Tekst til Slabadubadelle
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 25-06-07 18:03

Ved nogen hvordan jeg kan få fat i teksten til melodien Slabadubadelle
sunget af Mette & the Comets, og hende Mette hed vist i virkeligheden
Danielle Deneuve.

Den er lidt ala det her vist nederst, men jeg skal bruge hele teksten:

mvh

Lars

************

Slabadubadelle,
nu vil jeg fortælle
et rigtigt lille eventyr som
handler om en lille fyr som
rendte hjemmefra

Fra : Maria

Dato : 25-06-07 18:27

Den 25.06.2007 kl. 19:02 skrev Lars Thomsen Nielsen
<lars@EraseThisflexcom.dk>:

> [...]
> Danielle Deneuve.
>
> Den er lidt ala det her vist nederst, men jeg skal bruge hele teksten:

dig et lille eventyr som
handler om en lille fyr som
rendte hjemmefra.
Slabadubadelle, rask som en gazelle
løb han ned til havet
Vores Nisse Børge, glemte helt at spørge
da han rendte hjemmefra.

--
Sendt med Operas banebrydende postklient:
http://www.opera.com/mail/

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 25-06-07 19:42

> Slabadubadelle, nu vil jeg fortælle
> dig et lille eventyr som
> handler om en lille fyr som
> rendte hjemmefra.
> Slabadubadelle, rask som en gazelle
> løb han ned til havet
> Vores Nisse Børge, glemte helt at spørge
> da han rendte hjemmefra.

Fornemt, men er der ikke mere end det ene vers?

Lars

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 25-06-07 20:22

> Fornemt, men er der ikke mere end det ene vers?

Min storebror mener at der er flere vers og at vers to er lidt ala det her:

Og nissen var så glad nu
og han tog et bad nu (?)
i dejligt øl og risengrød
og han ved han er nu
den største mand i verden
han skal ikke lide nød...

Er det muligt at nogen af jer kan hjælpe med resten. Jeg kan ikke finde det
via Google.

Lars

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 25-06-07 21:01

Lars Thomsen Nielsen wrote:
> [...]

Versene er vist noget i denne stil?

Nissen var så ked af,at han voksed' nedaf derfor rendte han en dag
sneg sig ud af hulen ud te' stormogulen,og han mødte ham og sagd'
tjuih....alle synger me' på !

Sla-ba-du-ba-delle,nu må du fortælle - hvorfor du er så mægtig
er du bare overvægtig eller er du stor..
sla-ba-du-ba-duller,me' et ordnt'ligt bulder,bar han nissen ned te' vandet
vores nissebørge glemte helt at sørge da han spejled' sig deri

Nissen ble' så glad og han fik et fad nu me' dejlig øl og risengrød
og je' ve' jeg er den største mand i verden,nu ska' ingen lide
nød...tjuih...alle synger me' på !!

Sla-ba-du-ba-delle,nu ve' jeg fortælle et dejligt lille eventyr som
handler om en lille fyr som - rendte hjemmefra.
sla-ba-du-ba-delle,.......etc

Nissen er nu hjemme og me' sin lille stemme synger han dagen lang
jeg er nok den første der har set den største mand der bor i dannevang
tjuih - alle synger me' på !!

og derefter er det vist bare forfra........altså Slabadubadelle nu vil jeg
fortælle o.s.v

Flying Hotdogs

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 26-06-07 19:30

> Versene er vist noget i denne stil?

Du er skrap sige min bror. Er det lige efter hovedet eller har du skrevet
af? Anyway, det er godt nok for min bror, for det er ham der skulle bruge
det.

Lars

Fra : Michael

Dato : 26-06-07 09:05

> Ved nogen hvordan jeg kan få fat i teksten til melodien Slabadubadelle
> sunget af Mette & the Comets, og hende Mette hed vist i virkeligheden
> Danielle Deneuve.

Det var vist omvendt . Hun konverterede fra dansktop-genren til
Eurodisco'en og havde en del hits - primært i Sydeuropa - under navnet
Danielle Deneuve: The Rising Sun, The Plague, Le Parisien, Take A Break
m.fl.

Blot lidt trivia - og i øvrigt kedeligt, at det aldrig er blevet sendt på cd
mig bekendt.

/M.

Fra : Erling Jensen

Dato : 26-06-07 17:37

"Michael" <emailtilbageholdt@dajegikkegiderspam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
snuppet fra hendes hjemmeside:

Danielle Deneuve hedder i virkeligheden Dorthe (Christensen?) og blev i
starten af 70'erne kendt under navnet Mette, med dansktop-slagere som
"Slabadubadelle" og "Hjerter af honning". I starten af 80erne dukkede hun op
under navnet Danielle Deneuve sammen med italo-pop gruppen Gim-mix (Steen
Gjerulf) og havde sammen med dem hits som Le Parisien og Baby Baby.

Fra : bonfils

Dato : 27-06-07 08:01

On 26 jun 2007, someone posing as "Erling Jensen" came to
dk.kultur.musik and expostulated:

> snuppet fra hendes hjemmeside:
>
> Danielle Deneuve hedder i virkeligheden Dorthe (Christensen?)

Er det ikke lidt pudsigt, at "hendes hjemmeside" ikke kender hendes rigtige
navn?

--
bonfils
http://kim.bonfils.com