Dagens år 1986
Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 11-07-07 23:49

Dagens år er .... 1986, året som gav os bl.a. følgende:

1986

Flemming Antony fejrede fodbold landsholdets deltagelse i WM i Mexico
med "Rød Hvide Farver"

Boston tændte deres 3. trin "Third Stage" med "Amanda"
http://www.youtube.com/watch?v=EqBD_rmIU4A

John Fogerty udgav "Eye Of The Zombie"
http://www.youtube.com/watch?v=ENt6w1t_AJw

Peter Gabriel kom med albimmet "So" indeholdende monsterhittet
"Sledgehammer"
http://www.youtube.com/watch?v=VArQABogDL4

Gnags syner der skulle være "Plads Til Begejstring" ud over opsamlings
albummet som hed det vi alle ønskede os dengang "13 rigtige"

Jean-Michel Jarre - "The Rendez Vous". Her spiller han i anledning af
H. C. Andersen 200 års fødseldag.
http://www.youtube.com/watch?v=fE4vdMs8iK4

Billy Joel udgav "The Bridge". Her er Billy Joel sammen med Ray
Charles i nummeret "Baby Grand".
http://www.youtube.com/watch?v=mY2lY6xO6Fo

Kim Larsen forklædte sig som hund på coveret til "Forklædt Som Voksen"
med bl.a. "Jutlandia"
http://www.youtube.com/watch?v=HSzUX7p7nco
og genindspillingen af "Om lidt"
http://www.youtube.com/watch?v=vkn89G9J4hU

Anne Linnet kom med den smukke "Barndommens Gade"

Paul McCartney - "Press to Play" med "Press"
http://www.youtube.com/watch?v=PLSKNzT0Ve8

Mezzoforte udgav "No Limits"hvor de holdte havefest "Garten Party"
http://www.youtube.com/watch?v=gmSDTutGyIw

Modern Talking må have følt sig ensomme "In The Middle Of Nowhere",
ikke mindst når de er "Stranded In The Middle Of Nowhere"
http://www.youtube.com/watch?v=ZpCjj4DYOWk

Iggy Pop gav os albummet "Blah-Blah-Blah" med "Real Wild Child"
http://www.youtube.com/watch?v=XF2JDQhHwOg

På Slaget 12 kom med "På Slaget 12", hvor de tog hele landet "Hjem til
Århus"

Queen - "A Kind Of Magic"
http://www.youtube.com/watch?v=f9hqCCbl-2Q

Rocazino udgav "Rocazino". Her er en meget lille bid af "Go' morn'"
http://www.youtube.com/watch?v=rrTNHUrMXis

Sebastian kom med musikken til musical'en "Skatteøen". Her i en
amatørudgave
http://www.youtube.com/watch?v=AH44sP2ofWU

Paul Simon leverede et flot album "Graceland",
http://www.youtube.com/watch?v=OtT7Og2LBbE
som ud over titelmelodien indeholder bl.a. "Diamonds On The Soles Of
Her Shoes"
Lang version: http://www.youtube.com/watch?v=7-zTns957B4
Kort version: http://www.youtube.com/watch?v=Epjp1FJkODg
You Can Call Me Al
http://www.youtube.com/watch?v=StPHXFdb1Y4
Under African Skies
http://www.youtube.com/watch?v=MB26L8nbRiw

Skagarack udgav "Skagarack" med "Move It In The Night"
http://www.youtube.com/watch?v=zTjMD6BY7lk

Bruce Springsteen og The E Street Band kom med albummet "Live
1975-1985"

The The udgav "Infected" med "Slow Train to Dawn"
http://www.youtube.com/watch?v=1zU2rG-vrJE

Sandra - "In The Heat Of The Night"
http://www.youtube.com/watch?v=nKOJuYb4B20

Billy Ocean hittede med "When The Going Gets Tough The Tough Get
Going"
http://www.youtube.com/watch?v=35YivWEs3zw

Human League kom med "Human”
http://www.youtube.com/watch?v=cH2X5PolerA

Cutting Crew - "(I Just) Died in your Arms tonight"
http://www.youtube.com/watch?v=ZBwVlsa7_gs

MC Miker G & Deejay Sven lavede "Holiday Rap" (er den virkelig så
gammel)
http://www.youtube.com/watch?v=yrgLJZ7PRp0

Deborah Harry sang "French Kissing In The USA"
http://www.youtube.com/watch?v=GVqd42lgsdQ

Robbie Nevil sagde "C'Est la Vie"
http://www.youtube.com/watch?v=jqFCbX9AHs4

Huey Lewis & The News synes det var "Hip To Be Square"
http://www.youtube.com/watch?v=gNHdouVWcmw

Så, nu må jeg vist hellere lade de sidste sange fra det år være, så
der også er nogle til andre

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Jacob

Dato : 12-07-07 03:17

Lige (ihvertfald) to rettelser:

"Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.cykeldk> skrev i en meddelelse
> Dagens år er .... 1986, året som gav os bl.a. følgende:
> Mezzoforte udgav "No Limits"hvor de holdte havefest "Garten Party"
> http://www.youtube.com/watch?v=gmSDTutGyIw

"Garden Party" er IKKE fra "No Limits" (som iøvrigt var et fremragende
album, hvis man ellers kunne affinde sig med, at der nu var sang på deres
musik). "Garden Party" er fra deres 1. album "Surprise, Surprise" fra 1983.

> Sandra - "In The Heat Of The Night"
> http://www.youtube.com/watch?v=nKOJuYb4B20

Den er fra 1985, og var opfølgeren til "Maria Magdelena".

Mvh Jacob E.

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 12-07-07 13:20

On Thu, 12 Jul 2007 04:17:09 +0200, "Jacob" <no-d@mn-spam.ok> wrote:

> [...]
>musik). "Garden Party" er fra deres 1. album "Surprise, Surprise" fra 1983.

Du har ret. Det var sent i går aftes, og jeg tog den blot fra min
database, hvor den ligger sammen med albummet "No Limts", forøvrigt
sammen med "Surprice", som heller ikke er derfra, men også fra
"Surprice"

>Den er fra 1985, og var opfølgeren til "Maria Magdelena".

Har den kun fra en 80'er opsamlings box, og der står den til 1986.

Fra : Michael Lund

Dato : 12-07-07 13:21

> [...]
>
> 1986
>
> Flemming Antony fejrede fodbold landsholdets deltagelse i WM i Mexico

Ked af at også skulle rette dig. Rød hvide farver blev oprindelig udgivet i
1972 forud for Danmarks deltagelse i OL i München.

Mic.

Fra : Per Hagemann

Dato : 14-07-07 10:35

"Michael Lund" <miclu@mail.dk> skrev i meddelelsen

> "Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.cykeldk> skrev i en meddelelse

> Ked af at også skulle rette dig. Rød hvide farver blev oprindelig udgivet
> i 1972 forud for Danmarks deltagelse i OL i München.

Ved VM i 1986 var der Johnny Reimar: Halli Halli Hallo, Vi Vinder i Mexico
plus Fodboldlandsholdets egen Re-Sepp-ten med Dodo og Frank Arnesen i front.

Her en fuldemandsversion af Re-Sepp-Ten (vi er røde, vi er hvide)

http://youtube.com/watch?v=R3rU2ClsVA4

Fra : Per Hagemann

Dato : 14-07-07 11:05

"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
> Ved VM i 1986 var der Johnny Reimar: Halli Halli Hallo, Vi Vinder i Mexico

Kom i tanke om at den var i TV i går. Den kommer 23 minutter inde i
programmet Under Åben Himmel:

http://www.dr.dk/odp/default.aspx?template=seneste_uge&day=-1

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-07 15:24

Poul Erik Lindaa wrote:
> Dagens år er .... 1986, året som gav os bl.a. følgende:
> 1986

Uha... hmm

Frankie Goes To Hollywood
Album: Liverpool med bl.a. Rage Hard

Depeche Mode
Album: Black Celebration

Martin Hall
Album: Cutting Through

Hipsway
Album af samme navn
Bassisten skiftede kort efter til bandet Texas

The Cure
Staring at the Sea (singles collection)

The Sisterhood (Sisters Of Mercy)
EP: Gift

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-07 19:37

On Thu, 12 Jul 2007 00:48:37 +0200, Poul Erik Lindaa
<poulerik@lindaa.cykeldk> wrote:

>Dagens år er .... 1986, året som gav os bl.a. følgende:

Prince og "Kiss"
http://www.noolmusic.com/blogs/YouTube_Music_Videos_80s_90s_-_Prince_-_Kiss.shtml

Billy Ocean: "When the going gets tough"
http://youtube.com/watch?v=35YivWEs3zw
(Damn jeg elsker den basgang)

Cyndi Lauper: "True Colors"
http://youtube.com/watch?v=THSL5wO7oAM

/Alex

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-07 22:38

On Thu, 12 Jul 2007 20:36:58 +0200, Alex Linaa <www.linaa.com> wrote:

> [...]

Jeg glemte helt et band der for alvor satte den symfoniske hardrock på
dagsordenen, nemlig Europe med "The Final Countdown"
http://youtube.com/watch?v=zd42-uTLErM

/Alex

Fra : Anders

Dato : 12-07-07 23:40

> Jeg glemte helt et band der for alvor satte den symfoniske hardrock på
> dagsordenen, nemlig Europe med "The Final Countdown"
> http://youtube.com/watch?v=zd42-uTLErM
>
> /Alex

Så bør du da bestemt også nævne "Skagarack" og "Fate" der også begge
debuterede det år (Fate mmuligvis allerede i 1985)

Begge disse danske bands burde også have haft del i den kage som Europe fik
så stort et stykke af...
- men Danmark er jo Danmark...altid laaangt bageffter Sverige hvad angår
musikalsk succes!

-Anders

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-07 10:00

"Anders" <no@no.no> wrote in message

> - men Danmark er jo Danmark...altid laaangt bageffter Sverige hvad angår
> musikalsk succes!

Skidt med det, for vi har jo øl

/Alex

Fra : Anders

Dato : 12-07-07 21:12

De 2 vigtigeste udgivelser fra ´86 er :

SLAYER : Reign in Blood

METALLICA : Master of Puppets

Fra : Erling Jensen

Dato : 13-07-07 05:38

"Anders" <no@no.no> skrev i en meddelelse
> De 2 vigtigeste udgivelser fra ´86 er :

ja ja hmmmm jeg synes nu mere at det er larm næ det her er mere mig

http://www.youtube.com/watch?v=SSs27uM2jbs

http://youtube.com/watch?v=CUDWLp1yIWw

http://youtube.com/watch?v=x5sXk5tHbqA

Fra : Erling Jensen

Dato : 13-07-07 05:47

"Erling Jensen" <erling.jensen.nospam@transport.dk> skrev i en meddelelse

> ja ja hmmmm jeg synes nu mere at det er larm næ det her er mere mig
>
> http://www.youtube.com/watch?v=SSs27uM2jbs
>>
> og lidt dansk
Laban - Donna Donna
http://www.youtube.com/watch?v=CaY3xMUHFk4

Laban love i syberia
http://www.youtube.com/watch?v=NgO5Pn-TDMU

og vist nok 1986

Princess
http://www.youtube.com/watch?v=IiccEDMSquo

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 13-07-07 13:37

On Thu, 12 Jul 2007 00:48:37 +0200, Poul Erik Lindaa
<poulerik@lindaa.cykeldk> wrote:

>Dagens år er .... 1986, året som gav os bl.a. følgende:
>
>1986

Stafetten gives videre til "Erling Jensen", for at have links med til
sine fovoritter.

1958 Michael Meidahl Jensen
1962 Lars Holst
1967 Herluf Holdt
1968 Herluf Holdt
1969 Michael Lund
1970
1971 Poul Erik Lindaa
1972
1973
1974 Alex Linaa
1975 Per Beer Hansen
1976 Poul Erik Lindaa
1977 Michael Lund
1978 Dennis Nielsen
1979 Michael Lund
1980 Peter Westh
1981 Holst
1982 Broegger
1983 Thomas Jespersen
1984
1985 Peter Brandt Nielsen
1986 Poul Erik Lindaa
1987 Lars Kyndi Laursen
1988
1989 Holst
1990
1991
1992 Broegger
1993 Per Beer Hansen
1994 Rasmus M. Jensen
1995
1996 Bjarne K.
1997 Peter Westh
2002 Peter Westh

Fra : Erling Jensen

Dato : 13-07-07 21:03

> Stafetten gives videre til "Erling Jensen", for at have links med til
> sine fovoritter.

Jamen så må jeg jo prøve kræfter med det her jeg prøver år 1998

Simply Red : Mellow My Mind
http://www.youtube.com/watch?v=i-UQ47L19gs

Smashing Pumpkins - To Sheila
http://www.youtube.com/watch?v=oizHolaZQJQ

Jette torp med - Here I Am, her er en lille bid som forsmag:
http://musikhylden.dk/servlets/2453061123023Dispatch/10/jspinclude?file=index.jsp&page=viewalbum&albumid=6153317&wmencpid=92&artistid=293119

Ace of Base: life is a flowers
http://www.youtube.com/watch?v=BGVDkIPGss0

Madonna: Ray of Light
http://www.youtube.com/watch?v=QFzeDExYPbw

Dr. Bombay der var ved at vælte landets discoteker med denne : Rice & Curry
http://www.youtube.com/watch?v=dTiMV1Vv1Tw&mode=related&search=
og
http://www.youtube.com/watch?v=q6r1GrApjiM&mode=related&search=

Dire Straits med Sultans of Swing
http://www.youtube.com/watch?v=LB3b1W6rEDw&mode=related&search=

og til slut nogle af mine favoritter The one and only:

The Tractors: How Long Will It Take
http://www.thetractors.com/albums/farmers3_mp3.php

og her en forsmag på hvad de ellers kan
http://www.myspace.com/thetractor

så vil jeg bøje hovedet forover og være parat på de nakkedrag der kommer
)
God Weekend
Erling

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 13-07-07 18:16

Poul Erik Lindaa skrev:

> *1986*

Fra jazzfronten må jeg nævne:

Miles Davis meget elektriske cd "Tutu":
http://www.youtube.com/watch?v=jidx4uSJLlU

Et par mere fra cd-hylden. (Ingen YouTube):

Niels Lan Doky - The Target
Keith Jarrett - Trio Still Live
Mikkelborg, Knudsen, N.H.Ø.P. - Heart To Heart
Weather Report - This Is This
Andreas Vollenweider - Down To The Moon

--
Herluf :·)

Fra : Peter Westh

Dato : 13-07-07 21:01

"Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.cykeldk> skrev i en meddelelse
> Dagens år er .... 1986, året som gav os bl.a. følgende:

Sort Sol udgav deres imho allerbedste plade "Everything that rises must
converge"
(ingen video)

David Sylvian udgav den fremragende "Gone to earth"
http://www.youtube.com/watch?v=mGkGa-F7iIQ (live 1993)

Laurie Anderson udgav "Home of the Brave"
http://www.youtube.com/watch?v=4FeyGTmw0I0

Nick Cave and the Bad Seeds udgav cover-albummet "Kicking against the
pricks" (her Johnny Cash' "The folk singer")
http://www.youtube.com/watch?v=pl7eQygEF2I

Projektet "This mortal coil" udgav dobbeltalbummet "Filigree and shadow",
mest med covers af obskure og ukendte numre. Her Pearl Before Swine's "The
Jeweller" fra 1971:
http://www.youtube.com/watch?v=mAhf4C15AoI

MVH

Peter

(Som altså ikke syntes 2002 var et dårligt år!!!!!!! Men der var åbenbart
ingen, som kunne huske navne som Coldplay, Maroon 5, Justin Timberlake,
Norah Jones, Alicia Keys...).