Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Køb af Sigma 28-200-objektiv og lysmåler
Fra : JD

Dato : 07-07-01 18:13

Jeg har et Minolta 505si med standardobjektivet på 28-80 mm samt et Sigma
70-300 mm-zoomobjektiv.

Jeg er lidt utilfreds med at skulle skifte mellem de to for at kunne tage
lejlighedsvise portrætter, så jeg overvejer kraftigt at købe et Sigma 28-200
mm-objektiv.
Alternativt har Minolta også et 24-105 mm-objektiv. Dyrere, men sikkert også
bedre optik(?).

Er der nogen, der har erfaringer med disse to objektiver og kan nævne
eventuelle fordele/ulemper frem for andre løsninger?

Desuden kunne det også være rart med en lysmåler - kan en standardlysmåler
bruges både ved optagelser og i mørkekammeret? Og hvad er værd at købe?

Venlig hilsen
Jeff

Fra : KASO

Dato : 24-07-01 13:46

"JD" skrev d. 07-07-01 18:13 dette indlæg :
> [...]
standardlysmåler
> bruges både ved optagelser og i mørkekammeret? Og hvad er værd at

Jeg ved ikke om Sigma har forbedret deres objektiv, men da jeg for et
par år siden (eller er det 3?) ville købe en superzoom (28-200), kunne
Sigma'en ikke stille skarpt på mindre end ca. 2 meter, hvilket ikke var
brugbart i mit tilfælde. Jeg valgte istedet Tamron's 28-200, som jeg er
meget tilfreds med (jeg anvender et Nikon F50 hus). Den kan stille
skarpt på ned til ca. 65 cm's afstand.

http://www.kandu.dk/