Dagens musikår er 1958
Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 19-06-07 16:12

Takker for stafetten

Musikken lever jo heldigvis til alle tider .
Året er 1958

Jerry Lee Lewis
http://www.youtube.com/watch?v=yQMYtUB2Y_k

Elvis Presley
http://www.youtube.com/watch?v=mc5sDt4ppnE

Boddy Holly
http://www.youtube.com/watch?v=Nxvvvc1DfAo

Men Musik er jo meget andet end Rock'n Roll
Edith Piaf
http://www.youtube.com/watch?v=BzCMfO1Uq68
Everly Brothers
http://www.youtube.com/watch?v=JkeraY0HO1s

Jeg er sikker på at i derude kan finde mange flere .

Men hvad skete der på den Danske Musik Scene i 1958
Det kunne jeg godt lide at vide ?

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Peter Westh

Dato : 19-06-07 17:18

"Michael Meidahl Jensen" <mmjFJERNDETTE@tidsfaktoren.dk> skrev i en
meddelelse news:4677f25c$0$15881$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Takker for stafetten
>
> Musikken lever jo heldigvis til alle tider .
> Året er 1958

Blixa Bargeld fra Einstürzende Neubauten blev født 12. januar!

Senere på året vistnok også Michael Jackson og Madonna.

/P

Fra : Michael Lund

Dato : 19-06-07 17:32

> [...]
>
> Takker for stafetten
>
> Musikken lever jo heldigvis til alle tider .

En spændende opgave:

I 1958 skabte den danske pioner Else Marie Pade det første 'rent'
elektroniske værk i Danmark med titlen '7 cirkler'.

Italiens MGP bidrag kender de fleste
http://www.youtube.com/watch?v=N8jm7M2DM1U

Cliff med The Shadows - Move it http://www.youtube.com/watch?v=r4IA7DR1jK0

Johnny Ray - Walking my baby back home
http://www.youtube.com/watch?v=MaBp4xKOoug

Brenda Lee - Bill Bailey http://www.youtube.com/watch?v=uchRqCdpPDU

Love and Marriage - http://www.youtube.com/watch?v=Lxw_lDchA3A

Mic.

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-07 22:15

On Tue, 19 Jun 2007 18:32:21 +0200, in dk.kultur.musik you wrote:

>Johnny Ray - Walking my baby back home
>http://www.youtube.com/watch?v=MaBp4xKOoug
>
>Brenda Lee - Bill Bailey http://www.youtube.com/watch?v=uchRqCdpPDU

Uhadada, godt der er sket en del med både koreografi og mimik siden da
:)

/Alex

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 19-06-07 21:41

"Michael Meidahl Jensen" skrev i en meddelelse

> Musikken lever jo heldigvis til alle tider .
> Året er 1958

Come on ....... er 1958 et s.... år eller hu.

The Man in Black
http://www.youtube.com/watch?v=OwEzm4E2g04
http://www.youtube.com/watch?v=pGZ_bVGGnds

So what
http://www.youtube.com/watch?v=P4TbrgIdm0E

Her en rejse fra 1985 til 1955 , sangen er fra 1958 det Guitaren også.
http://www.youtube.com/watch?v=mKRNFROVoMo

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-07 22:12

On Tue, 19 Jun 2007 22:40:53 +0200, "Michael Meidahl Jensen"
<mmjFJERNDETTE@tidsfaktoren.dk> wrote:

>So what
>http://www.youtube.com/watch?v=P4TbrgIdm0E

Oh yeah! Det er en milepæl i jazzmusikken - Jeg får helt
kuldegysninger

:)

/Alex

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-07 21:58

On Tue, 19 Jun 2007 17:12:16 +0200, "Michael Meidahl Jensen"
<mmjFJERNDETTE@tidsfaktoren.dk> wrote:

>Musikken lever jo heldigvis til alle tider .
>Året er 1958

I 1958 introducerede Fender modellen "Jazzmaster" som opfølgning til
succesguitaren "Stratocaster" fra 1954.
Her er et link til sådan en fætter, der btw stadig lyder mere end fedt
her 49 år efter: http://www.provide.net/~cfh/jazzma58.html

Her er et par links med musik spillet på Jazzmaster (godt nok lidt
yngere optagelser fra starten af 60'erne):

http://youtube.com/watch?v=8LWx440gYAg

http://youtube.com/watch?v=WU6UZ8ffbpg

http://youtube.com/watch?v=MBYUuAkWu7M

Det var så min lidt anderledes indfaldsvinkel til 1958, men uden
Fender ingen rockmusik, så den har om noget sat sit præg på
eftertidens musik.

/Alex

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 19-06-07 23:08

"Michael Meidahl Jensen" skrev i en meddelelse

> Musikken lever jo heldigvis til alle tider .
> Året er 1958

Okay okay ... 1958 var måske ikke lige året .....
eller skilte vi drengene fra mændene

stafetten sender jeg så til Michael Lund, han talte om
Else Marie Pade en elektronisk Avant-garde, svær tilgængelig men .... musik
er mange ting
Håber trådene køre deruda .............

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Lars Holst

Dato : 19-06-07 23:19

"Michael Meidahl Jensen" <mmjFJERNDETTE@tidsfaktoren.dk> said in

> [...]
>
> stafetten sender jeg så til Michael Lund, han talte om
> Else Marie Pade en elektronisk Avant-garde, svær tilgængelig men ....

Øv.
Jeg var lige et minut for sent på den kan jeg se.

--
Lars Holst

Fra : Lars Holst

Dato : 19-06-07 23:08

> [...]

> Jeg er sikker på at i derude kan finde mange flere .
>
> Men hvad skete der på den Danske Musik Scene i 1958

Dejligt år.

Mingus manifesterede sig som en jazzrebel med sin samfundsfjendske spille
stil og kritiske, til tider absurde, titler og tekster.

Blossom Dearia: "Give Him The Ooh La La"
skønt album som jeg hører tit.
http://www.artistdirect.com/nad/window/media/player/0,,74661-1923843-
WMLO,00.html

Something New From Africa.
Jeg kan se på nettet at den skulle være fra 1959 men på min LP står der
Decca 1958. ??
Noget af det mest banebrydende musik i gennem de sidste 100 år.
http://www.akh.se/makeba/lk4292.htm
Der kan man lytte til lidt af en enkelt sang.
Det var Kwela og Township musik men da den kom frem kaldte man det slet
og ret Sydafrikansk Jazz.

Det var året hvor Nina Simone udgave den verdenskendte sang: "My Baby
Just Cares For Me"
http://www.youtube.com/watch?v=eYSbUOoq4Vg

Anita O'day havde endnu et af hendes super scoops det år.
Hun døde iøvrigt i starten af året.

Perry Como sang "Catch a falling star":
http://www.artistdirect.com/nad/window/media/player/0,,139381-363102-
WMLO,00.html

Chuck Berry lavede "Johnny B. Goode"

Og Buddy Holly sang "Maybe Baby"

Eddie Cochran sang den her:
http://www.youtube.com/watch?v=97elblDi3tY

Edith Piaf med "Milord"
http://www.youtube.com/watch?v=2yKmovWbJQ8

Dalida lavede denne her verdensberømt:
http://www.youtube.com/watch?v=_mV6zk6OMfE
Mere end den var i forvejen.

Leonard Bernsteins opsætning af West Side Story kommer op i London.
http://www.youtube.com/watch?v=bp9LItByvFg

Tænk at Gary Numann, Prince, Kate Bush, Madonna, Michael Jackson og Jello
Biafra alle er født dette år. Kunne de være mere forskellige?

Desværre døde W.C Handy og Big Bill Broonzy begge dette år.

--
Lars Holst

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 20-06-07 01:05

Michael Meidahl Jensen wrote:
> Takker for stafetten
>
> Musikken lever jo heldigvis til alle tider .
> Året er 1958
>
> Jerry Lee Lewis
> http://www.youtube.com/watch?v=yQMYtUB2Y_k

fra 1957...

her er mit Jerry Lee Lewis bud fra 1958:
http://www.youtube.com/watch?v=DavIgtIaqN4

> Elvis Presley
> http://www.youtube.com/watch?v=mc5sDt4ppnE

det er ikke 1958 - Jailhouse Rock er fra 1957 - det står endda på youtube
videoen...
i øvrigt omtales scenen fra jailhouse rock som verdens første musik-video
(nærmere at man har lavet koreografi til "beat musik" )
mit elvis bud fra 1958 - han blev jo i øvrigt indkaldt til værnepligt det
år...
http://www.youtube.com/watch?v=xEt9lTw7kBE

Rasmus --- Bo M. Mogensen om det binære talsystem:
"jeg har set det før og kommer til at se det igen - det er venstre
ointeret propoganda "

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 20-06-07 12:10

Michael Meidahl Jensen skrev:

> Året er 1958

Gad vide om ikke Billie Holiday har lavet etellerandet i 1958?
De to cd'er jeg har med hende er med numre fra 1956, 1957
eller 1959.

Håber at denne er en ægte 1958'er:
http://www.youtube.com/watch?v=O8Bg1W27s0o

--
Herluf :·)

Fra : Lars Holst

Dato : 20-06-07 20:44

"Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> said in news:46790b06$0
$2101$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Gad vide om ikke Billie Holiday har lavet etellerandet i 1958?
> De to cd'er jeg har med hende er med numre fra 1956, 1957
> [...]

Hun sad i spjældet i 58

--
Lars Holst

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-06-07 12:16

Suveræn !!!
En af de sange jeg bedst kan lide.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk - Ønskes:
- En ny forbindelse over Randers Fjord

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 20-06-07 12:22

On Wed, 20 Jun 2007 04:15:53 -0700, "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> wrote:

>Suveræn !!!
>En af de sange jeg bedst kan lide.

Ja, fantastisk sang. Den er godt nok fra 1957, men lad nu den gå, for
den har været et hit utallige gange siden, og har haft stor betydning
for rock musikken.

--
Slet transportmidlet før eu
__o