Lad os gøre musikken i radioen til et frit~
Fra : torben

Dato : 26-06-07 20:22

Hej.
Er der nogen der sammen med mig vil gå op til direktøren eller den rette
person i DR, og konfrontere ham/hende og spørge om hvorfor der spilles så
markant meget ekstremt dansk præget musik i radioen.
Det drejer sig også landsdækkende. TV 2 radio sender også meget dansk musik,
men det er en ny radiostation, så dem kan man ikke "måle" dette hos. Men DR
har eksisteret længe og det er let at måle det hos dem. Det er tydeligt hos
dem.
Jeg skrev faktisk en e-mail til DR om dette og fik at vide at "det var nødt
til at spille 50 % dansk musik og 50 % udenlandsk.
Jeg gad altså gerne at få gjort noget ved dette.
Jeg er villig til at demonstrere imod dette og få flere og flere på vognen
for at gøre opmærksom på at det er for meget.
Er der flere der er enige med mig og vil høre radio uden at blive
overtynget med dansk musik. Så skriv og vi starter en kædereaktion sammen.

Dette er en kritik at den danske musik og man skal ikke svare på dette
indlæg bare for at "få mig ned med nakken" fordi at jeg ikke kan lide dansk
musik.
Men det drejer sig om at der et sted fra er påvunget DR at spille det. Dette
er en form for diktatorisk styre og der skal rydes lidt op i det.
Lad os gøre musikken i radioen til et frit valg at lytte radio.
Det skal være alsidigt blandet musik uden indflydelse af enten politisk
eller anden overbevisning.

Hilsen
Torben

Fra : Thomas

Dato : 26-06-07 19:27

"torben" <spamfri@spamfri.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg skrev faktisk en e-mail til DR om dette og fik at vide at "det var
> nødt til at spille 50 % dansk musik og 50 % udenlandsk.

Hmmm... Jeg mente ellers det var 25% dansk musik de skulle spille...

> Men det drejer sig om at der et sted fra er påvunget DR at spille det.
> Dette er en form for diktatorisk styre og der skal rydes lidt op i det.

Mener det er en politisk beslutning - Så DR er forpligtet til at spille de
25%
dansk musik - Dvs. en underskrifts-indsamling til DR ikke vil gøre nogen
forskel... Den skal nok snarere afleveres på kulturministerens skrivebord...

Mvh. Thomas

Fra : torben

Dato : 26-06-07 23:57

"Thomas" <thomas.elbo@REMOVEmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dansk musik - Dvs. en underskrifts-indsamling til DR ikke vil gøre nogen
> forskel... Den skal nok snarere afleveres på kulturministerens

Teoretisk 25 & eller 50 %.
Jeg fik at vide 50 %.
Men praktisk er det ekstremt og ikke kun 25 %, langt fra.

Hvad drejer det sig om?
Om man kan lide dansk musik og derfor har andre bare at følge trop og lytte
med?
At dansk musik er godt at lytte til. Er sundt? Er dejligt? Er god musik?
Jeg ved godt at man ikke skal tro at man er noget- sådan er det fra mange
sider.
Men fordi at man kan lide dansk musik, så drejer det sig ikke om at man bare
skal spille det for alle og enhver også, også for dem der tænker alsidigt
musik.
Men det er altså bare slet ikke det det drejer sig om her
Det drejer sig om at have et DR der ikke er fri (længere).

-
Torben

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 27-06-07 16:12

torben skrev:

> Det drejer sig om at have et DR der ikke er fri (længere).

DR har aldrig været frit. Der har altid været forpligtelser.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : torben

Dato : 28-06-07 18:26

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> DR har aldrig været frit. Der har altid været forpligtelser.
>
> --
> Peter Brandt Nielsen

Men på et tidspunkt må man som almindelig stakkels borger have noget at
skulle sige. Sige at her falder hammeren. Nu kan det være nok. Hertil og
ikke længere!
-
Torben

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 26-06-07 19:29

On Tue, 26 Jun 2007 21:22:13 +0200, "torben" <spamfri@spamfri.dk>
wrote:

> [...]
>Lad os gøre musikken i radioen til et frit valg at lytte radio.
>Det skal være alsidigt blandet musik uden indflydelse af enten politisk

Lyt til udendanske stationer, hvis det behager dig, og lad radioen
støtte dansk musik.

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Kåre

Dato : 26-06-07 21:04

> [...]
> Lad os gøre musikken i radioen til et frit valg at lytte radio.
> Det skal være alsidigt blandet musik uden indflydelse af enten politisk

Jeg synes der er masser af god dansk musik.
Og specielt de senere år er der kommet RIGTIG godt gang i den.
Måske skyldes det netop at DR spiller så meget dansk, så det styrker den
danske musik kultur?
Det er da bestemt noget der skal bevares og styrkes, så al ny musik ikke
skal komme fra udlandet.

Der er forøvrigt ingen der begrænser dig til at høre DR. Der findes findes i
dag mere end nogensinde alle muligheder for at hører alverdens radio.

mvh
Kåre

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 26-06-07 23:00

"Kåre" <kaare@raffish.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> i dag mere end nogensinde alle muligheder for at hører alverdens radio.

Ja... Og der er endda nogle af dem, der spiller godt musik. Den mulighed har
jeg opgivet i hoveddelen af danske radiostationer for lang tid siden.

Fra : torben

Dato : 26-06-07 23:43

> Ja... Og der er endda nogle af dem, der spiller godt musik. Den mulighed
> har jeg opgivet i hoveddelen af danske radiostationer for lang tid siden.

Husk hvad dette indlæg drejer som om.
Det drejer sig om den overordnet styre, Den/det der styre og påtvinger
andre, her, DR til noget.
Det er ikke fri Radio. Det er ikke fri DR. Og det kan mærkes/høres.

Og ja man kan lytte til andet end DR.
Men hvad?
Hvilken Radiostation I HELE verden har IKKE reklamer?
-
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 27-06-07 13:17

"torben" <spamfri@spamfri.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilken Radiostation I HELE verden har IKKE reklamer?

DR Rock

Fra : -=JF=- priv

Dato : 28-06-07 22:35

"torben" <spamfri@spamfri.dk> skrev i meddelelsen

> Husk hvad dette indlæg drejer som om.
> Det drejer sig om den overordnet styre, Den/det der styre og påtvinger
> andre, her, DR til noget.
> Det er ikke fri Radio. Det er ikke fri DR. Og det kan mærkes/høres.

Det du egentlig skriver er at DU vil ikke tvinges til at lytte dansk, i
stedet vil du tvinge *andre* til at lytte udenlandsk?

Fra : torben

Dato : 01-07-07 10:19

"-=JF=- priv" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Det du egentlig skriver er at DU vil ikke tvinges til at lytte dansk, i
> stedet vil du tvinge *andre* til at lytte udenlandsk?
Det er da en fordrejet forståelse. Nej det er ikke det som jeg mener.
Det er iorden med dansk musik. Men du burde forstå nu, siden hvis man læser
tråden ordentligt igennem, at det er ... ja det står i tråden. Det er ret
indlysende at hvad det er jeg mener.
-
Torben

Fra : steen

Dato : 02-07-07 21:03

-=JF=- priv wrote:

> Det du egentlig skriver er at DU vil ikke tvinges til at lytte dansk, i
> stedet vil du tvinge *andre* til at lytte udenlandsk?

Det han mener, er vidst, at DR selv skal vælge, om de vil spille 100% dansk,
100% udenlandsk eller noget der-i-mellem

Hilsen

Steen

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 26-06-07 23:21

Kåre skrev:

> Måske skyldes det netop at DR spiller så meget dansk, så det
> styrker den danske musik kultur?

Vi kan vel give Torben ret så langt, at kravet om en vis andel dansk
musik ikke har at gøre med musikkens kvalitet, men med at støtte dansk
musik. Det kan man godt diskutere, men jeg ender nok også med at
synes, at det er en god ting.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 27-06-07 13:18

Peter Brandt Nielsen wrote:

> [...]
> musik ikke har at gøre med musikkens kvalitet, men med at støtte dansk
> musik. Det kan man godt diskutere, men jeg ender nok også med at

jeg har hørt - kilden er ikke 100% pålidelig dog - at i Frankrig skal op
mod 80% af musikken på f.eks. diskoteker være fransk... nedern....

Rasmus --- Bo M. Mogensen om det binære talsystem:
"jeg har set det før og kommer til at se det igen - det er venstre
ointeret propoganda "

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 27-06-07 16:14

Rasmus M. Jensen skrev:

> jeg har hørt - kilden er ikke 100% pålidelig dog - at i
> Frankrig skal op mod 80% af musikken på f.eks. diskoteker være
> fransk... nedern....

Så er det måske derfor, Frankrig er så stærkt på den elektroniske
musikscene.

Og nej, jeg ved heller ikke, om det er rigtigt. Tallet lyder højt.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Claus Skaarup \(Arbe~

Dato : 28-06-07 12:09

> jeg har hørt - kilden er ikke 100% pålidelig dog - at i Frankrig skal
> op mod 80% af musikken på f.eks. diskoteker være fransk... nedern....

Andelen af musik, der skal være på fransk ER meget høj i Frankrig. Det har
så den effekt, at mange franske kunstnere skriver musikken, så f.eks.
versene er på fransk og omkvædet er på engelsk. Eller der bliver lavet
specielle franske versioner af sange. F.eks. har Eskobar indspillet "Someone
new" med noget af teksten på fransk.

Mvh. Claus

Fra : torben

Dato : 28-06-07 18:22

"Rasmus M. Jensen" <rmje03flafflaf@kom.aau.dk> skrev i en meddelelse

> jeg har hørt - kilden er ikke 100% pålidelig dog - at i Frankrig skal
> op mod 80% af musikken på f.eks. diskoteker være fransk... nedern....

> [...]

Hej.
Jamen, det er frygteligt. (hvis det virkelig er sandt, altså)
Men det er da noget at tænke over, så er det verdensdomination. Hvem ejer
verden idag.
Og så igen så mener jeg stadig radiostationer og ikke diskoteker, men så dog
igen, igen.
-
Torben

Fra : -=JF=- priv

Dato : 28-06-07 22:33

"torben" <spamfri@spamfri.dk> skrev i meddelelsen

> Er der flere der er enige med mig og vil høre radio uden at blive
> overtynget med dansk musik. Så skriv og vi starter en kædereaktion sammen.

Ikke om der så kommer to onsdage i en uge!
Jo mere dansk musik jo bedre.

Der er enormt meget rigtig god dansk musik, så lad os hellere støtte den
gode udvikling ved at spille det i radioen og på den måde måske lokke flere
folk ud på spillestederne for at høre dansk!

Men hvis dansk musik irriterer dig er der jo noget nør en fantasilion
udenlandske stationer som nok alle er klinisk renset for dansk musik.

I øvrigt - Hvad er der galt med det danske?

Fra : torben

Dato : 01-07-07 10:31

> [...]
> gode udvikling ved at spille det i radioen og på den måde måske lokke
> flere folk ud på spillestederne for at høre dansk!

Nå du vil LOKKE flere ud.
Det skal de nok selv afgøre, uden at de skal få "lysten" til den slags fra
DR.
-
Torben

> Men hvis dansk musik irriterer dig er der jo noget nør en fantasilion
> udenlandske stationer som nok alle er klinisk renset for dansk musik.
Hvis det irritere mig?
Nej det irritere mig ikke! Hvor får du præcis den idé fra!

> I øvrigt - Hvad er der galt med det danske?

Det skal jeg endelig sige dig.
Intet!

Det er slet ikke det det drejer sig om. Dansk er ok.
Men også du må læse tråden igennem.

Men jeg siger kort og godt at det ikke skal være sådan at nogen politiker
skal tvinge en radiostation. Så bliver det ikke spor frit noget af det.

Der var engang man kunne høre en langt mere fri DR med mange "nuancer" af
udenlandsk musik - og dansk musik. Men sådan er det ikke mere. Det kan der
ikke længere være plads til mere. da det er fastsat at man SKAL spille
mindst 25 % dansk. (men jeg mener at det er blevet til mindst 65- 70 % mere
dansk nu. Jeg har lyttet meget til DR igennem hele livet og jeg ved virkelig
hvad jeg snakker om.
Derfor!
-
Torben

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-07-07 08:38

> [...]
mere
> dansk nu. Jeg har lyttet meget til DR igennem hele livet og jeg ved

Her tror jeg godt nok lige, jeg vil protestere en lille smule

Den har aldrig været mere fri, end den er nu...

Der bliver, så vidt jeg kan høre, heller ikke spillet mere Dansk musik, end
der gjorde førhen...

Til gengæld, er meget af den Danske musik, der bliver spillet, så til
gengæld... IKKE så lidt mere fri, end den var førhen.... Jeg syntes, at når
man hører sange, om sit dunkende lem.... Og Kneppe sin bedstemor, så
næsefløjene vibrerer, så må grænserne bestemt være nået, og jeg vil også
sige, overtrådt.... Så var det jeg ville ønske, at de ville synge på
Tyrkisk, eller et andet sprog, som jeg ikke forstår.... IKKE så mærkeligt,
at selv mindre børn, skal ud og prøve hvad SEX er for noget, og helst med
en, der er gammel nok, til at være vedkommendes bedstemor eller far....
Førhen ville den slags da i det mindste, blive sorteret fra.... Dermed sagt,
der er ikke for meget, men det førnævnte, er bare for meget... Eller også,
er jeg bare pokkers gammeldags.

M.V.H....Benny..

Fra : torben

Dato : 03-07-07 05:50

> [...]
> sagt,
> der er ikke for meget, men det førnævnte, er bare for meget... Eller også,

Ja den del har jeg lagt mærke til.
En ting er sandt ihvertfald. De er perverse i DR, ikke kun i teksterne i
musikken /mere frhed i "den slags", men også ud at munden på DR's værter
er det den samme ting.
Og perverst er mildt sagt. Men det gælder også i tv for tiden.

Med hensyn til det andet.
Jeg har lyttet intenst til DR igennem tiderne.
Jeg har også lyttet mens andre er på arbejde, mens andre sover mens...
Så jeg kan sige at jeg ved, at jeg ikke lytter galt med hensyn til den,
efter min mening "overspillede" dansk musik fra dengang til idag.
-
Torben

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-07-07 11:15

> [...]
> Så jeg kan sige at jeg ved, at jeg ikke lytter galt med hensyn til den,
> efter min mening "overspillede" dansk musik fra dengang til idag.

Hej Torben

Altså, først og fremmest, DR har ikke skrevet, hverken musik, eller tekst...
DR har heller ikke indspillet det, så på det område, er de helt uskyldige...
De afspiller det, fordi det er tidens mode... Nu om dage, er der åbenbart
intet der er helligt.... Man er åbenbart Tæskehård, hvis man kender ord som
Fisse, Kneppe o.s.v.... Ingen sætning kan siges idag, uden at fuck
indgår.... Lidt sørgeligt, men sådan skal det nok være.... Alt skal dreje
sig om sex, alt skal fokuseres omkring sex.... og her må må jeg da indrømme,
at DR TV dog hører til de meget dydige....

Desværre er alt idag, koncentreret i pakkeløsninger. Så vil du have TV
Danmark, så har du Canal Digital, og vil du have TV 3, så har du Viasat...
Med sidstnævnte, så har du dårligt passeret midnat, før så vælter hård porno
ind på, mindst 5 kanaler, samt et par stykker med soft porn.... Canal
Digital, bliver så røvkedelig efter midnat, så man lige så godt kan gå i
seng, for selv DR 1's formiddagsprogram, er underholdende, ved siden af....

Men når alt kommer til alt, bunder det så ikke bare i, at folk idag, vakler
et eller andet sted, mellem triple og quadro moralske.... Folk elsker, at
hænge pædofile ud, alle steder... Medens deres egne børn, sejler dødrukne
rundt i gaderne, klokken 3 om natten.... Helt ærligt, du får mig ikke til at
tro, at en pige på 13 år, man kan møde, døddrukken på gaden, eller på
diskoteket, klokken 3 om natten, er jomfru.... Meget kan man bilde mig ind,
men ikke dette... Og er man gammel nok til at drikke, så er man ganske
afgjort, også gammel nok, til det andet.... Det syntes jeg, forældrene skal
tænke over.... Når man tænder for lysten til at drikke, så er der som regel
en anden lyst, der også tændes.
Så Danmark har to regler for mange.... Den sexuelle lavalder, og den
kriminelle lavalder... En fjernelse af disse, vil være en kæmpefordel.... Og
IKKE mindst, for dem, som de egentligt er lavet for at beskytte.

M.V.H....Benny..

Fra : torben

Dato : 04-07-07 12:20

> [...]
> Og
> IKKE mindst, for dem, som de egentligt er lavet for at beskytte.

Ja, men det er meget udenfor emne og for langt udenfor denne tråds
diskussion.
-
Torben

Fra : torben