WMA
Fra : Henrik Steffensen

Dato : 30-06-07 17:16

Jeg har netop købt en CD med numre i dette format via TDC Musik. Nu viser
det sig, at jeg ikke kan kopiere numrene til min harddisk i bilen - og det
var faktisk årsagen til, at jeg købte numrene.

Kan jeg konvertere til MP3 på en eller anden måde? Mit sædvanlige
konverteringsprogram kommer med en fejlmeddelelse.

Hvad gør jeg?

Fra : Per Hansen

Dato : 01-07-07 09:35

"Henrik Steffensen" <hst@vip.cybercity.dk> mentioned this

> [...]
>
> Kan jeg konvertere til MP3 på en eller anden måde? Mit sædvanlige
> konverteringsprogram kommer med en fejlmeddelelse.

Det er den DRM kopi beskyttelse de har smidt i WMA'erne der giver
problemerne. Om der er en software derude som kan knække den DRM
beskyttelse tør jeg ikke at sige, jeg har ikke prøvet.

--
Per Hansen

Fra : aNdEr SaNd

Dato : 01-07-07 18:34

"Per Hansen" <onoman99****opoetikon@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> problemerne. Om der er en software derude som kan knække den DRM
> beskyttelse tør jeg ikke at sige, jeg har ikke prøvet.

Tunebite

Fra : Michael Lund

Dato : 01-07-07 09:46

"Henrik Steffensen" <hst@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan jeg konvertere til MP3 på en eller anden måde? Mit sædvanlige
> konverteringsprogram kommer med en fejlmeddelelse.

Den mest benyttede måde er vist at brænde dem ud som en almindelig musik-cd
og så derefter konvertere den til Mp3.

Mvh.
Mic.

Fra : Ukendt

Dato : 01-07-07 12:23

> Den mest benyttede måde er vist at brænde dem ud som en almindelig
> musik-cd og så derefter konvertere den til Mp3.

Fuldstændig rigtig.

--

Med Venlig Hilsen

Kimila.

Fra : Kim Larsen

Dato : 05-07-07 20:39

"Michael Lund" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg

> Den mest benyttede måde er vist at brænde dem ud som en almindelig
> musik-cd og så derefter konvertere den til Mp3.

Jeg afspiller WMA-filen og ripper den i den forbindelse og gemmer den som en
MP3-fil men kors i r*ven hvor er DRM p*sse-irriterende, det skulle forbydes
ved lov, det l*rt (undskyld det bramfrie sprog men jeg føler mig i den grad
sat under administration af DRM af produkter som jeg har købt og betalt
for).

Kim Larsen
E-mail: kl2607@gmail.com