I wish I was a Punkrocker with Flowers in~
Fra : tommyhansenjensen@gm~

Dato : 09-07-07 10:37

Deter da et herligt lille sommerhit, som vi har fået der. Mange af
mine kolleger er ved at få spat af den, men jeg er nu helt vild med
den.

Teksten handler efter min mening om at have så meget overskud, at man
kan rumme to forskellige ungdomskulturer, der ellers i sit udspring
vel må betegnes som hinandens modsætninger.

VH

Tommy

Fra : WebDog

Dato : 09-07-07 12:27

<tommyhansenjensen@gmail.com> skrev
[...]

Er det det den handler om?
Jeg troede den handlede om lede ved nu-tiden(?)

Hvad hedder hun egentlig?

Fra : tommyhansenjensen@gm~

Dato : 09-07-07 12:51

..

> Er det det den handler om?
> Jeg troede den handlede om lede ved nu-tiden(?)
>
> Hvad hedder hun egentlig?

Hun hedder Sandi Thom.

Din fortolkning er også nærliggende, men jeg synes der kommer en
ekstra krølle på, med mine fortolkningsansatser.

VH

Tommy

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-07 14:52

> [...]

Din fortolkning er også nærliggende, men jeg synes der kommer en
ekstra krølle på, med mine fortolkningsansatser.

Så Sandi Thom i koncert i Malmö, supergodt selvom hun endda var syg. Hvordan
er det lige du fortolker det med at rumme to forskellige ungdomskulturer,
der ellers i sit udspring
vel må betegnes som hinandens modsætninger.Fordi hun synger "punkrocker" med
"flowers in my hair"?

Malene

Fra : Steffen

Dato : 12-07-07 20:22

Varmede iøvrigt også op til George Michael i Århus. Har hun et andet hit i
radioen nu ? Jeg synes at der en der har en stemme der ligger tæt op af
hende ??

Steffen

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 12-07-07 18:32

Steffen skrev:

> Varmede iøvrigt også op til George Michael i Århus. Har hun et
> andet hit i radioen nu ? Jeg synes at der en der har en stemme der
> ligger tæt op af hende ??

"What If I'm Right" er også blevet spillet en del.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : tommyhansenjensen@gm~

Dato : 14-07-07 12:32

On 12 Jul., 15:51, "Malene Hald" <mail[indsætduvednok]malenehald.dk>
wrote:

> [...]
> der ellers i sit udspring
> vel må betegnes som hinandens modsætninger.Fordi hun synger "punkrocker" med

Det er selvfølgelig som du selv skriver det. Punkrock var aggressivt
og grimt. Hippiemusikken stod for peace and love.

VH

Tommy

Fra : Webdog

Dato : 14-07-07 17:44

Det virker for mig som om omkvædet er blevet taget ud af sammenhæng.

http://www.lyricsandsongs.com/song/560892.html

Det er iøvrigt ikke så skarpt opdelt.
Johnny Rotten kan godt lide noget Genesis og holder meget af vennen Paul
McCartney, selvom han ikke kan lide McCartneys musik.
Fjenden fra Emmerson Lake&Palmer Keith Emmerson er han også på god fod
med.:)
Den _fusion_ imellem punkkultur og hippie-kultur skete reelt for 10-15 år
siden.
Det var de hippie-punkere som smed mønter og flasker efter Sex Pistols på
Roskilde.

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-07 12:20

>Det er selvfølgelig som du selv skriver det. Punkrock var aggressivt
>og grimt. Hippiemusikken stod for peace and love.
>
>VH
>
>Tommy

Fandt lige dette:

"Anyone who thinkgs that punk rock was just about hatred and nazism
seriously needs to brush up on their music history...some of the most
important punk bands' messages were about anti-racism and peace, same as the
hippies ten years earlier. It's possible to combine two idealogies in one
song without being contradictory."

fra

http://www.songmeanings.net/lyric.php?lid=3530822107858592024

Malene

Fra : tommyhansenjensen@gm~

Dato : 19-07-07 12:24

On 15 Jul., 13:20, "Malene Hald" <mail[indsætduvednok]malenehald.dk>
wrote:

> [...]
> hippies ten years earlier. It's possible to combine two idealogies in one

Hej Malene

Det er et superfedt citat du har fundet. Det udtrykker faktisk det,
som jeg ikke selv formåede at udtrykke i mit indlæg.

Det er også en god hjemmeside, du har fundet. Jeg har tit tænkt på om
der ikke var den slags diskussionsfora på nettet, men jeg har aldrig
stødt på den før. Nu vil jeg bruge nogle dag på at se hvad folk har
skrevet om en håndfuld yndlingssange og favoritkunstnere.

Bedste hilsner

Tommy