Dagens år 1972
Fra : Michael Lund

Dato : 15-07-07 00:59

Det er vist på tide at komme lidt tilbage i tiden igen.

Året er 1972.

Glamrocken præger hitlister med navne som:

Slade - Goodbye T'Jane http://www.youtube.com/watch?v=SFKZNo-mmpg

Sweet - Little Willy http://www.youtube.com/watch?v=x3XGjnQgsJA

T-Rex - Metal Guru http://www.youtube.com/watch?v=5LcjICMPYIU

Mott the Hoople - All the young Dudes
http://www.youtube.com/watch?v=rGlva74kGmc

Melodi Grand prixet blev vundet af Vicky Leandros
men den mest populære melodi blev alligevel:

The New Seekers - Beg, steal or borrow
http://www.youtube.com/watch?v=LCksz4z4BG4

I USA hitter

America - A horse with no name http://www.youtube.com/watch?v=FkoldPBdROE
(her i en BBC optagelse fra 1973)

Mic.

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 15-07-07 08:03

Michael Lund skrev:

> Året er 1972.

Det år kom Musikpatruljen, (Skousen - Ingemann - Tømrer Claus
- Knud Bjørnø - Bjørn Uglebjerg) med pladen "Musikpatruljen".
(Polydor 2380 015). Lp'en kostede "næsten ingenting". Jeg fik
min for 10 kr. - Bla. med numrene: "Når livet ta'r afsted",
"Motorvejen", "Stenløse", "Far, far, krigsmand", "EEC".
Kan desværre ikke finde noget fra den på YouTube.

Mere 1972:

Jimmy Cliff - "The Harder They Come" Soundtrack.
(reggae og pop fra Jamaica) Titelnummeret:
http://www.youtube.com/watch?v=xGE4dnrPPZQ

Frank Zappa - The Grand Wazoo
http://www.youtube.com/watch?v=Iqp3-bEWnt8

Miles Davis - On The Corner

Weather Report - I Sing The Body Electric

--
Herluf :·)

Fra : Erling Jensen

Dato : 15-07-07 08:01

"Michael Lund" <miclu@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=rGlva74kGmc
>
> Melodi Grand prixet blev vundet af Vicky Leandros
> men den mest populære melodi blev alligevel:

Jackson 5 - Rocking Robin
http://www.youtube.com/watch?v=yZ--Vo9Xg7w&mode=related&search=

Roberta Flack - The first time i ever saw your face
http://www.youtube.com/watch?v=R00oggOHTHs

Dr. Hook and the Medicine Show - Silvia's Mother
http://www.youtube.com/watch?v=IHhqWTbbJOI

Neil Diamond - Song Song Blue
http://www.youtube.com/watch?v=X_rCiY3SgRQ

Gilbert O'Sullivan - Alone Again
http://www.youtube.com/watch?v=D_P-v1BVQn8

Waine Newton - Daddy dont you walk so fast
http://www.youtube.com/watch?v=A8r65laCakM

Elvis - Burning Love
http://www.youtube.com/watch?v=Ntgij-u_27k&mode=related&search=

Rick Nelson Garden Party
http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendid=81914176

tjaa der er virkelig mange det år
Erling

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-07 10:20

On Sun, 15 Jul 2007 01:59:09 +0200, "Michael Lund" <miclu@mail.dk>
wrote:

>Det er vist på tide at komme lidt tilbage i tiden igen.
>
>Året er 1972.

I 1972 kom det fedeste livealbum til dato, nemlig Deep Purples "Made
In Japan":
http://youtube.com/watch?v=-VGKlc6N_Ss

Ingen over, inden ved siden af

/Alex

Fra : Carsten Dettmaring

Dato : 15-07-07 11:10

> I 1972 kom det fedeste livealbum til dato, nemlig Deep Purples "Made
> In Japan":
> http://youtube.com/watch?v=-VGKlc6N_Ss
>
> Ingen over, inden ved siden af

Du har ret, det er en fed skive, men jeg synes også Neil Young`s : Harvest
er en alvorlig konkurrent
Se her en optagelse af nummeret "Heart of Gold" derfra:

http://www.youtube.com/watch?v=c7M1Se-p7uk

Vh
/Carsten

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 15-07-07 11:46

wrote:

> [...]
>http://www.youtube.com/watch?v=rGlva74kGmc
>
>Melodi Grand prixet blev vundet af Vicky Leandros
>men den mest populære melodi blev alligevel:

I 1972, må vi absolut ikke glemme musikken til balletten
"Dødens Triumf" med Savage Rose. Balletten er godt nok fra 1971,
men pladen kom i 1972. "Dear Little Mother"
http://www.youtube.com/watch?v=rqpUk8MpZ-M

Sebastian udgav "Den Store Flugt".
Et album som i øvrigt blev genudsendt i anledning af 30 års
jubilæet, med en ekstra CD kaldet "Silhuetter" med 8 ikke tidligere
udgivede sange.

Flemming Antony - Rød / Hvide Farver.
Jeg har tidligere prøvet med denne saang, men med forkert årstal.
Denne gang skulle den være god nok.

Gasolin' kom med deres 2' album "Gasolin' 2" (ofte omtalt som Gas 2).
"Fi-Fi Dong" http://www.youtube.com/watch?v=zEg2dQ2gwp4 dog med
Kjukken.

Carole King udgav både singlen og albummet "Sweet Seasons"

Hot Butter udgav mega hittet "Pop Corn"
http://www.youtube.com/watch?v=3eqQqmKS_OQ

The Les Humphries Singers tog til "Mexico"
http://www.youtube.com/watch?v=p_okB0t1TuY

Don McLean levere hittet "American Pie"
http://www.youtube.com/watch?v=QHkT2YfqHE4

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Michael Lund

Dato : 15-07-07 13:52

"Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.cykeldk> skrev i en meddelelse
> [...]
> wrote:
>

> Flemming Antony - Rød / Hvide Farver.
> Jeg har tidligere prøvet med denne saang, men med forkert årstal.

Nemli'

"Vi kæmper i München for Danmarks sag"
"til tops skal det go'e gamle flag"

Sådan lyder den originale tekst dengang.

Mic.

Fra : Erling Jensen

Dato : 15-07-07 17:04

> [...]
>
> "Vi kæmper i München for Danmarks sag"
> "til tops skal det go'e gamle flag"
>
> Sådan lyder den originale tekst dengang.

Gary Glitter - Rock'n roll part 2
http://www.youtube.com/watch?v=GAxb72cssGE

Jim Croce - you dont mess around with jim
http://www.youtube.com/watch?v=8KJuhgq-GZk&mode=related&search=
det var ikke meget af den så her er også en med en eller anden
http://www.youtube.com/watch?v=XH__697ef7Y&mode=related&search=

en anden favorit version
Chuck Berry - My Ding-a-ling
http://www.youtube.com/watch?v=pMziBRSbkw8
ohhh mann the cutes little song ive ever heard

Billy Preston outa space
http://www.youtube.com/watch?v=podVGuZS6g8&mode=related&search=

Albert Hammond - Its never rain i southern California
http://www.youtube.com/watch?v=-pyC7WnvLT4

Spinners - I'll be around
http://www.youtube.com/watch?v=6mgZZ3og1g0

Danny O'keefe
http://www.youtube.com/watch?v=xy1vZEZ_Q-4

Gasolin kommer med gas 2 med bla. se din by fra tårnets top og nana

Scorpions - Lonesome Crow (in seearch of the peace of mind)
http://www.youtube.com/watch?v=D-rwLKl2f4Q

slut

)

Erling

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 15-07-07 18:47

Erling Jensen skrev:

> Billy Preston outa space
> http://www.youtube.com/watch?v=podVGuZS6g8&mode=related&search=

Spændende. Du nævner Billy Preston. Ham husker jeg stadig
for en fuldstændig fantastisk keyboard/orgelsolo i filmen
The Concert For Bangla Desh" fra 1972.

Mærkeligt at det er så svært at finde et YouTube-indlæg
fra lige netop denne koncert.

--
Herluf :·)

Fra : Michael Lund

Dato : 15-07-07 19:10

> [...]
> The Concert For Bangla Desh" fra 1972.
>
> Mærkeligt at det er så svært at finde et YouTube-indlæg

Nå, det ved jeg da ikke. Med søgeordene Bangla Desh Harrison fandt jeg 68
relaterede klip.

bla. denne med Preston i forgrunden
http://www.youtube.com/watch?v=RXU5pJJ1ueo

Mic.

Fra : Erling Jensen

Dato : 15-07-07 19:21

> [...]
>
> "Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Nå, det ved jeg da ikke. Med søgeordene Bangla Desh Harrison fandt jeg 68

Erling

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 15-07-07 20:10

Michael Lund skrev:

> Nå, det ved jeg da ikke. Med søgeordene Bangla Desh
> Harrison fandt jeg 68 relaterede klip.

> bla. denne med Preston i forgrunden
> http://www.youtube.com/watch?v=RXU5pJJ1ueo

Ja, det fandt jeg også selv. Men enten har jeg drømt, da jeg
så filmen fra 1972, eller også må der være et andet klip, hvor
Billy Preston bare giver den *hele armen* på det dersens
keyboard.

- Må hellere se at få genset den film. Jeg så den for over 34 år
siden (13. januar 1973) i Mercur Bio.

--
Herluf :·)

Fra : Erling Jensen

Dato : 15-07-07 19:19

> [...]
> The Concert For Bangla Desh" fra 1972.
>
> Mærkeligt at det er så svært at finde et YouTube-indlæg

Egentlig kender jeg faktisk også kun Billy Preston for at have været med i
Little Richards band - den femte Beatles( som jeg syntes er alt for
overvurderet, alt for opreklameret bevares de havde da talent, men det var
der da mange der havde) og The Concert For Bangla Desh" fra 1972 hvor de
startede med lige netop out of space og så har han haft nogen medvirkner på
både john og Ringo's soloalbummer spillet lidt med Rolling Stones nå ja så
har han spillet med Clapton, JJ Cale, Niel Diamond, red hot Chilli peppers,
steve Windwood, Harrison osv osv, med man husker ham for er vel egentlig
mest som den 5. Beatles og The Concert For Bangla Desh" fra 1972(grammy)
jeg mener ikke at han blev så kendt som han havde fortjent med det talent
han havde.

nå det var bare min mening
Erling

Fra : Michael Lund

Dato : 15-07-07 19:51

"Erling Jensen" <erling.jensen.nospam@transport.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> egentlig mest som den 5. Beatles og The Concert For Bangla Desh" fra
> 1972(grammy) jeg mener ikke at han blev så kendt som han havde fortjent

Nu blev Concert for Bangla Desh rent faktisk afholdt 1. aug.1971 og Outta
space
blev ikke spillet dér.

Mic.

Fra : Erling Jensen

Dato : 15-07-07 21:07

> "Erling Jensen" <erling.jensen.nospam@transport.dk> skrev i en meddelelse

> Nu blev Concert for Bangla Desh rent faktisk afholdt 1. aug.1971 og Outta
> space
> blev ikke spillet dér.
>
> Mic.
>Nej du har ret i at outta space ikke er med på triple albummet Concert for
>Bangla Desh og at albummet er fra 1971, jeg har skrevet forkert, det jeg
>mente var at det albummet er en af del af hans berømmelse der ikke er så
>stor som den burde ha været, han havde et talent der ikke blev udnyttet.

Erling

Fra : Michael Lund

Dato : 15-07-07 22:37

Stafetten går til Alex Linaa for at fremhæve Deep Purples Made in Japan som
et af de bedste live albums nogensinde. En opfattelse jeg kun kan være enig
i. Samtidig får han den også fordi han sad og kedede sig 1. juni og dermed
fandt på denne lille sommerspøg der nu har kørt i halvanden måned.

Mvh.
Mic.

1958 Michael Meidahl Jensen
1962 Lars Holst
1967 Herluf Holdt
1968 Herluf Holdt
1969 Michael Lund
1970
1971 Poul Erik Lindaa
1972 Michael Lund
1973
1974 Alex Linaa
1975 Per Beer Hansen
1976 Poul Erik Lindaa
1977 Michael Lund
1978 Dennis Nielsen
1979 Michael Lund
1980 Peter Westh
1981 Holst
1982 Broegger
1983 Thomas Jespersen
1984
1985 Peter Brandt Nielsen
1986 Poul Erik Lindaa
1987 Lars Kyndi Laursen
1988
1989 Holst
1990
1991
1992 Broegger
1993 Per Beer Hansen
1994 Rasmus M. Jensen
1995
1996 Bjarne K.
1997 Peter Westh
1998 Erling Jensen
2002 Peter Westh

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 07-08-07 16:25

Michael Lund skrev:

> Året er 1972.

Undskyld den sene tilføjelse, men jeg kom i tanker om
en rigtig "sjæler" fra 1972. Peter Skellern: "You're a Lady":
http://www.youtube.com/watch?v=fpoRPej88ik

--
Herluf :·)