Dagens År er 1968
Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 23-06-07 00:44

Tak for stafetten, Poul Erik!
Tænk så fik jeg den 2. gang og mit 2. yndlingsår
- 1968 - var ikke 'taget' endnu. :·)

*1968*

Den glade "beat-eksplosion" fra 1967 fortsatte ind i 1968,
der også blev ungdomsoprørets år.

The Beatles fortsatte med det "hvide dobbeltalbum".
Cream fortsatte med dobbeltalbummet "Wheels Of Fire".
Jimi Hendrix kom med dobbeltalbummet "Electric Ladyland".

Og der kom mere i 1968:

Blood, Sweat & Tears - "Child Is Father To The Man"
Paul Butterfield - "In My Own Dream" (blues)
Grateful Dead - "Anthem Of The Sun"
Iron Butterfly - "In-a-gadda-da-vida" (m. en utrolig trommesolo)
Jefferson Airplane - "Crown Of Creation"
Mad River - "Mad River"
Steve Miller Band - "Sailor"
The Nice - "Ars Longa Vita Brevis"
Procol Harum - "Shine On Brightly"
Sly & The Family Stone - "Dance To The Music"
Frank Zappa - "Cruising With Ruben & The Jets"
Frank Zappa - "Uncle Meat"

P.s.
Jeg går først i gang med at finde YouTube-links i morgen lørdag.
--
Herluf :·)

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 23-06-07 04:35

On Sat, 23 Jun 2007 01:43:55 +0200, Herluf Holdt, 3140 wrote:

> Tak for stafetten, Poul Erik!
> Tænk så fik jeg den 2. gang og mit 2. yndlingsår
> - 1968 - var ikke 'taget' endnu. :·)

Mulig jeg finder nogle flere senere men William Shatner (fra Star Trek)
udgiver den morsomme "Transformed Man". Her er Lucy in The Sky With
Diamonds fra albummet:
http://youtube.com/watch?v=D-yy2URAYqU

Fra : Peter B.

Dato : 23-06-07 07:01

En af de bedre fra året:

The Doors: "Waiting for the Sun"
http://www.youtube.com/watch?v=yj5WvpkYHz0

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 23-06-07 08:08

Herluf Holdt, 3140 skrev:

> *1968*

> Blood, Sweat & Tears - "Child Is Father To The Man"

Her burde være en video med Al Koopers smukke sang
"I Love You More Than You'll Ever Know", men YouTube
er ikke min ven. Men smagsprøver kan høres her. Tryk på
"Listen to samples":
http://www.amazon.com/Child-Father-Sweat-Tears-Blood/dp/B00004XSVL

> Paul Butterfield - "In My Own Dream" (blues)

Ingen video fundet. Men her kan man lytte til
smagsprøver. Tryk på "Listen to samples":
http://www.amazon.com/Own-Dream-Butterfield-Blues-Band/dp/B0000667O7

> Grateful Dead - "Anthem Of The Sun"

Heller ingen video fundet. Her er til gengæld 5 små
smagsprøver. Tryk på "Listen to samples":
http://www.amazon.com/Anthem-Sun-Grateful-Dead/dp/B000002KAN

> Iron Butterfly - "In-a-gadda-da-vida"

Endelig nogle videoer fundet. Her er noget af Ron Bushy's
berømte trommesolo fra det 17-18 minutter lange titelnummer:
http://youtube.com/watch?v=Xs7D-w06iwc

(Jagten på video/smagsprøver af nedenstående Lp'er
fortsættes senere)

--
Herluf :·)

Fra : Bjarne K.

Dato : 23-06-07 09:22

> *1968*

Fandt et klip fra dansk tv fra 1968 med Doors

http://youtube.com/watch?v=v2HqSYMKTjQ

Bjarne K.

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 23-06-07 09:52

Herluf Holdt, 3140 skrev:

> *1968*

> Den glade "beat-eksplosion" fra 1967 fortsatte ind i 1968,
> der også blev ungdomsoprørets år.

> The Beatles fortsatte med det "hvide dobbeltalbum".

Her er nummeret "Birthday". Brug det, hvis du kender
en der har fødselsdag:
http://www.youtube.com/watch?v=m_Nz9B1XFio

> Cream fortsatte med dobbeltalbummet "Wheels Of Fire".

Crossroads:
http://www.youtube.com/watch?v=d1I7hSy4kx8

> Jimi Hendrix kom med dobbeltalbummet "Electric Ladyland".

Rainy Day:
http://www.youtube.com/watch?v=lbOc_yAMcfU

Gypsy Eyes:
http://www.youtube.com/watch?v=GvAiZI0WyyM

Voodoo Chile (senere live-version):
http://www.youtube.com/watch?v=UHstsGfHoNc

--
Herluf :·)
- der kommer mere

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 24-06-07 09:09

Herluf Holdt, 3140 skrev:

> [...]

I 1968 blev for eksempel blev Delta Blues Band dannet
i Danmark. Dem kan jeg dog ikke spore i Youtube.

Fairport Convention - "Fairport Convention" (deres første lp)
(Her er de live fra 1970):
http://www.youtube.com/watch?v=H4_QnaqCQp0

(Jagten på video/smagsprøver af nedenstående Lp'er,
fortsætter):

> [...]
> The Nice - "Ars Longa Vita Brevis"
> Procol Harum - "Shine On Brightly"

> Sly & The Family Stone - "Dance To The Music"
Dance To The Music (1968 LIVE):
http://www.youtube.com/watch?v=2G-XxLibFCE

> Frank Zappa - "Cruising With Ruben & The Jets"
> Frank Zappa - "Uncle Meat"

Endnu et par 1968-lp'er:

Love - "Forever Changes" (lp 1968)
Pentangle - "Sweet Child" (lp 1968)
Rolling Srones - "Beggars Banquet" (lp, 1968)

--
Herluf :·)

Fra : Carsten Dettmaring

Dato : 24-06-07 11:51

> fortsætter):

den er så her, herligt at se dem
http://www.youtube.com/watch?v=-Q3FeR6JlPg

VH
/Carsten

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 24-06-07 12:44

Carsten Dettmaring skrev:

> den er så her, herligt at se dem
> http://www.youtube.com/watch?v=-Q3FeR6JlPg

Tak!

*Grace Slick* er en fantastisk sangerinde på den tid.
Lyt ikke til dem, der bare siger "syrerock". Det er fed,
revolutionerende rockmusik fra den amerikanske vestkyst.

Flere eksempler:

Lather:
http://www.youtube.com/watch?v=RVstafKZDYY

White Rabbit:
http://www.youtube.com/watch?v=6xhYk9PEmXA

The House At Pooneil Corners:
http://www.youtube.com/watch?v=RHkgMLXY7wg&mode=related&search=

Jefferson Airplane - Somebody To Love (Woodstock1969):
http://www.youtube.com/watch?v=2I-67U93xMU

--
Herluf :·)

Fra : Carsten Dettmaring

Dato : 24-06-07 13:55

> Carsten Dettmaring skrev:
> Tak!
>
> *Grace Slick* er en fantastisk sangerinde på den tid.

Hvorfor jeg synes du skal klikke på nedenstående, og blive bare lidt
overrrasket

http://www.youtube.com/watch?v=MnU8e5ptoaU

VH
/Carsten

Fra : Michael Lund

Dato : 23-06-07 09:52

> Tak for stafetten, Poul Erik!
> Tænk så fik jeg den 2. gang og mit 2. yndlingsår
> - 1968 - var ikke 'taget' endnu. :·)

Også et fremragende år med mange klassikere.
Her mit udvalg:

Doors - Hello I love you http://www.youtube.com/watch?v=x34wa2jehek

Cream - Sunshine of your love http://www.youtube.com/watch?v=FI8SUc2SV4k

Steppenwolf - Born to be wild http://www.youtube.com/watch?v=i8kZog12obo

Status Quo - Pictures of matchstick man -
http://www.youtube.com/watch?v=EZmVUuEQ4UI

Deep Purple - Hush http://www.youtube.com/watch?v=L58M88CweFg

Mic.

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 24-06-07 00:58

Michael Lund skrev:

> Cream - Sunshine of your love
> http://www.youtube.com/watch?v=FI8SUc2SV4k

God video. "Sunshine Of Your Love", som er med på
1967-lp'en "Disraeli Gears", ledte jeg forgæves efter
da året 1967 var 'oppe'.

Spændende at se og sammenligne de forskellige videoer
med Cream/Clapton. I 1967-68 kunne de tre mand
bare "brænde igennem" på scenen helt alene. Mange
år senere skulle der en del flere mand og en del mere
udstyr på scenen.

--
Herluf :·)

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 23-06-07 10:30

Herluf Holdt, 3140 wrote:
> Tak for stafetten, Poul Erik!
> Tænk så fik jeg den 2. gang og mit 2. yndlingsår
> - 1968 - var ikke 'taget' endnu. :·)
>
> *1968*

Elvis store comeback med hans "christmas special"
del 2 af det klassiske show
http://youtube.com/watch?v=Pd48OdCGGDY

Rasmus --- Bo M. Mogensen om det binære talsystem:
"jeg har set det før og kommer til at se det igen - det er venstre
ointeret propoganda "

Fra : Per Hagemann

Dato : 23-06-07 11:08

"Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> skrev i meddelelsen
> *1968*

Her kommer 3 af Bee Gees klassiske sange.
Med Barry Gibb som forsanger "Words":

http://youtube.com/watch?v=Ml4FlFoLalY

Robin Gibb sang "I Started A Joke":

http://youtube.com/watch?v=GP39yYBjkCI

Både Barry og Robin sang "I Just Gotta Get A Messege To You":

http://youtube.com/watch?v=8kqVhiogBtk

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 23-06-07 11:55

<herlufholdtFJERN@privat.dk> wrote:

> [...]
>Frank Zappa - "Uncle Meat"
>

>P.s.
>Jeg går først i gang med at finde YouTube-links i morgen lørdag.

Pink Floyd kom med "A Saucerful Of Secrets"
http://www.youtube.com/watch?v=v4rdN4x6B4k

Lulu - "I'm A Tiger"
http://www.youtube.com/watch?v=8F-exUeNmOQ

Honeybus - "I Can't Let Maggie Go"
http://www.youtube.com/watch?v=9l2s__VqHJQ

Jeff Beck Feat. Rod Stewart - "I've Been Drinking"
http://www.youtube.com/watch?v=PUbOyE4fuus

The Small Faces - "Lazy Sunday"
http://www.youtube.com/watch?v=90mJjhpGozM

The Equals - "Baby Come Back"
http://www.youtube.com/watch?v=BxeQIX5tFYw

Love Affair - "Everlasting Love". Den kan jeg dog ikke finde, men vil
i høre den med andre kunstnere, så søg på titlen, og vælg selv.
Her får i Love Affair - "A day without love"
http://www.youtube.com/watch?v=KPhm8UNPntE

The Foundations - "Build Me Up Buttercup"
http://www.youtube.com/watch?v=KJ45_kvgyq4

The Lollipops - "I Feel The Sun Up There"

The Savage Rose - "A Girl I Knew"

Dorthe Kollo - "Gid Du Var I Skanderborg"

Bjørn Tidmand - "Lille Sommerfugl"

Young Flowers - "Oppe I Træet"
http://www.youtube.com/watch?v=jvnd12bVaBE

Burnin Red Ivanhoe - "Ivanhoe i Brøndbyerne"

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Michael Lund

Dato : 23-06-07 13:25

"Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.cykeldk> skrev i en meddelelse
> On Sat, 23 Jun 2007 01:43:55 +0200, "Herluf Holdt, 3140"
> <herlufholdtFJERN@privat.dk> wrote:
>

> Young Flowers - "Oppe I Træet"
> http://www.youtube.com/watch?v=jvnd12bVaBE

Fed musik og en utrolig god og næsten autentisk video
Tak for linket.

Mic.

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 25-06-07 12:02

Poul Erik Lindaa skrev:

> The Savage Rose - "A Girl I Knew"

Mærkeligt at det er *så* svært at finde noget på
YouTube med "Savage Rose" fra 1968. Har prøvet.
Det var jo det år deres første Lp "Savage Rose"
udkom. Men her er noget: "The origin of the Savage
Rose (mix-clips)", som skulle have noget af den tidlige
historie med:
http://youtube.com/watch?v=_oMUslkCrs0

--
Herluf :·)

Fra : Per H

Dato : 25-06-07 13:09

On Mon, 25 Jun 2007 13:01:39 +0200, "Herluf Holdt, 3140"
<herlufholdtFJERN@privat.dk> skrev:

>Mærkeligt at det er *så* svært at finde noget på
>YouTube med "Savage Rose" fra 1968. Har prøvet.

hmm, jeg har søgt adskillige steder, uden resulstat.
fatter jeg ik lige..

Vh Per
skype
p20252816

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 23-06-07 12:02

Herluf Holdt, 3140 skrev:

> *1968*

Endnu en sortering fra soullageret:

Aretha Franklin udgav (blandt andet) albummet "Aretha Now" med (blandt
andre) hendes udgave af Bacharach/David-sangen "I Say A Little
Prayer":
http://www.youtube.com/watch?v=VHKWBxDzyfU

I mellemtiden udgav Dionne Warwick, som oprindelig havde sunget netop
den sang, den fantastiske "Do You Know the Way to San José":
http://www.youtube.com/watch?v=EQxgoToP4jk

The Supremes var i topform på "Love Child":
http://www.youtube.com/watch?v=XSh3OIePbio

Stevie Wonder fik udgavet sin version af "For Once In My Life":
http://www.youtube.com/watch?v=S4-7okZxuHw

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 23-06-07 23:58

Peter Brandt Nielsen skrev:

> [...]
>
> I mellemtiden udgav Dionne Warwick, som oprindelig havde sunget
> netop den sang, den fantastiske "Do You Know the Way to San

Ja, Dionne Warwick og gamle Burt Bacharach og hans
musik går godt i spænd. Her er en video med dem begge:
http://youtube.com/watch?v=fMdN9FOrJTk&mode=related&search=

* * Stafetten går videre til Peter Brandt Nielsen * *

--
Herluf :·)

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 24-06-07 00:41

Herluf Holdt, 3140 skrev:

> * * Stafetten går videre til Peter Brandt Nielsen * *

Jamen dog. Så må jeg jo se at finde på noget. I morgen.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk