Dagens år 1970
Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 18-07-07 22:54

Tak til Carsten Dettmaring for stafetten.

Hvor heldigt at et af mine "gode år" stadig var ledigt, nemlig:

- - *1970* - -

Jeg lægger ud med et af Jimi Hendrix's forrygende live-numre
fra pladen "Band Of Gypsys": "Machine Gun"
http://www.youtube.com/watch?v=TV74PsUo1dc

og
Grand Funk Railroad - (live in Ohio 1970):
http://www.youtube.com/watch?v=qetmhNCxB18

og
Black Sabbath - Paranoid - (live in Paris 1970):
http://www.youtube.com/watch?v=_aIhh9nFYv4

- mens jeg leder efter YouTube-links (eller lignende) til:

The Band - Stage Fright
John Cale & Terry Riley - Church Of Anthrax
Crosby, Stills, Nash and Young - Deja Vu
Miles Davis - Jack Johnson
Grateful Dead - American Beauty
Iron Butterfly - Metamorphosis
Moody Blues - A Question Of Balance
John Phillips - Captain
Jean-Luc Ponty - King Kong
Santana - Abraxas
Woodstock (soundtrack)
Frank Zappa - Chunga's Revenge
Frank Zappa - Weasels Ripped My Flesh

--
Herluf :·)

Fra : Claus Skaarup

Dato : 19-07-07 00:00

> Tak til Carsten Dettmaring for stafetten.
>
> Hvor heldigt at et af mine "gode år" stadig var ledigt, nemlig:
>
> - - *1970* - -

Jeg var godt nok minus 5 menn alligevel ...

DionneWarwick med Bacharach nummeret I'll never fall in love again
http://www.youtube.com/watch?v=VTV6QnPMMp8

Et godt Creedence or med bl.a. Who'll stop the rain og
http://www.youtube.com/watch?v=40XYOaMS9D4

Fed funk: http://www.youtube.com/watch?v=i8zZZFRCePU

John Lennon med Instant Karma http://www.youtube.com/watch?v=EqP3wT5lpa4

Ja knægten havde talent. Det må man give ham. Og så er det et fedt nummer:
Jackson 5 http://www.youtube.com/watch?v=IafScvFdArQ

A propos knægte med talent: http://www.youtube.com/watch?v=8o1KyrA1At4

Jeg er også ret tosset med denne her med Freda Payne:
http://www.youtube.com/watch?v=D-tpVZUzElE

Og så lidt rock. Her Free fra Isle of Wight
http://www.youtube.com/watch?v=attWwz0u0HA

The thrill is gone? Næh, den er her endnu. Her fra 1986
http://www.youtube.com/watch?v=7wYeUq2RKLg

Nåh ja. Så er der lige den her: http://www.youtube.com/watch?v=sbFEnoITiWE

Og a ku blyw' ve - men jeg sal også i seng en gang.

Mvh. Claus

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 19-07-07 14:29

Claus Skaarup wrote:

> Og så lidt rock. Her Free fra Isle of Wight
> http://www.youtube.com/watch?v=attWwz0u0HA

hehe... hvad sker der liiiige for forsangeren mikrofon...

Rasmus --- Bo M. Mogensen om det binære talsystem:
"jeg har set det før og kommer til at se det igen - det er venstre
ointeret propoganda "

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 19-07-07 07:25

Herluf Holdt, 3140 skrev:

> - - *1970* - -

> [...] leder efter YouTube-links (eller lignende) til:

> Crosby, Stills, Nash and Young - Deja Vu

"Carry On" - Der er ikke meget at kigge på, men det er vist
lyden fra selve Deja Vu-pladen fra 1970, hvor de fire unge
mænd stadig kunne synge pæn, flerstemmig skønsang:
http://www.youtube.com/watch?v=g7EgsNfzsy4

> The Band - Stage Fright

Kan kun finde YouTube-link til den evindelige afskeds-koncert-film.
Her er i stedet et amazonlink til pladen. Tryk på _Listen to samples_
http://www.amazon.com/Stage-Fright-Band/dp/B00004W50Z

> Grateful Dead - American Beauty

Fed plade. Prøv at se på billedet af coveret, om du kan læse noget
andet end "Beauty":

<
http://www.amazon.com/American-Beauty-Grateful-Dead/dp/B00007LTIL/ref=pd_lpo_k2_dp_k2a_2_img/002-2672021-9740861

Her er søreme vistnok et klip fra 1972-koncerten i København:
Truckin:
http://www.youtube.com/watch?v=vPNgjA4i6gM

> Moody Blues - A Question Of Balance

Question:
http://www.youtube.com/watch?v=pwFOX4lEvX0

> Frank Zappa - Weasels Ripped My Flesh

Ingen YouTube, men tryk på _Listen to samples_
http://www.amazon.com/Weasels-Ripped-Flesh-Mothers-Invention/dp/B0000009S6

http://www.amazon.com/Chungas-Revenge-Frank-Zappa/dp/B0000009S8

> Santana - Abraxas

Samba Pa Ti - live i Dortmund - ti år senere:
http://www.youtube.com/watch?v=THSeSWkbO38

> Woodstock (soundtrack, 1970)

Her er Sha Na Na fra deres optræden på Woodstock i 1969:
http://www.youtube.com/watch?v=wgfgZMheHPA

P.s.
Jeg prøver stadig at finde YouTube-links (eller lignende)
med nogle af disse udgivelser fra 1970:

--
Herluf :·)

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 20-07-07 09:22

Herluf Holdt, 3140 skrev:

> Question:
> http://www.youtube.com/watch?v=pwFOX4lEvX0

Her er et par links til det nummer, der (foruden det helt vilde
coverbillede) fik mig til at købe lp'en i sin tid: "Melancholy Man".
Det ligger måske lige på grænsen mellem "sødsuppe" og fed,
symfonisk rock - men her er "Melancholy Man":

Lyd fra pladen:
http://www.youtube.com/watch?v=-WiLsB-SOUY

Live fra Japan (1974):
http://www.youtube.com/watch?v=SVSYp_nidX8

Her ses hele billedet fra pladeomslaget:
http://www.connollyco.com/discography/moody_blues/questionlp_hi.jpg
Og lidt mere om pladen:
http://www.connollyco.com/discography/moody_blues/question.html

--
Herluf :·)

Fra : Carsten Dettmaring

Dato : 19-07-07 07:36

> Tak til Carsten Dettmaring for stafetten.
>
> Hvor heldigt at et af mine "gode år" stadig var ledigt, nemlig:
>
> - - *1970* - -

Ja, det er godt år
Who: Live at Leeds - her dog i en optagelse fra 67 med "substitute", der jo
er på Live At Leeds
http://www.youtube.com/watch?v=x9UWKbP6qEA

Janis Joplin: Pearl
Her den forrygende live-optagelse fra Woodstock
http://www.youtube.com/watch?v=QgkpUkrP_rM

Creedence Clearwater Revival: Cosmos`s factory
med nummeret - her dog i en yngre udgave
http://www.youtube.com/watch?v=K7YgP_383wM

Cat Stevens: Tea for thillerman - herfra klassikeren Wild World
http://www.youtube.com/watch?v=DHXpnZi9Hzs

Deep Purple med hvad jeg mener er deres bedste: In Rock - herfra den
udødelige Child in Time:
http://www.youtube.com/watch?v=1KnTAdfdcWI

Beatles: efter mange ommix kom endelig Let It Be i 1970
http://www.youtube.com/watch?v=67J_66hdN-I&mode=related&search=

Af dansk musik - kan jeg lige komme på Alrune Rod, som jeg i øvrigt lytter
til endnu, med skiven : Hej Du, men det kan "tuben" ikke hitte

Det var så lige hvad jeg nåede
VH
/Carsten

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 19-07-07 14:44

Carsten Dettmaring wrote:

> Af dansk musik - kan jeg lige komme på Alrune Rod, som jeg i øvrigt
> lytter til endnu, med skiven : Hej Du, men det kan "tuben" ikke hitte

hehe... i 1970 vist stadig med "min første guitarlærer"

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-07 10:39

"Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> wrote in message
> Hvor heldigt at et af mine "gode år" stadig var ledigt, nemlig:
>
> - - *1970* - -

I 1970 udkom et nummer på single, som jeg stadig lytter til, nemlig Ache's
"Shadow Of A Gypsy"
Jeg kunne ikke finde det på youtube, men selve året er beskrevet her på
deres egen hjemmeside: http://www.achesite.dk/ache1970.htm, og man kan finde
sangen her: http://www.achesite.dk/music/
Dansk musik i særklasse, også selv om det er en delvis klon af Procul
Harrum.

/Alex

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 19-07-07 12:00

On Wed, 18 Jul 2007 23:53:55 +0200, "Herluf Holdt, 3140"
<herlufholdtFJERN@privat.dk> wrote:

>Tak til Carsten Dettmaring for stafetten.
>
>Hvor heldigt at et af mine "gode år" stadig var ledigt, nemlig:
>
> - - *1970* - -

Ja 1970 var et rigtigt godt år. Se her

Alrune Rod Sang "Du Taler Og Si'r"

Fleetwood Mac - "Kiln House". Et album med inspiration fra Carl
Perkins "This Is The Rock", Buddy Holly "Buddy's Song", Chuck Berry og
Little Richard "Hi Ho Silver" og Elvis "Blood On The Floor". Da jeg
ikke kan finde noget fra albummet er her er Danny Kirwan som kom med i
Fleetwood Mac i 1970, "Blues Song", hvor han brugte Fleetwood Mac som
backing,
http://www.youtube.com/watch?v=ekNPrG4CPC8

Robert Gordon udgav "Fresh Fish Special" med bl.a. "The Way I Walk"
http://www.youtube.com/watch?v=Exu4SECBJaY
og "Fire"
http://www.youtube.com/watch?v=oOoP6REXVBg

Pan kom med "Lady Of The Sand"

Paul Simon og Art Garfunkel kom med "Bridge Over Troubled Water", som
vel næppe kræver yderligere presentation. Her er dog "Bridge Over
Troubled Water"
http://www.youtube.com/watch?v=sbFEnoITiWE
og "The Boxer"
http://www.youtube.com/watch?v=tywEnVjPUUQ

Pink Floyd leverede "Atom Heart Mother"
http://www.youtube.com/watch?v=EuaByZmcRGA

Røde Mor kom med "Lil Johnnys Mund"

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Michael Lund

Dato : 19-07-07 15:23

"Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.cykeldk> skrev i en meddelelse
> On Wed, 18 Jul 2007 23:53:55 +0200, "Herluf Holdt, 3140"
>
> Robert Gordon udgav "Fresh Fish Special" med bl.a. "The Way I Walk"
> [...]

Der er du godt nok 8 år for tidlig på den

Fresh fish special er fra 1978.

Mic.

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 19-07-07 15:41

On Thu, 19 Jul 2007 16:22:55 +0200, "Michael Lund" <miclu@mail.dk>
wrote:

>"Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.cykeldk> skrev i en meddelelse

>Der er du godt nok 8 år for tidlig på den
>
>Fresh fish special er fra 1978.

Du har ret. Tog det blot fra min database, som henter oplysningerne
fra nettet, men... Det gør nu ikke pladen ringere.

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 19-07-07 20:02

On Thu, 19 Jul 2007 13:00:29 +0200, Poul Erik Lindaa
<poulerik@lindaa.cykeldk> wrote:

>Ja 1970 var et rigtigt godt år. Se her

Faldt lige over en mere.

Don Fardon nåede 3. pladsen i England med "Indian Reservation"
Her dog en senere version med Pual Revere and the Raiders.
http://www.youtube.com/watch?v=ncIWBN8lgT4

Fra : Michael Lund

Dato : 19-07-07 18:38

> Tak til Carsten Dettmaring for stafetten.
>
> Hvor heldigt at et af mine "gode år" stadig var ledigt, nemlig:
>
> - - *1970* - -

Den Britiske comedy act duo The Pipkins udgav Gimme' Dat Ding
http://www.youtube.com/watch?v=z31laiT2OUE. De delte forøvrigt deres første
album med Sweet som dermed også debuterede, således at de hver havde én
side.

George Harrison udgav sit mesterværk All things must pass, hvorfra jeg har
valgt My Sweet Lord http://www.youtube.com/watch?v=95LFNe3Uw-w her i en
udgave fra Bangla Desh koncerten.

Doors kom med Morrison Hotel og ét af højdepunkterne var Waiting for the sun
http://www.youtube.com/watch?v=yj5WvpkYHz0

Som det allerede er nævnt kom Deep Purple med In Rock, men de udsendte også
en single der ikke var inkluderet og som i dag stadig er en vigtig del af
deres show - Black Night http://www.youtube.com/watch?v=xsJb9VrMP3E

Vi kommer vel heller ikke ud over den ultimative sommersang. Mungo Jerry -
In the summertime http://www.youtube.com/watch?v=bdkcB5fOCSQ

Mic.

Fra : Carsten Dettmaring

Dato : 19-07-07 22:02

> Hvor heldigt at et af mine "gode år" stadig var ledigt, nemlig:
>
> - - *1970* - -

Her lige på falderebet: Et opsamlingsalbum med den engelske supergruppe
Cream: Live Cream
Hør et Cream nummer her
http://www.youtube.com/watch?v=FI8SUc2SV4k

Og sov godt...Tak for i dag, og gud i himlen hvor dukker der mange minder op
sådan en dag..tak for det allesammen?
Og lige til Lindaa: Hvad er det for en database du har skrevet om? Er det
noget der er tilgængeligt?
VH
/Carsten

Fra : Michael Lund

Dato : 19-07-07 22:20

"Carsten Dettmaring" <dettmaring@fjerndettemail.dk> skrev i en meddelelse

> Og lige til Lindaa: Hvad er det for en database du har skrevet om? Er det
> noget der er tilgængeligt?

Jeg vil gætte på det er CDDB eller Gracenote som den vist også hedder nu
http://en.wikipedia.org/wiki/CDDB.

Mic.

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 19-07-07 23:49

On Thu, 19 Jul 2007 23:01:46 +0200, "Carsten Dettmaring"
<dettmaring@fjerndettemail.dk> wrote:

> [...]
>sådan en dag..tak for det allesammen?
>Og lige til Lindaa: Hvad er det for en database du har skrevet om? Er det

Hej

Jeg bruger et program der hedder Music Collector, hvor jeg kan lægge
en CD i et drev i computeren. Den kan så scanne den og finde
oplysningerne på nettet. Den henter oplysninger flere steder fra.
Du kan se mere på hjemmesiden
http://www.collectorz.com/music/

Du kan se på min hjemmeside "lindaa.eu" under "Interesser" "Musik" "Se
min musiksamling"

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 20-07-07 00:54

Carsten Dettmaring skrev:

> [...]

> Og sov godt...Tak for i dag, og gud i himlen hvor dukker der
> mange minder op sådan en dag..tak for det allesammen?

Tak i lige måde. Stafetten giver jeg videre til *Claus Skaarup*,
som kom med mange gode links og ikke mindst huskede at få
noget rigtig *blues* med - The Thrill is Gone - med B. B. King &
vennerne - Eric Clapton, Paul Butterfield, Phil Collins ...

Her er den ajourførte liste. Man må vist også gerne sende
flere indlæg til de tidligere tråde, hvis man falder over noget,
der skulle med.

1941 Alex Linaa
1958 Michael Meidahl Jensen
1959
1960 Michael lund
1961
1962 Lars Holst
1967 Herluf Holdt
1968 Herluf Holdt
1969 Michael Lund
1970 Herluf Holdt
1971 Poul Erik Lindaa
1972 Michael Lund
1973 Carsten Dettmaring
1974 Alex Linaa
1975 Per Beer Hansen
1976 Poul Erik Lindaa
1977 Michael Lund
1978 Dennis Nielsen
1979 Michael Lund
1980 Peter Westh
1981 Holst
1982 Broegger
1983 Thomas Jespersen
1984
1985 Peter Brandt Nielsen
1986 Poul Erik Lindaa
1987 Lars Kyndi Laursen
1988
1989 Holst
1990
1991
1992 Broegger
1993 Per Beer Hansen
1994 Rasmus M. Jensen
1995
1996 Bjarne K.
1997 Peter Westh
1998 Erling Jensen
2002 Peter Westh

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 21-07-07 11:25

Herluf Holdt, 3140 skrev:

> [...]

> [...] Man må vist også gerne sende flere indlæg til de tidligere
> tråde, hvis man falder over noget, der skulle med.

Claus har endnu ikke taget stafetten op. Han kan jo teoretisk
være taget på en jordomrejse. Skal vi give ham en frist til
i dag lørdag kl. 15.00? - Det vil sige at enhver, som følger
denne gruppe, frit kan tage stafetten op kl. 15.00 og vælge
et af de tilbageværende årstal.

--
Herluf :·)

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 21-07-07 11:49

On Sat, 21 Jul 2007 12:24:56 +0200, "Herluf Holdt, 3140"
> [...]

>i dag lørdag kl. 15.00? - Det vil sige at enhver, som følger
>denne gruppe, frit kan tage stafetten op kl. 15.00 og vælge

Jeg skrev en mail til ham i morges ved 9 tiden, om at han var valgt.
Men hvornår han ser den aner jeg ikke.

Fra : Claus Skaarup

Dato : 21-07-07 14:44

Jeg beklager mange gange at jeg ikke har taget stafetten op. Jeg har ikke
været hjemme hele fredag og er først lige kommet hjem. Jeg tager gerne
stafetten op, hvis det ikke er for sent?

Mvh. Claus

Fra : Michael Lund

Dato : 21-07-07 15:02

"Claus Skaarup" <skaarup75@yahoo.noget> skrev i en meddelelse
> Jeg beklager mange gange at jeg ikke har taget stafetten op. Jeg har ikke
> været hjemme hele fredag og er først lige kommet hjem. Jeg tager gerne
> stafetten op, hvis det ikke er for sent?

Næ, jeg tror bare du kan sætte den igang når du er klar og så evt. lade den
vare søndag med.

Mvh.
Mic.