filmen dertil
"Rattle And Hum".
Da det mest består af ældre nmre, har jeg her valgt "Desire"
http://www.youtube.com/watch?v=wzvhFBazWWE

UB40 & Afrika Bambaataa udgav "Reckless"
http://www.youtube.com/watch?v=94I8jMp8LlY

Det blev en pæn række af 1988 musikken, nu er det så op til jer at
komme med tilføjelser.

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 23-07-07 13:15

Poul Erik Lindaa skrev:

> Jamen, så må jeg jo prøve at finde en nyt år,
> Tænke, tænke, tænke.....
> Jo jeg vælger, tænke igen, jo 1988 og derfra kan jeg så nævne:

Jeg tænker først og fremmest på den bedste udendørskoncert,
jeg nogensinde har hørt: Pink Floyd på Gentofte Stadion 31.
juli 1988. *Den gyngede* - det mærkedes, fra jorden, op gennem
fødderne, videre op gennem skelettet og lige ind i de 3 små bits
i hovedet.

Samme år kom dobbelt-cd'en "Delicate Sound Of Thunder":

http://www.youtube.com/watch?v=zrUKRpwPkPw

http://www.youtube.com/watch?v=2v240bYbbrM

--
Herluf :·)

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 23-07-07 13:54

Herluf Holdt, 3140 skrev:

> Samme år kom dobbelt-cd'en "Delicate Sound Of Thunder":

Glemte lige et link til nummeret "Sorrow":

http://www.evertube.com/videos/watch/njQtAC6EH8E/pink-floyd-sorrow.html

--
Herluf :·)

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 23-07-07 14:06

Herluf Holdt, 3140 wrote:

> Samme år kom dobbelt-cd'en "Delicate Sound Of Thunder":

Æv, skulle lige til at nævne den :D

Men ellers er der

Metallica - And Justice for all
Med numre som

One
http://youtube.com/watch?v=JwW9L_qzqp8
blackened
http://youtube.com/watch?v=8FkJIlCBoZI

Guns N Roses - GnR Lies
Med numre som

Patience
http://youtube.com/watch?v=pEzuC5UoM8g (monster fedt nummer)
Used to love her
http://youtube.com/watch?v=iCDw3TNV6ps
You're Crazy
http://youtube.com/watch?v=d1wmwud1DXQ
I øvrigt er de 2 førstnævnte skrevet og indspillet i én studiesession
sammen med nummeret One in a Million

Manowar - Kings of Metal
nok deres bedste album, med numre som

KIngs of metal
http://youtube.com/watch?v=ThIzo5FInn0
Heart of steel
http://youtube.com/watch?v=gJtVkiE6U4A (lyden er desv. ik så god)
THe crown and the ring
http://www.youtube.com/watch?v=e7ZEVcVws3c
hail and kill
http://www.youtube.com/watch?v=0afnWuLWydA
og ikke mindst
blood of the kings
http://www.youtube.com/watch?v=5EjCOvhW4w0 (tag jer ikke af den
vedhæftede video hehe)

Slayer - South of Heaven
Med numre som

Mandatory Suicide
http://www.youtube.com/watch?v=a444oGYCWmY
South of Heaven
http://www.youtube.com/watch?v=BwLtTa2trRs
Behind the Crooked Cross
http://www.youtube.com/watch?v=xaezOrQoxdk

Nick Cave and The Bad Seeds - Tender Prey
med numre som

The Mercy Seat
http://www.youtube.com/watch?v=6Q7amoKYFCc
http://www.youtube.com/watch?v=cPhUQUDe_jw (i en lidt langsommere udgave)

Up Jumped the Devil
(ik til at finde)

Deanna
http://www.youtube.com/watch?v=X8wMK6ipfFs

Fra : Carsten Dettmaring

Dato : 23-07-07 14:49

"Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.cykeldk> skrev i en meddelelse
> Jamen, så må jeg jo prøve at finde en nyt år,
>
> Jo jeg vælger, tænke igen, jo 1988

Der kom et par gode opsamlingsalbum bl.a dette

Jethro Tull: 20 years of Jethro Tull - et 3 dobbelt CD sæt med guf, jeg
synes I skal have lov at høre den karismatiske Ian Anderson
i dette klip - hvor han nærmest virker lettere gal . Det er et af mine
bedste klip fra "tuben"
http://www.youtube.com/watch?v=toHlMD50eYY

Og dette

Dire Straits: Money for Nothing

http://www.youtube.com/watch?v=yQoZmYUuvXw

Og en jeg faktisk har ledt efter -og et regulært album:

Jerry Garcia: Almost acoustic, den kan jeg ikke hitte noget fra, selv på
amazon kan man ikke høre klip
http://www.amazon.co.uk/Almost-Acoustic-Jerry-Garcia/dp/B000024I47/ref=sr_1_2/202-5543987-2354202?ie=UTF8&s=music&qid=1185197944&sr=8-2

Nå, det var lige hvad jeg kunne komme på
God lytning
VH
/Carsten

Fra : Michael Lund

Dato : 23-07-07 19:40

"Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.cykeldk> skrev i en meddelelse
> Jamen, så må jeg jo prøve at finde en nyt år,
>
> Tænke, tænke, tænke.....
>
> Jo jeg vælger, tænke igen, jo 1988

Fra 1988 vil jeg især fremhæve:

Robert Cray med den fremragende Don't be afraid of the dark
http://www.youtube.com/watch?v=kNeKhmsZvTk

Van Morrison gik sammen med en anden legendarisk irsk gruppe The Chieftains
og udgav Irish Heartbeat, hvorfra man her kan høre The star of county down
http://www.youtube.com/watch?v=0xio-RNBIA4

Bobby McFerrin kom med sin fantastiske Don't worry, be happy
http://www.youtube.com/watch?v=yjnvSQuv-H4

Tanita Tikaram udgav Twist in my sobriety
http://www.youtube.com/watch?v=12LFc9ANdms

A-ha udsendte albummet Stay on these roads, hvorfra jeg har valgt Touchy
http://www.youtube.com/watch?v=8k2iDsDcjoA

I endnu et dansk forsøg på gennembrud i udlandet, genudgav Gangway albummet
Sitting in the park (nu med tilføjelsen again). Herfra My girl and me
http://www.youtube.com/watch?v=4JqEa9wAR68

Mic.

Fra : Carsten Dettmaring

Dato : 23-07-07 20:55

"Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.cykeldk> skrev i en meddelelse
> Jamen, så må jeg jo prøve at finde en nyt år,

Herbie Hancock

Her i et nummer ved Montreux Jazz Festival 1988
http://www.youtube.com/watch?v=ZTnKvJh-NZQ

Bob Dylan og Neil Young sammen, her også fra en koncert i 1988
http://www.youtube.com/watch?v=FFftLecd0I8

Og af den mere kuriøse:
Harry Belafonte !! Live med 2 numre fra "Paradise in Gazankulu" Optaget i
Holland 1988
http://www.youtube.com/watch?v=B8s5UNYG-vo

VH
/Carsten

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 23-07-07 23:29

> [1988]

Mike Stern - Time In Place (1988)
Michael Brecker - Don't Try This At Home (Impulse, 1988)

Her spiller de to sammen ved Newport Jazz Festival sidst
i 1980'erne. (Mike Brecker: Tenor/EWI - Mike Stern: Guitar).
Original Rays:
http://www.youtube.com/watch?v=gqgT2aqFoGk

Peter Bastian (fagot og klarinet) og Stig Møller (guitar)
indspillede en cd med stille musik, beregnet til afspænding,
m.m.: "Forest Walk". - (Ingen video fundet).

Keith Jarrett - Paris Concert (Solo) (ECM, 1988)
(ingen video fundet, men her er noget fra solokoncerten
i Tokio, 1987):
http://www.youtube.com/watch?v=L4NMU3A0eco&NR=1

--
Herluf :·)

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 24-07-07 10:28

On Mon, 23 Jul 2007 13:53:11 +0200, Poul Erik Lindaa
<poulerik@lindaa.cykeldk> wrote:

>Jamen, så må jeg jo prøve at finde en nyt år,
>
>Tænke, tænke, tænke.....
>
>Jo jeg vælger, tænke igen, jo 1988 og derfra kan jeg så nævne:

Jeg giver hermed stafetten videre til Esben von Buchwald, bare fordi
han har gjort mig nysgerrig om, hvad det er han vil bigrage med.

1941 Alex Linaa
1958 Michael Meidahl Jensen
1959
1960 Michael lund
1961
1962 Lars Holst
1967 Herluf Holdt
1968 Herluf Holdt
1969 Michael Lund
1970 Herluf Holdt
1971 Poul Erik Lindaa
1972 Michael Lund
1973 Carsten Dettmaring
1974 Alex Linaa
1975 Per Beer Hansen
1976 Poul Erik Lindaa
1977 Michael Lund
1978 Dennis Nielsen
1979 Michael Lund
1980 Peter Westh
1981 Holst
1982 Broegger
1983 Thomas Jespersen
1984 Claus Skaarup
1985 Peter Brandt Nielsen
1986 Poul Erik Lindaa
1987 Lars Kyndi Laursen
1988 Poul Erik Lindaa
1989 Holst
1990
1991
1992 Broegger
1993 Per Beer Hansen
1994 Rasmus M. Jensen
1995
1996 Bjarne K.
1997 Peter Westh
1998 Erling Jensen
2002 Peter Westh

Fra : -V-

Dato : 24-07-07 13:04

On 23 Jul., 15:06, Esben von Buchwald <find....@paa.google> wrote:
> Manowar - Kings of Metal
> nok deres bedste album, med numre som
>
> Kings of metal http://youtube.com/watch?v=ThIzo5FInn0

Hallelujah!
Hvor er det dog skønt!

> Slayer - South of Heaven
> [...]

Selv om den plade nok er en smule ugleset blandt mange Slayerfans, så
synes jeg faktisk at det er en af deres bedste.

Maiden hittede med en konceptplade og The Evil That Men Do:
http://www.youtube.com/watch?v=yynDQahfnfY

Og glem ikke Testaments Discipels of the Watch: http://www.youtube.com/watch?v=uixA1i34hOg

Judas Priests Ram It Down (her med et kopiband): http://www.youtube.com/watch?v=5-14O5XQQVw

Min første oplevelse med Yngwie, Rising Force: http://www.youtube.com/watch?v=eC4qhD8BOk0

Who-haa!

-V-

-V-

Fra : Per Hagemann

Dato : 25-07-07 01:41

"Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.cykeldk> skrev i meddelelsen

> Jo jeg vælger, tænke igen, jo 1988

Lidt forsinket et par erindringsværdige numre fra det år.

Beach Boys med Mike Love i spidsen fik via filmen Cocktail et hit med
Kokomo:

http://youtube.com/watch?v=rbcHRLEYTl8

Melodi Grand Prix blev vundet af Schweiz, som stillede op med den unge
canadier og nummeret Ne Partez Pas Sans Moi:

http://youtube.com/watch?v=yZzb_PtXEyE