Away in a manger / I en stald og en krybbe
Fra : Peter Westh

Dato : 19-07-07 17:35

Kære gruppe,

Et salmespørgsmål. Min datter har fået en melodi på hjernen via en
udenlandsk bønefilm. Det er den populære engelske salme, "Away in a manger",
se http://en.wikipedia.org/wiki/Away_in_a_Manger

Jeg har ladet mig fortælle - og Google synes ast bekræfte - at der findes
en dansk tekst til salmen, med titlen "I en stald og en krybbe". Men den er
ikke i min udgave af salmebogen, og ejheller på nettet.

Er der nogen der kender den danske tekst?

p.f.tak

Peter

Fra : Ole Damgaard

Dato : 20-07-07 11:15

On 19 Jul., 18:34, "Peter Westh" <pwe...@fjern.hum.ku.dk> wrote:
> [...]
> ikke i min udgave af salmebogen, og ejheller på nettet.
>
> Er der nogen der kender den danske tekst?

Der findes flere oversættelser osse af denne julesang. Men du må altså
en tur på biblioteket for at finde dem.
Kaj Nielsen har lavet en udgave, der hedder En Stald og en Krybbe.
Erling Møllehave: I Krybbe i Stalden.
Eva og Bo Holten: Derude i Stalden
Annelise Bredsdorff: Krybbesang¨

mvh ole

Fra : Peter Westh

Dato : 20-07-07 11:42

"Ole Damgaard" <odg@dr.dk> skrev i en meddelelse
>Der findes flere oversættelser osse af denne julesang. Men du må altså
>en tur på biblioteket for at finde dem.

Tusind tak for hjælpen.

>Erling Møllehave: I Krybbe[n] i Stalden.

Den ligger nu her: http://www.garpkristiansen.dk/5494218

MVH

Peter

Fra : Peter Westh

Dato : 20-07-07 11:46

"Peter Westh" <pwesth@fjern.hum.ku.dk> skrev i en meddelelse

> Den ligger nu her: http://www.garpkristiansen.dk/5494218

Men det er da godt nok en fæl tekst - ikke lige den form for teologi jeg
ønsker at indprente i min datter! Måske er nogle af de andre versioner
bedre.

/P